وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اسکی زنان افغانی به بهانه جذب گردشگر

اسکی زنان افغانی به بهانه جذب گردشگر
برنا به نقل از بی بی سی، دولت افغانستان به فرهنگ و مذهب اکثریت مردم این کشور بی اعتنایی می کند.

در حالی که حضور اجتماعی زنان در جامعه سنتی افغانستان همواره موضوعی چالش برانگیز بوده، دولت این کشور بدون توجه به فرهنگ و مذهب اکثریت مردم برای جذب گردشگر اقدام به برگزاری آموزش کلاس های اسکی به زنان و دختران افغان کرده است.

مسئولان اکوتوریسم افعانستان در منطقه بامیان با اعلام تحت آموزش قرار دادن یک گروه ۱۲ نفره از دختران و زنان افغان در روستایی به نام خشکک این اقدام را در جهت تقویت صنعت گردگشری این کشور توصیف کردند.

اما راه اندازی پیست اسکی و تشویق زنان افغان به ورزش در این حوزه در کشوری که جنگ زخم های بسیاری برتنش نشانده و روزانه تعدادی از فرزندان خود را در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ها از دست می دهد، بیانگر کدام اولویت زندگی افغان ها است؟

در شرایطی که اغلب زنان افغان از حق آموزش محروم هستند و زندگی شان در سیاهی بی سوادی پیچیده شده، آموزش اسکی به گروه منتخب دختران بامیان آیا گامی در بهبود شرایط زنان به شمار می رود؟

گفتنی است استان بامیان یکی از مناطق تاریخی افعانستان به شمار می رود که به دلیل تخریب مجسمه های بودا در آن توسط نیروهای طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی به شهرت رسید.

لازم به ذکر است کتاب راهنمای اسکی در بامیان که مناطق سردسیر آن در فصل های زمستان و بهار مکانی مناسب برای اسکی به شمار می روند، توسط یک متخصص آمریکایی نوشته شده است.