مطالب ویژه
گالری عکس               بیوگرافی بازیگران               فروشگاه آنلاین                طنز و خواندنی             فال روزانه

تولد نوزادان تپل و چاق خطرناک است
تولد نوزادان تپل و چاق خطرناک است
تولد نوزاد تپل‌ نتیجه مصرف آهن در دوره بارداری
به گفته یكی از محققان دانشگاه «لیدز» انگلستان، گاهی لازم است زنان باردار رژیم غذایی خود را تغییر دهند تا میزان آهن بیشتری دریافت كنند؛ مطالعات ما نشان می‌دهد كه میزان توصیه به مصرف آهن در زنان باردار پایین است.

بر اساس یك تحقیق جدید، زنانی كه در سه ماهه اول بارداری مقادیر كافی آهن دریافت می‌كنند نوزادانی با وزن سنگین‌تر خواهند داشت.

به گزارش فارس، این تحقیق با مطالعه 1300 زن باردار نشان داد كه مصرف بیشتر آهن در سه ماهه اول بارداری تأثیر مثبتی در وزن نوزاد تازه متولد دارد.

یافته‌های منتشر شده در مجله علمی «باروری انسان» نشان می‌دهد كه مصرف كافی ویتامین «ث» كه موجب جذب بیشتر آهن از غذاهای غیرگوشتی می‌شود، تأثیر بیشتری در افزایش وزن نوزاد خواهد داشت.

به گفته یكی از محققان دانشگاه «لیدز» انگلستان، گاهی لازم است زنان باردار رژیم غذایی خود را تغییر دهند تا میزان آهن بیشتری دریافت كنند؛ مطالعات ما نشان می‌دهد كه میزان توصیه به مصرف آهن در زنان باردار پایین است.
وی افزود: فقر آهن یكی از مشكلات شایع دوران بارداری به ویژه در كشورهای در حال توسعه است كه می‌تواند منجر به نتایج منفی از قبیل كمی وزن نوزاد در هنگام تولد، زایمان زودرس و اختلال رشد عصبی كودك شود؛ این موارد ممكن است موجب مشكلاتی در زمینه سلامت و رشد كودك در مراحل بعدی زندگی‌اش شود.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، در آمریكا به زنان باردار توصیه می‌شود كه روزانه 27 میلی گرم آهن مصرف كنند، در حالی كه در انگلستان استاندارد میزان مصرف آهن 15 میلی گرم به صورت روزانه است.

بنابراین گزارش آهن موجود در سبزیجات، لوبیا و حبوبات كمتر از آهن گوشت قرمز و ماهی جذب بدن می‌شوند.

این محقق گفت: اطلاعات متناقض در مورد مواد غذایی می‌تواند گیج كننده باشد بنابراین بسیار مهم است كه اطلاعات صحیحی در اختیار زنان باردار قرار داده شود؛ آنها باید نه تنها در مورد بهترین منابع آهن در رژیم غذایی اطلاع داشته باشند بلكه باید بدانند كه رژیم غذایی متنوعی شامل میوه و سبزیجات غنی از ویتامین «ث» برای آنان بسیار ثمربخش خواهد بود.

وی افزود: نوشیدن یك لیوان آب پرتقال تازه در كنار نان و لوبیا یكی از نمونه‌هایی است كه می‌تواند میزان جذب آهن را افزایش دهد.
 
این گزارش می‌افزاید: این مطالعه به معنای این نیست كه زنان باید در دوران بارداری مكمل آهن مصرف كنند، زیرا پزشكان بارها در مورد پیامدهای منفی مصرف بیش از حد مكمل‌ها به ویژه در دوران بارداری هشدار داده‌اند.
تعداد نمایش ۱۹۹۷ بار
ارسال شده در ۰۰۰۰/۰۰/۰۰ ۰۰:۰۰:۰۰

جهت عضویت در سایت کلیک کنید

جهت عضویت در سایت کلیک کنید

نسخه قابل چاپ ارسال به کلوب ارسال به یاهو ارسال به گوگل ارسال به yahoo buzz ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید
ارسال به دوستان :

     

برترین مطالب هفته
عکسی قدیمی از نسرین مقانلو که تا بحال ندیده اید!عکس های زیبا از باغی شگفت انگیز و دیدنی در هلندعکس هایی جنجالی از مهناز افشار با یک لباس خاص!این پسر کاندیدای ملکه زیبایی زنان کانادا شد! +تصاویرعکس های جالب و دیدنی روز چهارشنبه 3 خرداد 1391فال و طالع بینی روز چهارشنبه 3 خرداد 1391اعتیاد جالب یک زن آمریکایی به خوردن سنگ! +تصاویرعجیب‌ و خنده دار ترین مهریه‌ های ثبت شده در ایران!به این دلایل میتوانی به دختر بودنت افتخار کنی! (طنز)تجاوز وحشتناک و 10 ساله پدری بیرحم به دختر خود!پسر 14ساله ایرانی جوانترین استاد دانشگاه جهان!!عکس های جالب و دیدنی روز پنجشنبه 4 خرداد 1391ازدواج عجیب و بچه‌دار شدن یک خواهر و برادر +عکسشکستن رکوردهای کاهش وزن از نوع ایرانی +تصاویرحراج لباس زیر ملکه انگلستان برای دومین بار! +عکسمعتاد کردن دختری 4 ساله و معصوم در آمریکا +عکسفال و طالع بینی روز پنجشنبه 4 خرداد 1391فتح باورنکردنی اورست توسط زنی 73 ساله! +عکساعتیاد عجیب و باورنکردنی یک دختر بچه به...! +عکسانگشت خانم آشپز لای ساندویچ و زیر دندان مشتری!!