وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف بیست و یک هزار بطری مشروبات الکلی

کشف بیست و یک هزار بطری مشروبات الکلی
فرمانده دریابانی هرمزگان از کشف بیش از 21 هزار بطری مشروبات‌الکلی در آب‌های ساحلی خلیج‌فارس در هفته جاری خبر داد.

سرهنگ الیاس‌راستین در این باره افزود: ماموران دریابانی استان در هفته جاری موفق شدند 21 هزار و 480 بطری انواع مشروبات‌الکلی را کشف کنند که در اقدامات صورت گرفته، 26 نفر دستگیر و 13 فروند لنج و 12 فروند قایق موتوری از قاچاقچیان توقیف شد که پرونده آنها در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

وی افزود: بیشترین کشفیات از یک فروند شناور در آبراه بین‌المللی جاسک صورت گرفت که محموله‌ای شامل 14 هزار و 600 بطری مشروبات بوده است.

راستین با بیان اینکه قاچاق و فروش مشروبات از جمله معضلاتی است که استان هرمزگان گریبانگیر آن است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 210 هزار بطری مشروبات در استان هرمزگان کشف شده است.

به گفته وی، در حال حاضر 25 درصد محموله‌های قاچاق مشروبات‌الکلی از طریق مرزهای دریایی این استان انجام می‌شود.

فرمانده دریابانی هرمزگان با بیان اینکه بیشترین محموله‌های قاچاق مشروبات‌الکلی از طریق کشور امارات به داخل کشور وارد می شود، گفت: این محموله‌ها با یک ترفند زیرکانه به مقصد کشور پاکستان بارگیری می‌شود که در بین مسیر ترانزیت در آب‌های خلیج فارس از طریق قایق‌های موتوری سنگین به سواحل استان هرمزگان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف قاچاقچیان اصلی مشروبات الکلی جوانان و نوجوانان ایرانی است، افزود: سازمانها و نهادهای فرهنگی کشور باید با کار فرهنگی و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جوانان از مصرف مشروبات الکلی در کشور و افزایش تقاضا جلوگیری کنند.

راستین گفت: نهادهای فرهنگی کشور باید برای مقابله با این جنگ نرم دشمن یک جایگزین خوب را به جای مشروبات‌الکلی به جوانان معرفی کنند تا جوانان به دنبال مصرف مشروبات الکلی برای گذران تفریحات خود نروند.