وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فرود اجباری هواپیمای ایرانی در استانبول توسط f-16 های ترکیه

فرود اجباری هواپیمای ایرانی در استانبول توسط f-16 های ترکیه
بولتن نیوز نوشت:
در حالی که مدتی قبل و با سفر عبدالله گل به ایران و توافق مقام های ایرانی برای افزایش روابط با ترکیه به خصوص در بخش هوایی زمینه ایجاد پرواز های جدید بین شهرهای مختلف ایران و ترکیه ایجاد شده بود صبح امروز خبری که به سرعت روی خروجی بسیاری از خبرگزاری های مهم دنیا از جمله آسوشیتدپرس و رویترز قرار گرفت تعجب بسیاری از تحلیل گران مسائل خاورمیانه را برانگیخت .

خبر بسیار ساده و کوتاه، اما با تعجب بسیار همراه بود . یک فروند هواپیمای باری ایران که صبح امروز از تهران به مقصد دمشق در کشور سوریه در حرکت بود در مرز هوایی کشور ترکیه و در آسمان استانبول ناگهان با اخطار فرودگاه بین المللی استانبول و با هجوم دو فروند هواپیمای اف 16 نیروی هوایی ترکیه مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه استانبول شد .

این هواپیمای باری در حالی به بهانه های واهی حمل محموله های هسته ای و سلاح توقیف شد که در بازرسی ماموران ترکیه ای از این هواپیما هیچ گونه محموله ی نظامی و هسته ای در آن یافت نشد و این موضوع یک رسوایی برای نیروی هوایی ترکیه به همراه آورد.

توضیح وزارت خارجه تركیه در مورد فرود هواپیمای ایرانی در خاك این كشور

سخنگوی وزارت خارجه تركیه در خصوص فرود هواپیمای ایرانی در خاك این كشور گفت: به هواپیما مجوز پرواز به شرط فرود در«دیاربكر» داده شده بود كه پس از كنترل معمولی به سفر خود ادامه داد.

به گزارش فارس، «سلجوق اونال» سخنگوی وزارت امور خارجه تركیه در خصوص فرود هواپیمای ایرانی در خاك این كشور گفت: به یك فروند هواپیمای باربری شركت یاس ایران مجوز پرواز به شرط فرود در «دیاربكر» داده شده بود. محموله هواپیما تحت كنترل معمولی قرار گرفت و با وضعیت غیر عادی مواجه نشد.

سلجوق افزود: قرار بود هواپیما از تهران به شهر حلب و مجوز عبور در ارتفاع بالا به آن داده شده بود. پرواز مذكور به همین ترتیب در تاریخ 24 اسفند ماه (15 مارس) در فرودگاه دیاربكر فرود آمده است.

وی همچنین اضافه كرد: پس از كنترل‌های معمولی با وضعیت غیر عادی مواجه نشدیم، لذا به هواپیما اجازه ادامه سفر داده شد و اخبار منتشر شده در رسانه‌ها منعكس‌كننده واقعیت نیست.