وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهكارهای طبیعی برای درمان یبوست

راهكارهای طبیعی برای درمان یبوست
در جریان هضم غذا مواد مفید و قابل استفاده در روده كوچك جذب می‌شود و بخش ناچیزی به صورت غیر قابل جذب وارد روده بزرگ می‌شود.

این بخش غیرقابل جذب بیشتر شامل مواد فیبری (پلی ساكاریدهای موجود در غشا سلول‌های گیاهی) و منشاء آن‌ها دانه غلات و حبوبات است. در روده بزرگ بیشتر آب و املاح جذب می‌شود و آنچه در نهایت دفع می‌شود در یك فرد سالم معادل 200 تا 400 گرم مدفوع است، نزدیك به نیمی از افراد كه به دلیل شكایت از یبوست به پزشك مراجعه می‌كنند، طبق تعریف پزشكی یبوست ندارند و اغلب آن‌ها از میزان و نحوه دفع شكایت دارند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اورنج، با چند راهكار طبیعی می‌توان تا حد زیادی مشكل یبوست را برطرف كرد.

نكته اول این است كه مطمئن شویم حالتی كه به آن مبتلا هستیم، واقعا یبوست است. بسیاری از اشخاص به اشتباه تصور می‌كنند كه یك فرد سالم باید سه بار در روز اجابت مزاج داشته باشد، اما این تصور در واقع اشتباه است و افراد مختلف از این نظر بیولوژی متفاوتی دارند به طوری كه در برخی افراد كاملا سالم سه بار در هفته اجابت مزاج كاملا طبیعی است و یبوست محسوب نمی‌شود، اما كمتر از این تعداد طبیعی نیست. بنابراین اولین راهكار اصلی این است كه از لحاظ روانی به خودتان تلقین نكنید كه به یبوست مزمن مبتلا هستید.

دومین راهكار موثر كه در بسیاری از موارد برای بدن فواید سودمندی دارد،‌ مصرف مقادیر كافی آب است. مصرف آب كافی در روز و برای هر فردی متناسب با شرایط جسمی او نه تنها ایده‌ای عالی برای حفظ سلامت كلی بدن است، بلكه كمك می‌كند كه روده‌ها همواره نرم و مرطوب بمانند و حركت مواد از داخل آن‌ها راحت‌تر صورت گیرد.

سومین راهكار این است كه دانه كنجد را به عنوان یك میان وعده در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. این دانه‌ها حركت محتویات داخل روده‌ها را تسهیل می‌كنند و امكان تخلیه آسان‌تر آن‌ها را با نرم كردن مواد غذایی درون روده،‌ فراهم می‌سازند. می‌توانید مقداری دانه كنجد را روی سالاد یا دیگر مواد غذایی بریزید و مصرف كنید اما مطمئن شوید كه مقدار آن بیشتر از 2/1 اونس در روز نشود و به همراه آن نیز مقدار زیادی آب بنوشید.

راهكار چهارم مصرف زیاد فیبر خوراكی است. به افراد مبتلا به یبوست توصیه می‌شود كه هر چه بیشتر مواد غذایی حاوی فیبر خوراكی را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند. گاهی اوقات مصرف یك مقدار بیشتر از این خوراكی‌ها می‌تواند مشكل شما را حل كند.

 
فیبرها بخش نامحلول غذاهای گیاهی است كه به حجم مدفوع اضافه كرده و حركت روده را بیشتر می‌كنند. فیبرها به طور طبیعی و زیاد در میوه‌ها و سبزیجات و تمام غلات و حبوبات یافت می‌شوند. هر چند كه روش‌هایی مثل تصفیه و فرآوری مواد غذایی از مقدار فیبر موجود در آن‌ها می‌كاهد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره