وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بانوی شعر معاصر فارسی فوت کرد

دکتر "طاهره صفارزاده" بانوی شعر معاصر فارسی، نویسنده و صاحب نظر علوم قرآنی و استاد دانشگاه پس از چند روز بیهوشی، جان به جان آفرین تسلیم کرد و به سرای باقی شتافت.

دکتر طاهره صفارزاده، پنجم مهر ماه‌ گذشته در‌ بیمارستان ایرانمهر تهران بستری شد و همان روز به علت عارضه مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفت.‌

"جلال صفارزاده" برادر این بانوی اهل قلم گفته بود که عفونت ریوی خانم صفارزاده تشدید شده و باعث شده که حالت اغما برای بیمار ایجاد شود.

شخصیت های ادبی کشورمان و همچنین مسئولان فرهنگی در مدت بستری بودن، از این شاعر و نویسنده در بیمارستان عیادت کردند.

طاهره صفارزاده، که در سال 1315 در شهر سیرجان به دنیا آمد، پس از گذراندن دوره آموزش های دبستانی و دبیرستانی وارد دانشگاه تهران شد و در رشته زبان و ادبیات انگلیسی فارغ التحصیل شد و پس از چندی به کار در یک شرکت بیمه پرداخت و امر تدریس را نیز ادامه داد.
خانم صفارزاده، سپس به عنوان کارمند دفتری در شرکت نفت به کار مشغول شد و پس از مدتی در همان شرکت به اداره نگارش و ترجمه و ویراستاری انتقال یافت.

وی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و در آمریکا در رشته نقد تئوری و عملی در ادبیات جهان به تحصیل پرداخت.

این شاعر، فعالیت های علمی و پژوهشی خود را با قرآن نیز پیوند داده و چندین اثر تحقیقی و ترجمه ای در حوزه علوم قرآنی منتشر کرده است.

سایت خبری «فردا» درگذشت این بانوی فرهیخته را به قرآن پژوهان، جامعه فرهنگی و هنری کشور و همه دوستداران هنر و ادب فارسی و همچنین خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید.

 
 
 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز