وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انتخاب بالش مناسب برای پیشگیری از پف چشم

انتخاب بالش مناسب برای پیشگیری از پف چشم
برای پیشگیری از پف چشم از بالش مناسب برای خواب استفاده كنید
پزشكان به خانواده‌ها توصیه كردند: برای پیشگیری از پف چشم، از بالش مناسب برای خواب استفاده كنید. به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ به نقل از ورلدنیوز، موقع خواب مایعات در بدن به شكل جدیدی پخش می‌شوند كه ممكن است مقداری از این مایعات در اطراف چشم جمع شده و موجب پف كردن چشمها شوند.
 
با قرار دادن سر بالاتر از سطح بدن، مایعات از اطراف چشم دور می‌شوند و مشكل پف چشم حل می‌شود. همچنین، می‌توان از كمپرس یخ به مدت 15 دقیقه استفاده كرد چون كمپرس یخ در رفع ورم و پف چشمها مؤثرست. كمپرس یخ موجب انقباض و تنگ شدن رگهای خونی می‌شود و به این ترتیب تورم به وجودآمده را رفع می‌كند

پف آلودگی زیر چشم ها
پف کردن زیر چشم ها در بالغین می تواند یک پدیده طبیعی باشد . دو عامل موجب پف کردن زیر چشم و تورم پلک پایینی می گردند یکی شل شدن پوست و دیگری تورم چربی کاسه چشم که موجب به جلو رانده شدن پلک پایینی می شود – پلک پایینی چون نسبت به پلک بالایی بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرد زودتر حالت شلی به خود می گیرد در ضمن با افزایش سن بافتهای نگهدارنده کاسه چشم شل می شوند و چربی آنها به جلو رانده می شود .

 
بیشتر اوقات چشم ها در اوایل صبح طبیعی هستند و در اثر خستگی شب هنگام پف آلود می شوند . اما اگر هنگام خواب صورت روی بالش قرار گیرد ممکن است ، بر عکس ، چشم ها در اوایل صبح پف آلوده شوند و در طول روز و هنگام شب بهبود یابند . باید ذکر کرد که هیچ نوع کرم موضعی برای درمان این پف آلودگی مؤثر نیست ، همچنین لیزر در درمان این پدیده به هیچ وجه مؤثر نمی باشد .
 
اگر گاهگاهی دچار پف آلودگی زیرچشم می شوید علت آن می تواند خستگی باشد که با استراحت مناسب و افزایش زمان خواب بهبود می یابد . برخی مواقع کیسه های آب سرد بمدت ۵ تا ۱۰ دقیقه می تواند بسیار مؤثر باشد . محافظت از پوست صورت و پلکها در برابر نور آفتاب قطعاً میزان پف آلودگی زیر چشم را کم خواهد کرد . چنانچه این تورم فوق العاده شدید و نازیبا باشد ممکن است درمان جراحی توصیه گردد

پف و سیاهی زیر چشم خود را برطرف كنید
راه حل های ساده برای رفع پف و تیرگی زیر چشم ها شامل خوابیدن كافی ، درمان آلرژی ها ، خوابیدن روی دو بالش ، پرهیز از خوردن نمک و كمپرس آب سرد است. داخل حفره استخوانی اطراف كره چشم را چربی فراگرفته است ، با افزایش سن این چربی رفته رفته بیرون می آید و موجب حالت پف آلود زیرچشم می شود .هنگامی كه آب در این چربی جمع می شود حالت پف آلود زیرچشم ها تشدید می شود .

 
همچنین شرایطی كه موجب احتباس آب در بدن می شود , اغلب پف چشم را تشدید می كند.به عنوان مثال می توان از شرایطی مثل خوابیدن به پشت , خواب ناكافی , زیاد نمك خوردن , آلرژی و یا تغییرات هورمونی ماهانه در خانمها نام برد. برای سیاهی دور چشم هم دلایل متعددی وجود دارد.پوست اطراف چشم بسیار نازك است و با بالا رفتن سن , شل تر و نازك تر می شود , به همین دلیل , تیرگی عضلا‌ت و رگهای عمق پوست , با وضوح بیشتری دیده می شود و حالت تیرگی دور چشم را به وجود می آورد.

راه حل برای چشمان پف كرده
یك قاشق غذاخوری را زیر اب سرد گرفته و انرابرای ۶۰ ثانیه روی پف كردگی چشم قرار دهید كرمهای روی پوف كردهگی استفاده كنید كه دارای نشاسته و روغن جگر كوسه باشند متخصصین پوست سالهاست بر این عقیده هستند كه این مواد ورم پوست یا قسمت چشم را از بین میبرد.

– راه دیگر حلقه حلقه كردن خیار و روی چشمها بصورت كمپرس گذاشتن است
– چای سیاه كیسه ای را در اب سرد خیس نموده و برا ۱۰ دقیقه روی چشمها بگذارید و به ارامی از سمت داخل به بیرون چشمها فشار ارامی بدهید.
– از خوردن هر چیزی كه دارای نمك باشد خوداری كنید چرا كه باعث نگهداری مایعات اضافی جمع شده در ناحیه چشمها خواهد شد.
– در موقع خواب سر را بالا تر از بدن نگهدارید كه باعث اضافه جمع شدن بیشتر مایعات زیر چشم نشود.

کلیه علل پف چشم
تورم کره چشم- تورم پلک – احتباس مایعات بدن- حساسیت غذائی- قائدگی – آویزان شدن پوست های شل-
بالا رفتن سن- بیماری گریو graves ( یکی از بیماریهای تیروئید) – بیماری کلیه

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره