وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دستگیری دزدان مادر بزرگ‌ها و پیر زن ها

دستگیری دزدان مادر بزرگ‌ها و پیر زن ها
ششم آبان ماه سال گذشته مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری 167 دولت‌آباد خبر از فقدان مادر خود داده و به مأموران گفت كه مادرم در ساعت برای رفتن به منزل خواهرم از خانه خارج شد اما تاكنون خبری از وی بدست نیاوردیم.

با توجه به اظهارات این مرد، پرونده‌ای با موضوع فقدانی تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری، رسیدگی تخصصی به این موضوع به کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد.

تنها یك روز از اعلام مفقودی نگذشته بود كه مجددا مرد میانسال با مراجعه به پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت كه فردی با من تماس گرفت و مدعی شد وی و همدستانش مادرم را گروگان گرفته است و اگر پول درخواستی آنان را كه یك میلیارد تومان است را پرداخت نكنیم مادرم را خواهند کشت.

با توجه به حساسیت موضوع، پرونده برای رسیدگی ویژه به اداره یازدهم مبارزه با آدم‌ربایی ارسال شد؛ شاکی به كارآگاهان گفت كه آدم‌ربایان اعلام کرده‌اند، نحوه پرداخت پول را به وی خواهند گفت.

در شرایطی که بررسی سریع و تخصصی موضوع در دستور کار کارآگاهان، پسر فقدانی ارائه شده بود که هرگونه تماس آدم‌ربایان را به پلیس آگاهی اطلاع داده و به هیچ عنوان به صورت انفرادی دست به هیچ کاری نزند، اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که پسر فقدانی در برابر تهدید آدم‌ربایان تسلیم شده و با هدف نجات جان مادرش اقدام به تهیه مبلغ 350 میلیون تومان وجه نقد کرده و این پول را به حساب عابر بانک اعلام شده از سوی آدم‌ربایان واریز كرده است اما بر خلاف تصور خود که گمان می‌کرد، آدم‌ربایان پس از دریافت این مبلغ مادرش را آزاد خواهند کرد، در تماس بعدی آدم‌رباها متوجه می‌شود که آنان نه تنها قصد آزاد كردن مادرش را نداشته بلكه در تماس‌های مجدد خود، مبلغ 350 میلیون تومان را تنها به عنوان ضمانتی برای زنده ماندن مادر او اعلام و خواستار پرداخت یک میلیارد تومان شدند.

به گزارش ایسنا، کارآگاهان در ادامه تحقیقات با شناسایی هویت مالک عابر بانک که زن جوانی حدودا 35 ساله است دریافتند که عابر بانک حاوی رمز ورودی حساب، به همراه کیف این خانم به شیوه سرقت داخل خودرو به سرقت رفته و صاحب حساب عابر بانک، با توجه به اینکه وجه نقد چندانی در داخل کیف دستی نداشته و عابر بانک او نیز فاقد مبلغ قابل توجهی پول بوده از طرح شکایت خودداری و بدین شکل شماره حساب عابر بانک سرقت شده از سوی ربایندگان مورد استفاده قرار گرفته است.

کارآگاهان با بررسی این حساب دریافتند که از مبلغ 350 میلیون تومان واریز شده به این حساب تنها 50 میلیون تومان آن برداشت شده و مابقی پول در داخل حساب است که بلافاصله با انجام هماهنگی‌های قضایی لازم شماره حساب عابر بانک آدم‌رباها مسدود شد.

تلاش کارآگاهان برای روشن كردن زوایای پنهان این حادثه ادامه داشت تا اینكه اطلاع پیدا کردند که علاوه بر مبلغ 350 میلیون تومان واریز شده از سوی پسر فقدانی، مبلغ 20 میلیون تومان دیگر نیز از طریق یکی از شعبات بانکی استان یزد به حساب عابر بانک از سوی آدم‌رباها واریز شده است. بلافاصله هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی یزد بعمل آمده و در تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان یزد مشخص شد که آدم‌ربایی مشابهی در شهر یزد صورت گرفته است که خانواده فقدانی با توجه به تهدید آدم‌ربایان، از اطلاع ربایش پسر 12 ساله خود به پلیس آگاهی یزد خودداری کرده‌اند.

در تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی یزد مشخص شد که آدم‌ربایان در اول آذر ماه سال گذشته، پسر 12 ساله‌ای را ربوده و توجه به تهدید به قتل این پسر، اعضای خانواده بی خبر از پلیس با آدم‌ربایان معامله كرده بودند.

کارآگاهان پلیس آگاهی یزد دریافتند آدم‌ربایان در تماس اولیه خواستار مبلغ 100 میلیون تومان را شده بودند که نهایتا با دریافت مبلغ 20 میلیون تومان از طریق واریز پول به حساب عابر بانک مسروقه، پسر بچه 12 ساله را آزاد و در تماس پایانی خود با خانواده این پسربچه نیز مدعی شدند که با وجود آزادی این پسربچه، در صورتی‌ که موضوع به پلیس اطلاع داده شود مجددا کودک را ربوده و این‌بار او را به قتل خواهند رساند و با این تهدید خانواده کودک ربوده شده را مجبور به سکوت کرده بودند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات تخصصی اطلاع پیدا کردند که مبلغ 50 میلیون تومان در داخل یک صرافی در منطقه آریاشهر از این حسای مسروقه برداشت شده است؛ با شناسایی این صرافی؛ متصدی فروش سکه‌های طلا به كارآگاهان گفت که مرد جوانی به همراه یک خانم میانسال اقدام به خرید تعداد زیادی سکه طلا به ارزش 50 میلیون تومان کرده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده و همچنین مجهز بودن صرافی به دوربین‌های مداربسته بلافاصله تصاویر تمامی این دوربین‌ها مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا مرد جوانی به همراه یک خانم میانسال مورد شناسایی قرار گرفت.

برابر اطلاعات بدست آمده مشخص شد که این جوان، یکی از مجرمان سابقه‌دار یزد به نام «محمد» است که به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله یک فقره آدم‌ربایی ناموفق، تحت تعقیب پلیس آگاهی یزد قرار دارد.

با بررسی سوابق «محمد» مشخص شد وی در سال 89 تلاش کرد تا دختر بچه را برباید اما در زمان ارتکاب آدم‌ربایی همسایگان و اعضای خانواده این دختربچه متوجه موضوع شده و متهم از یزد متواری می‌شود.

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ و استان یزد، با تجمیع اطلاعات، شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی و همدستانش را در دستور کار تیم مشترکی قرار دادند و با بهره‌گیری از کلیه اطلاعات؛ محل‌های تردد متهم در مناطق مختلف سطح تهران به ویژه در شمال شرق تهران مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی محدوده تردد متهم، کلیه این مناطق تحت مراقبت نامحسوس کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام متهم در مورخه16فروردین ماه سالجاری به همراه همدست 26 ساله خود به نام «محسن» در حال تردد با یک دستگاه خودروی سواری مزدا 3 مورد شناسایی و دستگیر شد.

با دستگیری هر دو متهم و بررسی بعمل آمده درمورد شناسایی مالک خودرو مزدا 3 مشخص شد که این خودرو به سرقت رفته و صاحب آن نیز تهدید شده است که در صورت عدم پرداخت پول مورد درخواست سارقان، خودروی وی به آتش کشیده خواهد شد.

با شناسایی مالک خودرو مزدا 3 وی به کارآگاهان گفت: ساعتی از زمان سرقت خودروام نگذشته بود که فردی با تلفن همراه من تماس گرفت و مدعی شد خودروی من در اختیار او و گروهش قرار دارد و در صورتی که مبلغ مورد درخواست او را پرداخت نکنم اقدام به آتش زدن خودرو خواهد کرد.

در ادامه تحقیقات و با توجه به اسناد و مدارک بدست آمده از متهمان، هر دو متهم لب به اعتراف گشوده و علاوه بر آدم‌ربایی در یزد و تهران به چندین فقره سرقت خودروهای مدل بالا به ویژه خودروهای سواری مزدا 3 اعتراف کردند.

با شناسایی مخفیگاه متهمان در بلوار ارتش، دستور قضایی برای بازرسی این محل از مقام قضایی اخذ و کارآگاهان در بازرسی از این محل، مقادیر زیادی ارز خارجی، سلاح کلت، یک قبضه سلاح گرم شکاری و همچنین عابربانک مسروقه مورد استفاده از سوی آدم‌ربایان و تعداد سه دستگاه خودروی سواری مزدا 3 را كشف و ضبط كردند.

متهمان در ادامه اعترافات خود عنوان داشتند پیرزن ربوده شده را پس از ربایش به شمال کشور برده و او را در داخل یک ویلای استیجاری محبوس کرده‌اند؛ پس از اعتراف صریح متهمان، کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به این محل رفته و پس از ورود به داخل ویلا، سرانجام پس از 6ماه پیرزن محبوس شده را آزاد كردند.

این زن در مورد ربوده شدن خود به کارآگاهان گفت كه در روز حادثه به قصد رفتن به منزل دخترم از خانه پسرم خارج شده بودم که ناگهان دو جوان که سوار یک دستگاه خودرو سواری بودند از من در مورد یک آدرس کمک خواستند. من نیز که به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم قصد ربودن مرا دارند به ماشین آنان نزدیک شدم اما ناگهان یکی از آنان از خودرو پیاده شد و به سرعت مرا به داخل صندلی عقب خودرو پرتاب کرد و سرم را در زیر صندلی قرار داد و با سرعت زیادی از محل دور شدند؛ پس از ربوده شدن و با توجه به صحبت‌های آنان اطمینان پیدا کردم که آنها از پسرم و وضعیت مالی او اطلاع دارند.

محمد در اعترافات خود با توضیح در مورد چگونگی شناسایی خانواده فرد ربوده شده به کارآگاهان گفت: مدتی قبل به عنوان راننده آژانس در یکی از تاکسی تلفنی‌ها در محدوده محل زندگی پیرزن و خانواده‌اش مشغول به کار بودم که از طریق صحبت‌هایی که از سوی تعدادی از همسایگان محل و دیگر رانندگان آژانس می‌شد از وضعیت مالی مناسب این خانواده اطلاع پیدا كردم. پس از شناسایی دقیق پیرزن و همچنین تحت نظر قرار دادن تمامی رفت و آمدهای این خانواده موضوع را با برادرزنم محسن در میان گذاشتم و با طرح این موضوع که از طریق این خانواده می‌توانیم به یک ثروت رویایی برسیم او را راضی کردم.

محمد در مورد زن همراه وی در داخل مغازه صرافی به کارآگاهان گفت: این زن، مادر زنم بود و از او خواستم تا تعدادی سکه طلا و ارز خارجی برای دوستم تهیه كند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر افزود: در حال حاضر تحقیقات از متهمان دستگیر شده در مراحل مقدماتی قرار دارد و بنظر می‌رسد متّهمان جرائم زیاد دیگری را نیز در پرونده خود دارند.

وی با اعلام اینكه این دو متهم با صدور دستور قضایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی کماکان در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند، از تمامی شهروندانی كه به این شیوه مورد آدم‌ربائی، زورگیری یا سرقت خودرو قرار گرفته‌اند خواست برای شناسائی متهمان به اداره 11 پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.