وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هکر سیستم مالی شرکت ایرانسل دستگیر شد

هکر سیستم مالی شرکت ایرانسل دستگیر شد
به گزارش ایسنا، سرهنگ یارندی، معاون اجتماعی استان تهران در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس اطلاعات وامنیت عمومی در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی از طریق هک کردن سایت یکی از شرکتهای تلفن همراه ایرانسل توانسته‌اند با وارد کردن کدهای خاص اقدام به خارج کردن مبالغ هنگفتی شارژ ایرانسل کنند، پیگیری موضوع به سرعت در دستور کار ماموران قرار گرفت.

یارندی افزود: مأموران پس از بررسی و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، فردی به نام «نادر» را شناسایی كنند که در قالب نصاب تجهیزات ماهواره‌ای اقدام به ورود به سیستم مالی شرکت ایرانسل کرده است.

وی درادامه گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ورامین پس از شناسایی متهم و تعقیب و مراقبتهای ویژه در نهایت وی را به همراه همدستش در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و برای تحقیقات و بازجویی های بیشتر به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی منتقل کردند.

وی گفت: متهمان دستگیرشده در اعترافات خود اذعان کردند که به اتفاق چند نفر دیگر که همگی در علم رایانه تبحر داشتند اقدام به هک کردن سایت یکی از شرکتهای ایرانسل کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: دربازرسی از مخفیگاه آنان که محل دپوی اقلام ضدفرهنگی نیز بود بیش از 300 قلم انواع تجهیزات ماهواره‌ای از متهمان کشف و ضبط شد که با هماهنگی مراجع قضایی به دلیل حساسیت بالای موضوع و جلوگیری از اطلاع دیگر همدستان احتمالی و فرار آنان، متهمان تنها به اتهام نگهداری تجهیزات ماهواره‌ای محاکمه شدند.

معاون اجتماعی استان تهران تصریح کرد: با شناسایی و دستگیری سایر اعضای باند مشخص شد که «نادر» متهم ردیف اول با توجه به علم و تخصص بالا و آشنایی کامل به برنامه‌های رایانه‌ای با شگردهای خاصی در چند مرحله با ورود به شبکه اینترنتی ایرانسل موفق به افزایش شارژ موبایل خود به مبلغ 46 میلیون ریال شده است.

وی افزود: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.