وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زیبایی هر چه بیشتر با مصرف این گیاهان

زیبایی هر چه بیشتر با مصرف این گیاهان
موارد مصرف گیاهان در زیبایی

● روغن آووکادو:
سرشار از ویتامین ها و مواد چربی است ، در بسیاری از کرم های زیبایی مخصوصاً کرم خاص پوست های خشک استفاده می شود. آن را به تنهایی یا همراه با روغن های دیگر از جمله روغن کنجد می توان به کار بست.

پس از پاک کردن آرایش صورت ، می توانید پوست صورت خود را با گوشت له شده آووکادو ی کاملاً رسیده بپوشانید . ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آرامش کامل استراحت کنید و بگذارید روی صورتتان بماند .

● آویشن:
دم کرده تند و خوشبوی آویشن با ریختن یک مشت آویشن تازه و اکلیل کوهی در یک لیتر آب برای پوست صورت بسیار مفید و شاداب کننده است .

● اسطوخودوس:
اگر چند قطره اسانس اسطوخودوس را به دست و پا بمالند برای جلوگیری از عرق کردن بسیار مناسب است . همچنین همین اسانس می تواند از پوسته شدن پوست های سوخته در اثر آفتاب جلوگیری کند .

دم کرده ۲۰ گرم برگ تازه ی بنفشه ی معطر در ۲۵۰ گرم شیر جوشان ، اثر نرم کنندگی پوست دست و صورت را دارد، این محلول علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی موجب سفید شدن پوست نیز می شود

● بنفشه:
پوست هایی حساس بیش از هرچیز از لوسیون دم کرده بنفشه بهره می برند . ۳۰ گرم گیاه را به مدت تقریبی یک ربع ساعت در یک لیتر آب جوش بریزید، صاف کنید و بگذارید کمی بماند و سپس به صورت کمپرس ولرم روی پوست صورت قرار دهید.

با دم کردن مشتی برگ خشک گل بنفشه در یک لیتر شیر جوش به مدت دو تا سه دقیقه می توان شیر نرم کننده ای برای صورت به دست آورد . این شیر همچنین می تواند برای سفیدی و نرمی دست به کار رود.

دم کرده ۲۰ گرم برگ تازه ی بنفشه ی معطر در ۲۵۰ گرم شیر جوشان ، اثر نرم کنندگی پوست دست و صورت دارد ( برگ ها را در شیر جوشان وارد کرده از گرما دور می نمایند ) این محلول علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی موجب سفید شدن پوست نیز می شود.

● بومادران:
بومادران با روغن کنجد برای ساختن کرم های آفتابی محافظ پوست کاربرد فراوان دارد.

در تأمین شادابی پوست صورت ، قسمت خوراکی پرتقال را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت بگذارید. این عمل باعث استراحت پوست و جلوگیری از پیدایش چین و چروک و تأمین شادابی آن می شود.

● سیب:
آب سیب بخصوص برای مبارزه با چین و چروک بسیار مناسب است . می توانید صبح و شب روی گردن و پوست صورت به آرامی ماساژ دهید . اما البته باید دقت کرد که به دلیل خطر اکسیداسیون درست پیش از استفاده ، آب میوه را آماده کنید . برای تکمیل این روش ، می توانید هر هفته از ماسک سیب پخته در شیر استفاده کنید. پس از پختن سیب را له کرده ، به صورت ولرم روی پوست بگذارید .

برای رفع التهاب پلک و استراحت چشمان خسته می توانید چند قاچ به تازه را مستقیماً روی موضع قرار دهید . البته باید پیش از این کار به را به دقت شست، برای بر طرف کردن چین وچروک می توانید لوسیونی به طریق زیر فراهم کنید و به کار برید . حدود ۱۵ روز به را در آب مخلوط با مختصری الکل بخیسانید.

● پرتقال:
برای بستن منافذ باز شده و نرمی پوست ، می توان برش های نازک پرتقال را روی پوست های چرب گذاشت . این ماسک را باید حدود نیم ساعت حفظ کرد ، و ترجیحاً در آرامش مطلق دراز کشید.

همچنین با افزودن گلاب به آب پرتقال به میزان ثلث حجم آن ، لوسیون قابض خوبی فراهم می شود.

همچنین در تأمین شادابی پوست صورت ، قسمت خوراکی پرتقال را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت اثر می دهند . این عمل باعث استراحت پوست وجلوگیری از پیدایش چین و چروک و تأمین شادابی آن می شود .

● سوسن:
پیاز سوسن در بر طرف کردن چین و چروک شهرت دارد . ۱۵ گرم آب پیاز سوسن را با هم وزن خود عسل و دو قاشق موم سفید آب شده مخلوط کنید . پیش از خواب به صورت خود بمالید.

● پنیرک:
از برگ گیاه پنیرک جهت تسکین تحریکات پوست و تأمین لطافت آن به صور مختلف استفاده می شود . یکی از راه های ساده آن تهیه دم کرده از یک مشت برگ در یک لیتر آب جوش است. ( البته زمان دم کردن آن نباید از ۱۰ دقیقه تجاوز نماید ).

برای آرامش و نرمی پوست های حساس و ظریف می توان پوست صورت و حتی پلک ها را با محلولی که به طریق ذیل تهیه می شود به کار برد : یک مشت برگ پنیرک را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش دم کنید . برای طراوت و درمان آفتاب سوختگی ، می توان روی مواضع سوختگی از لوسیونی استفاده کرد که به صورت ذیل تهیه می شود : ۵۰ گرم ریشه را در یک لیتر آب بجوشانید .

● شقایق:
شقایق همراه با گیاهان دیگری از قبیل مریم گلی ، برای ساخت کرم های مخصوص حفظ و اصلاح پوست های چرب به کار می رود . دم کرده ۱۵ گرم گلبرگ در نیم لیتر آب به صورت صاف شده و سرد لوسیون خوبی برای حفظ پوست است . همچنین برای آرامش چشم های خسته یا تحریک شده بسیار سودمند است.

● انگور:
آب یک خوشه ی انگور را اگر با دست بگیرید و صبح و شب به صورت کمپرس روی پوست صورت بگذارید ، پوستتان شاداب و روشن می گردد . البته این آب باید درست پیش از استفاده تهیه شود . پس از ده دقیقه که روی پوست ماند ، به کمک آب باران یا آب معدنی آب بکشید.

همچنین آب انگور را به پوست مالیده و پس از خشک شدن آن ، با مقداری آب نیم گرم که محتوی کمی جوش شیرین می باشد صورت را شستشو داده که این عمل موجب طراوت ، شادابی و سفیدی پوست می گردد.

● کاج:
تأثیر استحمام با جوانه ی کاج برای بر طرف ساختن حالت های خستگی جسمی و عصبی شناخته شده است . همچنین خاصیت آن برای حفظ زیبایی و نرمی پوست . پنج تا شش مشت جوانه کاج را که خشک کرده اید ، به مدت ۳۰ دقیقه در ۵ تا ۶ لیتر آب بجوشانید . این محلول را در آب ولرم وان بریزید.

برای تقویت پوست سر و پر پشت کردن موی سر ، با دو سه مشت پر برگ گزنه ی له شده لوسیونی فراهم می آید که نتایج بسیار خوبی به بار می آورد

● تمشک:
پوست صورت ، ماسک شاداب کننده تمشک را بسیار می پسندد . مشتی تمشک کاملاَ رسیده را له کنید و میوه له شده را حدود ربع ساعت روی پوست بگذارید، پس از این مدت به کمک پنبه ای با آب باران یا آب معدنی آب بکشید.

برای درمان پوست های چرب می توان به طریق ذیل لوسیون قابضی فراهم آورد : ۲۰ تا ۲۵ گرم برگ تمشک وحشی را به مدت ده دقیقه بجوشانید . این جوشانده را صبح و شب به صورت لوسیون روی پوست صورت بمالید.

● توت فرنگی:
توت فرنگی که مقوی و شاداب کننده است به بازیافتن درخشندگی و نرمی پوست کمک می کند . همچنین برای بر طرف کردن چین و چروک پوست استفاده می شود .

یادآوری می کنیم که جز در موارد آلرژی نسبت به توت فرنگی ، می توان با له کردن پنج تا شش میوه رسیده ماسکی فراهم کرد و مستقیماً روی صورت گذاشت و حدود بیست دقیقه نگه داشت . پس از آن با آب معدنی یا آب باران تمیز که اندکی ولرم شده باشد آب بکشید.

● گزنه:
برای تقویت پوست سر و پر پشت کردن موی سر ، با دو سه مشت پر برگ گزنه ی له شده لوسیونی فراهم می آید که نتایج بسیار خوبی به بار می آورد . شیره ی به دست آمده را در مقدار هم حجمش آب باید رقیق کرد و به صورت ماساژ آرام روی پوست سر به کار برد.

پوست های خشک یا حساس با لوسیون گزنه جان می گیرند . یک مشت گزنه ی تازه را بکوبید و در یک چهارم لیتر آب به مدت یک ربع ساعت دم کنید و به صورت کمپرس روی پوست صورت قرار دهید.

● جعفری:
از جعفری می توان لوسیون تقویتی خوبی تهیه کرد . ۱۰ تا ۱۵ گرم گیاه را به مدت ده دقیقه در نیم لیتر آب جوش دم کنید. صاف کنید و بگذارید سرد شود و به صورت کمپرس روی پوست صورت قرار دهید. با افزودن کمی آب لیمو ترش به این لوسیون ، می توانید آن را برای بر طرف کردن لکه های بار داری به کار برید.

شستشوی صورت با جوشانده ی حاصل از یک مشت جعفری در نیم لیتر آب که به مدت ۵ دقیقه جوشیده باشد برای مدت یک هفته سبب روشن شدن رنگ پوست می گردد .

● خطمی:
پوست های حساس می توانند از خاصیت نرم کنندگی خطمی ( اُفی سینال )بهره گیرند . کافی است با جوشاندن مقدار اندکی برگ و گل خطمی در نیم لیتر آب به مدت ده دقیقه لوسیونی فراهم آورد . از این لوسیون برای آرامش پوست های حساس استفاده می شود.

شستشوی صورت با جوشانده ی حاصل از یک مشت جعفری در نیم لیتر آب که به مدت ۵ دقیقه جوشیده باشد برای مدت یک هفته سبب روشن شدن رنگ پوست می گردد

● گل گاو زبان:
برای پوست های خشک و شکننده ، می توان به طریق زیر لوسیون مؤثری آماده ساخت.حدود ربع ساعت ۲۰ گرم گل گاو زبان را در نیم لیتر آب جوش بجوشانید. این محلول را می توان مستقیماً به صورت لوسیون روی پوست به کار برد ، یا ترجیحاً به صورت کمپرس ولرم به مدت ده دقیه نگه داشت. از این لوسیون می توان مجدداً به مدت دو یا سه روز استفاده کرد ، به شرط آنکه در یخچال نگهداری شود.

● خیار:
خیار به خاطر خاصیت نرم کنندگی اش در صنعت لوازم آرایشی کاربرد فراوان دارد . در این صنعت چندین فراورده هست که از خیار به تنهایی یا همراه گیاهان دیگری از قبیل هوفاریقون که به خاطر خاصیت قبض شهرت دارد استفاده می شود . از خیار می توان به آسانی شیری فراهم کرد . دو خیار شسته و پوست کنده را ربع ساعتی در یک لیتر آب بپزید و در آب حاصل از پخته شدنش له کنید . به این شیر یکی دو قاشق روغن بادام شیرین اضافه کنید.

آب حاصل از پخته شدن خیار به تنهایی لوسیون فوق العاده ای برای شست وشوی پوست صورت است . همچنین با قرار دادن مستقیم حلقه های نازک خیار روی پوست صورت و گردن به مدت یک ربع ساعت ، می توان ماسک خوبی تهیه کرد.

● گل گندم:
دم کرده ای که از ۲۵ گرم گلبرگ گل گندم در نیم لیتر آب جوش به دست آمده باشد ، به صورت کمپرس ولرم روی پوست صورت ، تأثیر آرام بخش و نرم کننده ای دارد و جهت تقویت سلول های پوست صورت برای تأمین نظافت و شادابی آن به کار می رود و ضمناً به صورت مؤثری از پیدایش چین وچروک جلوگیری می کند.

● هویج:

برخی از مواد فعال هویج استفاده از آن را در صنعت لوازم آرایشی و برای منظورهای گوناگون توجیه می کند. بنابرا ین برای تغذیه و حفاظت پوست اطراف چشم و شقیقه ها ،بخصوص پوست های حساس ، پمادی را که مایه اصلی آن عصاره ی روغنی هویج و آفتاب گردان ، و جوانه ی گندم و فندق است به کار می برند.

اگر هویج را پیش از آب گرفتن در آب بجوشانند ، با مالیدن آب آن روی پوست ، رنگ پوست را روشن و مشکلات خاص پوست چرب را بر طرف می کند. مالش آب هویج به پوست سبب روشن شدن پوست و جلای آن گردیده و در لطافت و شادابی پوست موثر است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره