وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کسب رتبه‌ اول مقالات ‌علمی در جهان توسط ایران

کسب رتبه‌ اول مقالات ‌علمی در جهان توسط ایران
حسین نادری منش در چارچوب سومین دور سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به سیستان و بلوچستان، در جمع اساتید دانشگاههای زاهدان افزود: این رتبه در حالی به دست آمد كه بیشتر انرژی كشور صرف بازسازی خسارتهای ناشی از جنگ تحمیلی شد و تنها حركت جدی در این راستا از 15 سال گذشته آغاز شد.

وی بیان كرد: در ایران قبل از انقلاب تنها 450 مقاله علمی بین المللی طی یك سال تولید شد در حالی كه كشورمان پارسال بیش از 17 هزار مقاله علمی بین المللی عرضه نمود.

نادری منش با بیان اینكه رشد در تولید مقالات علمی به رغم همه تحریم ها شكل گرفت، افزود: كسب این رتبه جهانی بر اساس اصل همگرایی و توانمندی و همت همه جانبه در كشور اعم از اساتید و مسوولان و وجود زیرساختها است.

معاون وزیر علوم با اشاره به توسعه علمی مناطق محروم كشور طی 30 سال گذشته گفت: در حدود 30 سال پیش در سیستان و بلوچستان 300 دانشجو در رشته های فنی و مهندسی و تربیت معلم مشغول تحصیل بودند اما اكنون تعداد دانشجویان در این استان به 83 هزار نفر در بیش از 200 رشته رسیده است.

وی اضافه كرد: پس از انقلاب بطور عام رشد قابل توجهی در آموزش عالی شكل گرفت و جمعیت 175 هزاری دانشجویان كشور به سه میلیون و 800 هزار دانشجو رسید و 20 برابر رشد كرد.

نادری منش بیان كرد: جمهوری اسلامی ایران توسعه دانش و اقتدار علمی را مهمترین عامل رشد و توسعه خود دانسته و معتقد است كه رشد علمی باید یك توزیع همه جانبه باشد و بر همین اساس سفرهای استانی دولت شكل گرفته است.

معاون وزیر علوم گفت: در دولت دهم بحث توسعه همه جانبه به ارتقا كیفی و كمی آموزش عالی مبدل شد و با وجود موفقیت در ارتقا كمی دانشجو، ارتقا كیفی آموزش با برنامه های پیش بینی شده و همكاری اساتید بطور قطع محقق می شود.

همچنین با حضور معاون وزیر علوم اجرای چندین طرح در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز و چند طرح بهره برداری شد.