وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عواملی که در ریزش مو مؤثر هستند

عواملی که در ریزش مو مؤثر هستند
اکثر مردم روزانه بین 70 تا 150 تار موی سرشان را از دست می دهند و معمولا کم شدن موی سر هنگامی است که ریزش مو بیشتر از رویش مو باشد.

دکتر مهناز بنی هاشمی، عضو مرکز تحقیقات بیماریهای پوست و سالک اظهار داشت:‌ خانمها نیز اغلب به اندازه آقایان دچار ریزش مو می شوند که عمدتا در حین شستشو، شانه زدن و یا بستن موی سر این اتفاق رخ می دهد.

وی افزود: قطع مصرف داروهای ضد بارداری بعد از زایمان و در دوران شیردهی، شروع دوران یائسگی، بعد از کاهش سریع وزن، اختلالات و بیماریهای هورمونی و همچنین کمبود ویتامین و دیگر مواد مغذی مانند آهن و روی را از جمله دلایل ریزش مو در خانمها است.
 
بنی هاشمی تصریح کرد: کم مو شدن وقتی قابل توجه است که حدود 40 درصد موی سر از دست برود و در بیشتر موارد به ندرت ریزش دائمی است ومعمولا در طی 9 ماه رویش موها به حالت طبیعی خود بازمی گردد.
وی با اشاره به اینکه موهای سر به مدت سه تا پنج سال رشد کرده و سپس برای سه ماه دیگر نمی رویند و مجددا شروع به رشد می کنند، گفت: اگر موی افراد می ریزد، تا از مرحله توقف رشد به حالت فعال و رویش مجدد برنگردد، نمی توان جلوی ریزش آنها را گرفت و این مسئله حدود چند ماه طول می کشد.
عضو مرکز تحقیقات بیماریهای پوست و سالک ابراز داشت: بروز بیماریهای پوست سر، عفونتها، تومورها و حوادثی مانند سوختگیها و جراحات عمیق پوست می تواند منجر به ایجاد جوشگاه واسکار شود که در این حالت ریزش مو دائمی خواهد بود.
 
بنی هاشمی، مراجعه به پزشک و تشخیص علت ریزش مو ، صبر و بردباری ، تامین ویتامینها و املاح کاهش یافته در بدن و اصلاح وضعیت غذایی را از راهکارهای درمان ریزش مو برشمرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره