وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

صحبت های جالب امین حیایی در مورد دستمزد بازیگران

صحبت های جالب امین حیایی در مورد دستمزد بازیگران
امین حیایی گفت: سینما جای ورود افراد حرفه‌ای است و همه عوامل و اجزای آن باید حرفه‌ای باشد و مشكلاتی هم كه در خصوص دستمزدها به وجود آمده به خاطر حضور بعضی عوامل غیر حرفه‌ای مانند آشنایان و بستگان است.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این بازیگر كه شب گذشته ـ 26 فروردین ماه ـ به همراه علی معلم و محمدرضا شریفی‌نیا در برنامه «هفت» درباره علت بالا رفتن دستمزد بازیگران در سینمای ایران سخن می‌گفت، اظهار كرد: بیست سال طول كشید تا به مرحله‌ای برسم كه بتوانم فیلمنامه بخوانم و كار انتخاب كنم و هیچ وقت هم درگیر دستمزد زیاد نبودم. اما امیدوارم روزی برسد كه دستمزد بازیگران ما به اندازه دستمزد بازیگران هالیوود باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت بازیگرانی كه این سالها وارد سینما می‌شوند از بیست سال پیش كه من به سینما آمدم خیلی راحت تر شده و كلاس‌های بازیگری 5 سال این افراد را جلو می‌اندازد، در حالی كه من در فیلم‌ها تجربه كسب كردم.
این بازیگر تاكید كرد: باید اعتماد مردم را به سینما جلب كنیم و آنها را نسبت به بازیگران بی اعتماد نكنیم.
علی معلم پر فروش شدن یك فیلم را در درجه اول متكی به همه اعضایش دانست و گفت: اگر مروری هم به فیلم‌های پرفروش و پرمخاطب سینمای ایران داشته باشیم، می‌بینیم كه همه فروش آنها متكی به بازیگرانشان نبوده است.
 
اگر تاریخ را ورق بزنیم می‌بینیم موفقیت «قیصر» تنها با بهروز وثوقی نیست بلكه طرح این فیلم است كه موفقیت ایجاد می‌كند و یا فیلم‌های «قرمز» و «عروس» هم همین‌طور است و باید توجه داشت اصل فروش به بازیگر بر نمی‌گردد و طرح نو مهم تر است.
وی ادامه داد: انتخاب هنرپیشه نكته بسیار مهمی است كه سهم آن در سینمای ایران نادیده گرفته شده چیزی كه در هالیوود بسیار اهمیت دارد.
این تهیه‌كننده و منتقد خاطر نشان كرد: بازیگر حرفه‌ای با خود اعتباراتی به فیلم اضافه می‌كند كه این اعتبارات به دستمزد آن افزوده می‌شود.
وی افزود: بالا رفتن بیش از حد دستمزدها و تاكیدی كه یك بازیگر بر ظاهرش می كند سینما را نحیف می‌كند و بازخورد آن برای سالهای بعد آن بازیگر است كه تاثیر منفی برایش دارد. ضمن آنكه بازیگر خوب هم به همین راحتی وارد سینما نمی‌شود و باید قدر آن را دانست.
محمدرضا شریفی نیا هم با بیان اینكه اگر مجموعه بازیگران درست چیده نشود كار درست درنمی‌آید گفت: مثال واضح تله فیلم‌هایی است كه با پول زیاد ساخته می‌شود، اما خروجی با ارزشی ندارد و همین آثار رقم دستمزد بازیگران را افزایش داده است.
این بازیگر ادامه داد: این طور نیست كه بازیگران برای هر فیلمی دستمزد زیاد مطالبه كنند، برای فیلم‌هایی كه با ارزش است و سختی‌های زیادی هم دارد معمولا بازیگران پول زیادی نمی‌گیرند. در واقع كسانی كه دود چراغ خورده‌اند چیزی به عنوان بحث دستمزد برایشان مطرح نیست.
حیایی در ادامه صحبت‌های شریفی نیا گفت: ما معمولا فیلمی كه نمی‌خواهیم كار كنیم، قیمت بالا می‌دهیم و در ازای آن برای فیلمی مانند «میهمان مامان» كسی به دنبال دستمزد نبود و همه قرارداد سفید امضا كردند.
شریفی نیا افزود: دستمزد زیاد باید مال كسانی باشد كه سالها تجربه دارند مانند عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، علی نصیریان، محمدعلی كشاورز و داوود رشیدی و در واقع دستمزد تجربه‌شان به آنها پرداخت شود.
این بازیگر تاكید كرد: باید توجه داشت كه عرصه هنر مقدس است و جای پولدار شدن نیست و نباید با این نیت وارد آن شد. در واقع باید وارد عرصه هنر شد تا مردم را به آرزوهایشان رساند.
وی افزود: بازیگران هم باید انتخاب‌هایشان درست باشد و به طور مثال اگر فیلمی امین حیایی در آن بازی می‌كرد تماشاگر مطمئن شود سایر عوامل هم خوب هستند و به دیدن آن برود.
در این قسمت از برنامه‌ها گفتگوهایی در این خصوص با پوریا پورسرخ، كامبیز دیرباز و نیما شاهرخ شاهی پخش شد.
سوال این هفته برنامه «هفت» هم به موضوع علت افزایش دستمزد بازیگران اختصاص داشت كه علت اصلی آن از سوی بینندگان بالا رفتن حجم تولیدات اعلام شد.
همچنین در این برنامه قسمت‌هایی از گفتگوی ابراهیم حاتمی كیا با برنامه راز كه در دو هفته گذشته انجام شده بود پخش شد.
فیلم هفته برنامه «هفت» نیز «یكی از ما دو نفر» بود كه با حضور كارگردان این فیلم تهمینه میلانی و مسعود فراستی نقد و بررسی شد.