وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تولد بره‌ای فاقد سر در اراک

تولد بره‌ای فاقد سر در اراک
رئیس شبکه دامپزشکی اراک از تولد بره‌ای ناقص‌الخلقه در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیروس سلمان‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پدیده‌ای نادر بره‌ای فاقد سر چهارشنبه هفته گذشته در روستای محمدیه از توابع شهرستان اراک به دنیا آمد.

وی با بیان اینکه این بره مرده متولد شده بود، تصریح کرد: این بره ناقص‌الخلقه بعد از ناحیه حلق و حنجره یک زائده پوستی‌ دم‌مانندی داشت که شبیه دم بوده و دارای یک منفذ بسته به منزله دهان بود.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک خاطرنشان کرد: این بره در حالت طبیعی و بدون حضور دامپزشک از گوسفندی در نخستین زایمان مرده متولد شد.
سلمان‌نژاد گفت: علت اصلی بروز این پدیده اختلالات ژنتیکی و آمیزش‌های داخل گله‌ای بوده است که در اکثر موارد منجر به تولد نوزاد مرده می‌شود و در صورتی که نوزاد زنده به دنیا بیاید، مدت زنده ماندن آن بسیار کم است.
وی بیان داشت: تاکنون چنین موردی در بین جمعیت دامی مشاهده نشده است و این نخستین موردی است که بره‌ای فاقد سر به دنیا می‌آید.
سلمان‌نژاد ادامه داد: در پاره‌ای موارد ممکن است بره‌ای که به دنیا می‌آید، فاقد عضوی به (استثنای سر) باشد اما این پدیده یکی از موارد نادر است که تاکنون موردی از آن گزارش نشده است.