وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه اکبر جوجه غذای معروف شمالی

طرز تهیه اکبر جوجه غذای معروف شمالی
رستوران های اکبرجوجه، بیشتر از نیم قرن سابقه فعالیت دارند. رستوران هایی که جوجه کباب ویژه ای سرو می کنند و البته فقط مختص مازندران و گلستان هستند. اکبرجوجه البته لقب آقای علی اکبر کلبادی هم هست که همراه با برادرانش رستوران های زنجیره ای اکبرجوجه را تاسیس کردند و البته تا حدودی جلوی متقلبان را گرفتند. اکبرجوجه اکنون به رستوران های زنجیره ای بدل شده است که همگی آرم و نشان یکسانی دارند. رستوران هایی که روی شیشه آنها نام برادران گلبادی دیده می شود شعبه های اصلی هستند.

مواد لازم:
جوجه کباب: یک کیلوگرم
برنج: 5 پیمانه
رب انار شیرین: دو پیمانه
لیموترش: یک کیلوگرم
زعفران دم کرده: سه قاشق غذاخوری
روغن مایع: سه پیمانه
نمک و فلفل

روش تهیه:
اگر اهل کباب خوری در خانه باشید، حتما چندباری جوجه کباب زعفرانی را به جای اینکه به سیخ بکشید، با گوجه فرنگی سرخ کرده اید. انصافا خوشمزه هم می شود. اکبرجوجه هم همین جوجه کباب است با یکی دو تفاوت؛ جوجه ها را باید در آبلیمو، نمک و آب بخوابانید. روایت هست که می گویند یک روز باید تکه های مرغ را در محلول آبلیمو، آب و نمک بخوابانید. اما از ما نشنیده بگیرید؛ سه چهار ساعت هم کفایت می کند.

بعد از این مدت، روغن را در تابه ای نسبتا گود و بزرگ داغ کنید و سپس جوجه ها در آن بچینید. جوجه ها معمولا آب می اندازند. اگر اجازه بدهید کمی آبپز شوند، به سود خودتان کار کرده اید. آب جوجه که تمام شد، باید دو طرف گوشت طلایی شود. بعد از این از روغن بیرون بیاورید.

روی جوجه ها را رب انار بریزید و با جعفری تزیین کنید.

نکته باریکتر از مو: این غذا برخلاف جوجه کباب زعفرانی، پیاز و زعفران ندارد. اما اگر دوست داشتید می توانید زعفران و پیاز هم بزنید. خوشمزه تر می شود. ضمنا فراموش نکنید یک کاسه رب انار کنار دستتان بگذارید، لازم می شود.

مخلفات: رسم است که اکبرجوجه را با پلو زعفرانی می خورند. هرچند پلو سفید هم بد نیست. اما برای درست کردن پلو زعفرانی، باید پلو کته درست کنید. وقتی آب برنج در حال حباب زدن است، زعفران دم کرده را اضافه کنید.

نوشیدنی: دوغ نوشیدنی سالمی برای این غذاست. هرچند که مالت هم خوب است.

برای فردا: می دانید که قدیم ها رستوران ها برای هر روز، یک سوپ ویژه داشتند؟ اسمش هم بود سوپ روز. چیزی که اکنون به سوپ جو یا ورمیشل بدل شده است. ما هم فردا سوپ روز داریم!

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره