وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تاریخچه جالب آدامس یا آدامس بادکنکی

تاریخچه جالب آدامس یا آدامس بادکنکی
آدامس یا ادامس بادکنکی در طول تاریخ هزاران سال قدمت دارد.امروزه میلیونها نفر از مردم از خوردن آدامس لذت می‌برند، هرسا له تقریباً بیش از۴ میلیارد دلار در دنیا آدامس فروخته می‌شود…
شما در هر لحظه تعداد زیادی از افرادی که آدامس می‌خورند را پیدا می‌کنید. در هرجایی از جهان آدامس فروخته می‌شود. مردم در هر سنی بهترین لحظات زندگی شان را با خوردن آدامس می‌گذرانند.
آدامس تاریخچهً خیلی جالبی دارد .آن یکی از قدیمی ترین شیرینی های معروف در جهان است. آدامس سابقاً توسط مردم جهان از سالها قبل در شکلها و طعمهای متنوع استفاده شده است.
آدامس توسط باستان شناسان مرد وزن در هزاران سال قبل به ثبت رسیده،آنها آدامسهایی به شکل توده صمغ درخت کاج را می‌جویدند و لذت می‌بردند اجدادما مصارف مختلفی از صمغ درخت پیدا کرده بودند، آنها صمغ درخت را برای تمیز کردن دندانهایشان توسط جویدن توده هایی ازصمغ درختان کاج و مالیدن آنها بر روی دندان ونیز به عنوان خنک کننده دهان استفاده می‌کردند، و بعضی از صمغ ها برای سلامتی خوب بودند و برای اهداف مخصوصی به کار می‌رفتند و دیگر مصارف صمغ نیز وجود داشت که مردم از هزاران سال قبل در مورد آن اطلاع داشتند.
آدامس از نظر تجاری اولین جنس فروخته شده در سال ۱۸۴۸ بود موقعی که برادرانCurtis ساکن Maine ( ایالتی درانگلستان جدید ، شمال شرق آمریکا ) روی صمغ درخت کاج آزمایش کردند و یک (ماده) چسبنده ساختند و ماده لاستیک مانند را امتحان کردند و آن را برای جویدن جالب یافتند وگمان بردند که می‌تواند برای آنها پول بسازد.
 
این اولین مرتبه در تاریخ بود که آدامس از نظر تجاری فروخته شد. دو سال بعد با آزمایش موفق صمغ درخت کاج، صمغ را به آدامس تبدیل کردندوتولید اولین آدامس عمده صنعتی گیاهی را آغاز نمودند. به علاوه به آن طعم افزودند وپارافین را که احساس نرمی ولاستیکی بودن به آن می‌داد در آدامس وارد کردند. گیا ه Curtis Chewing Gum Factory نامگذاری شد.
بعداز اوایل دهه۱۸۸۰ برادران Fleer ، Henry Fleer و Frank Fleer صمغ مورد استفاده CHICLE) ) در کارخانه را امتحان کردندکه از درختان استوائی بدست آمده بود. آنها برروی ماده گیاهی (CHICLE) کار کردندو مکعبهایی از مواد ساختند ومکعبهارا با مواد شیرینی پوشاندند.آنها (مواد ساخته شده )را به نام Chiclets”” نامگذاری کردند.
 
به علاوه سعی کردند که آدامس بادکنکی بسازند اما آنها هرگز نتوانستند آن را به صورت تجاری در آورند. چون مدتی گذشت ، آزمایشهای زیادی برای به دست آوردن انواع مختلف آدامس در شکل معمولی یا بادکنکی انجام شده بود.مردم همچنین با ارائه راههای جدید در تولید بر جذب مشتریان بیشتر تلاش می‌کردند،مرحله بعد دادن شیرینی و طعم جدید به آدامس بود که سهم ( مهم) پیروزی درتا ریخ را به خود اختصاص داد.
طعمهای زیادی درآدامس از شکل وانیلی معمولی تا طعم زغال کک وجود دارد. بسیاری از کارخانه جات میزان نرمی، شیرینی،طعمها وغیره در آدامس را به میل مشتری آماده می‌کنند.
امروزه آدامسهایی در انواع متفاوتی در بازار وجود دارد در حیطه ای، که مردم معمولأ برای اهداف دارویی می‌خورند و ترکیباتی برای دندان مفید است که “آدامسهای دندانی” نامیده می‌شوند،آدامسهایی که برای تنفس طراوت می‌آورند ،و برخی کارخانه ها پپسین (آنزیم زود هضم شیره معده ) رابه آدامسهایشان وارد کرده اند که به محصولشان ضمانتی می‌داد که تسکین درد و سوزش معده وغیره را تأمین می‌کرد.
در آخر قابل ذکر است :که کلمه آدامس ازنام Thomas Adams گرفته شده زیرا وی در سال۱۸۷۱ یک ماشین برای کارخانه آدامس طراحی کرد آن ماشین خودکاری بود که با انداختن پول در سوراخ ان جنس مورد لزوم از ان خارج می‌شد .در سال۱۸۸۸ اولین آدامس توسط آن ماشین در ایستگاه زیرزمینی شهر نیویورک فروخته شد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره