وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فرصت دو هفته ای برای اصلاح اطلاعات خانوار

فرصت دو هفته ای برای اصلاح اطلاعات خانوار
سامانه مرکز آمار ایران از امروز به مدت دو هفته برای اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها بازگشایی شده است.
 
عادل آذر، رییس مرکز آمار ایران، گفت: خانوارها می توانند با مراجعه به yaraneh.amar.org.ir اطلاعات اقتصادی خانوار خود را بررسی و در صورت نیاز اصلاح کنند.

عادل آذر گفت: همچنین شماره پیامک 300000 از فردا صبح برای اطلاع رسانی در این زمینه درنظر گرفته شده است.

وی افزود: افراد می توانند با ارسال شماره ملی سرپرست خانوار به این سامانه پیامکی اطلاعات خانوار خود را دریافت کنند.

عادل آذر گفت: همچنین تلفن گویای 0218587 پاسخگوی ابهام ها در این زمینه است.

رییس مرکز آمار ایران گفت: تحولات و تغییرات اطلاعات خانوارها مانند تولد، فوت، طلاق و ازدواج به طور مستمر از طریق سازمان ثبت احوال برای ما ارسال و در سامانه مرکز آمار اعمال می شود.

عادل آذر افزود: بر اساس مصوبه کارگروه تحول اقتصادی دولت، باید سالانه دو بار سامانه مرکز آمار ایران برای اصلاح اطلاعات اقتصادی در دسترس عموم قرار گیرد.

وی گفت : پارسال در اردیبهشت و آذر این کار انجام شد و 3 میلیون و 600 هزار نفر معادل یک میلیون و 300 هزار خانوار با مراجعه به این سایت اطلاعات خود را اصلاح یا ثبت نام جدید کردند.

عادل آذر اظهار داشت: در این سایت دو نوع اصلاحات هویتی شامل شماره شناسنامه یا شماره ملی و اطلاعات اقتصادی مانند میزان درآمد و یا تغییر نشان پستی قابل اصلاح است.

رییس مرکز آمار ایران افزود: موارد تولد، فوت، ازدواج و طلاق از طریق ثبت احوال به طور الکترونیک برای مرکز آمار ایران ارسال می شود و با این حال خانوارها می توانند با مراجعه به این سامانه، ثبت این موارد را کنترل کنند، اما نیازی به مراجعه حضوری به مرکز آمار نیست.

عادل آذر گفت: در صورتی که ازدواج انجام شده باشد باید افراد به عنوان خانواده جدید ثبت نام کنند و ابتدا باید افراد از خانوارهای قبلی حذف شده باشند.

وی درباره کسانی که از قبل و با پرکردن فرم کاغذی اطلاعات اقتصادی خانوار کد رهگیری دریافت کردند اما اجازه افتتاح حساب به آنان داده نمی شود، افزود: ممکن است هویت سرپرست یا اعضای برخی از این خانوارها در ثبت احوال تایید نشده باشد و اطلاعات آنان در سامانه مرکز آمار موجود نباشد.

عادل آذر گفت: این افراد باید به سامانه مرکز آمار مراجعه کنند و اطلاعات خود را کامل کنند تا ما این اطلاعات را به سازمان هدفمندی یارانه ها بدهیم.

وی افزود: اگر این خانوارها با مراجعه به سامانه متوجه شدند که اطلاعات آنان وجود ندارد باید اطلاعات خود را به عنوان یک خانوار جدید ثبت و به فرمانداری ها یا استانداریها مراجعه کنند و کد رهگیری خود را به این مراجع بدهند تا اطلاعات آنان ثبت شود و برای ما بفرستند تا بتوانیم برای پرداخت معوقات آنان اقدام کنیم.

وی گفت: عده اندکی با این مشکل مواجه هستند و تاکنون 13 هزار نفر در این زمینه اقدام کرده اند و مشکل آنان برطرف شده است.

رییس مرکز آمار ایران درباره پرداخت معوقات یارانه ها گفت: تصمیم گیری در این زمینه برعهده کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت و اجرای آن با سازمان هدفمندی یارانه هاست.

عادل آذر افزود: ما به طور هفتگی اطلاعات را از طریق سازمان ثبت احوال راستی آزمایی می کنیم و به سازمان هدفمندی تحویل می دهیم و سیاست پرداخت با این سازمان است.

وی گفت: امیدواریم افرادی که کد رهگیری دارند اما اطلاعات آنان در سامانه ثبت نشده است بتوانند معوقات خود را دریافت کنند.

عادل آذر افزود: بیشترین مشکلات مراجعان، درخصوص میزان پرداخت و تعداد نفر است یا اینکه افراد نتوانسته اند حساب بازکنند که این مشکلات به حداقل رسیده است.

رییس مرکز آمار ایران افزود: برخی از افراد نیز این دغدغه را دارند که آیا ازدواج و تولد فرزند آنها ثبت شده است یا نه که به این افراد می گوییم مطمئن باشند اطلاعات به طور مستمر ثبت می شود و نیازی به مراجعه به مرکز آمار نیست.