وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشته شدن بن لادن رهبر گروه القاعده(طالبان)+عکس

کشته شدن بن لادن رهبر گروه القاعده(طالبان)+عکس
باراک اوباما دقایقی پیش در یک سخنرانی غیر منتظره تلویزیونی اعلام کرد اسامه بن لادن رهبر گروه القائده در پاکستان کشته شده است .

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل " انتخاب " ،رئیس جمهور آمریکا گفت : من اجازه ی اجرای عملیاتی را دادم که نیروهای آمریکایی به مخفی گاه بن لادن حمله کنند .

باراک اوباما  تایید کرد بن لادن در عملیات سازمان سیا در پاکستان کشته شده . وی گفت : پیش از این و در دوسال گذشته دستگیری بن لادن را اولویت برخورد با القائده قرار دادم . در این راه گروه ویژه ای تشکیل شد و اطلاعاتی در خصوص مخفی گاه بن لادن بدست آورد . تا اینکه در روز یکشنبه و با تکمیل اطلاعات دستور حمله به او را صادر کردم . نیروهای ارتش هم در یک عملیات کماندویی و بدون صدمه دیدن نیروهای آمریکایی ، بن لادن را کشتند.

این عملیات 40 دقیقه به طول انجامید و طی آن به هیچ یک از نیروهای آمریکایی خسارتی وارد نشد . پاکستان هم مرگ بن لادن و صحت این عملیات را تایید کرد .

هم اکنون جسد بن لادن در اختیار ارتش آمریکاست .

 
کشته شدن بن لادن رهبر گروه القاعده(طالبان)+عکس

بن لادن در سال 1957 در خانواده ای ثروتمند در پایتخت عربستان سعودی متولد شد. او بنیانگذار یک گروه تروریستی القاعده است که در ارتباط با حملات تروریستی تحت تعقیب قرار داشت.

گروه او مسئولیت اقداماتی نظیر بمب‌گذاری‌های ۷ اوت ۱۹۹۸ در سفارتخانه‌های آمریکا در دارالسلام تانزانیا و نایروبی کنیا، حمله به کشتی جنگی یو‌اس‌اس کول، حمله ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون را بر عهده گرفته است.