وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شیر دادن به نوزاد در این ساعات ممنوع !!!!

شیر دادن به نوزاد در این ساعات ممنوع !!!!
تغذیه با شیر مادر در طول شب باعث خرابی دندان نوزاد می‌شود
رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: اگر سینه مادر شب هنگام به مدت طولانی در دهان نوزاد قرار گیرد باعث خرابی دندان‌های نوزادان می‌شود و بهداشت دندان نوزاد باید بعد از هر تغذیه به وسیله یك گاز استریل مرطوب انجام شود.

مجتبی وحید گلپایگانی اظهار داشت: روش شیر دادن به نوزاد از اهمیت خاصی برای حفظ بهداشت دهان و دندان نوزادان به حساب می‌آید زیرا اگر سینه مادر به مدت طولانی شب هنگام در دهان نوزاد قرار گیرد باعث خرابی دندان‌های نوزادان می‌شود و باید برای جلوگیری از پوسیدگی در دوران نوزادی این مسئله كنترل شود.

وی افزود: در ساعات روز و همچنین شب باید مدل و مواد غذایی كه به نوزاد در زمینه تغذیه صورت می‌پذیرد بسیار اهمیت داده شود زیرا باید مواد غذایی ضروری سالم به طور كامل به یك نوزاد برسد زیرا نوزادان برای رویش دندان‌هایشان به یك تغذیه مناسب و كافی احتیاج دارند.

گلپایگانی تصریح كرد: به محض رویش نخستین دندان در دهان نوزاد والدین باید كودك را برای دریافت توصیه‌های بهداشتی نزد دندانپزشك ببرند و این تصور كه بعد از 2 سالگی یا كامل شدن دندان‌های شیری نوزاد را نزد دندانپزشك ببرند باور غلطی محسوب می‌شود.

رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران ادامه داد: اگر والدین مراقب دندان‌های نوزادان قبل از سنین 2 سالگی نباشد دندان‌های این نوزادان دچار پوسیدگی‌های زیادی می‌شود و در این زمینه به ناچار برای ترمیم دندان‌ها باید از داروهای بی‌حسی و بیهوشی استفاده كرد كه توصیه می‌شود با پیشگیری در این زمینه از این درمان‌های دندانی برای نوزادان استفاده نشود.

گلپایگانی با اشاره به اینكه گریه نوزادان یكی از علائم سالم بودن آنان است، گفت: نوزادان در زمان معاینه دندانپزشكی بسیار تقلا و گریه می‌كنند كه این مسئله امری طبیعی است و والدین باید از این بابت «گریه كردن نوزادان» امر معاینه دندانی آنان را سطحی نگیرند.

وی افزود: نوزادان در 6 ماهگی، یك یا دو دندان آنان رویش می‌كند و در 8 ماهگی نیز 2 دندان فك پایین آنان می‌روید. والدین به دلیل عدم امكان استفاده از مسواك باید از مسواك‌های انگشتی یا گاز استیل مرطوب استفاده كنند و باید بعد از هر تغذیه دندان‌ نوزاد تمیز شود.

گلپایگانی خاطرنشان كرد: والدین با تمیز كردن دندان‌های تازه روئیده نوزادان از ایجاد پلاك بر روی دندان‌های آنان جلوگیری ‌كنند كه این مسئله باید در دندان‌های شیری رعایت شود زیرا ترمیم پوسیدگی‌های این دندان‌ها به دلیل جنس خاص آنان برای نوزاد مشكل ساز است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره