وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عجیب ترین و بزرگ ترین تشخیص اشتباه بیماری

عجیب ترین و بزرگ ترین تشخیص اشتباه بیماری
پزشکان گفته بودند رم هوبن (Rom Houben) از نظر آنها به کما رفته است.
اما در واقع این بلژیکی پس از تصادف شدید با خودرو فلج شده بود و به کما نرفته بود. او که امروز 46 ساله شده بیش از 20 سال بدون آنکه توان مقاومت داشته باشد، تحت درمان اشتباه قرار گرفت تا سرانجام پی به این اشتباه برده شد.
اگر امروز از هوبن بپرسید که چگونه این سال‌ها را سپری کرده و جان سالم به در برده است، می‌گوید: "در رویا و خیال بودم."
بنا به اطلاعاتی که اشپیگل به دست آورده این مرد 46 ساله به مدت 23 سال به اشتباه در اتاق بیماران به کما رفته نگهداری می‌شد، در حالی که کاملا به هوش بود.
پزشکان و پرستاران در زولدر بلژیک بیمار هوبن را موردی که امیدی به او نیست، می‌دانستند، هوشیاری او از نظر آنها از دست رفته بود. پزشکان این بلژیکی را که زمانی ورزش‌های رزمی می‌کرد و دانشجوی مهندسی بود، سال 1983 پس از تصادف شدید با خودرو فقط دارای زندگی نباتی می‌دانستند.
تازه پس از تحقیقات جدید در دانشگاه لوتیش این حقیقت سرانجام پدیدار شد که هوبن در این سال‌ها فقط فلج بوده است. تصاویر توموگرافی نشان داد که مغز او تقریبا به طور کامل کار می‌کرده است.
در این بین بیمار توانست با کمک یک رایانه دارای صفحه کلید ویژه موضوع را بیان کند. او می‌گوید زمانی که پس از تصادف بیدار می‌شود، دیگر بدنش از او فرمان نمی‌گرفت. "فریاد می‌کشیدم، اما نمی‌شد آن را شنید." ناتوانی او دلیلی شد تا پرستاران و پزشکان به این نتیجه برسند که باید از او قطع امید کرد.
به همین خاطر فقط یک امکان برای او باقی ماند که در افکار گذشته‌اش بماند یا در تصوری بهتر پناه بگیرد. هوبن می‌نویسد: "هیچ وقت روزی را فراموش نمی‌کنم که آنها مرا کشف کردند. آن روز دوباره متولد شدم."
استیون لوریس، عصب شناس که آزمایش‌های جدید بر روی هوبن را هدایت کرده است، می‌گوید: تابستان بود که این تحقیق را منتشر کرد و طبق آن معلوم شد بیماران دچار کمای بیداری به طرز وحشتناکی اغلب مورد تشخیص طبی اشتباه قرار می‌گیرند.
 
در حدود 40 درصد مواردی که بیمار فقط دارای زندگی نباتی تشخیص داده می‌شود، با انجام آزمایش‌های محتاطانه‌تر می‌توان به هوش بودن بیمار را اثبات کرد. می‌توان گاهی اوقات با این بیماران ارتباط برقرار کرد و درمان بهتر می‌تواند به پیشرفت‌های ملموسی منجر شود. دلیل این امر سهل‌انگاری نیست. در همه موارد رخ داده شرکت‌کنندگان در درمان متقاعد شده بودند تشخیص‌شان صحیح است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره