وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این غذا را در هفته باید 2 بار میل کنید !!

این غذا را در هفته باید 2 بار میل کنید !!
آیا می دانید چه خوراکی این همه اهمیت دارد ؟

حداقل هفته‌ای 2 بار ماهی بخورید
 وزارت بهداشت اعلام كرد: ماهی‌ها منبع خوبی از امگا 3 هستند و توصیه می‌شود افراد حداقل هفته‌ای 2 بار ماهی بخورند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، زهرا عبداللهی معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، اظهار داشت:‌ با اینكه موارد متنوعی برای انتخاب در گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها وجود دارد ولی مردم بیشتر گوشت قرمز و مرغ را ترجیح می‌دهند كه توصیه می‌شود از غذاهای متنوع این گروه مثل ماهی‌ها، حبوبات و مغزها نیز استفاده كنند.

وی افزود: بهتر است افراد از گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی به جای گوشت قرمز استفاده كنند و قبل از طبخ گوشت مرغ، پوست آن را جدا كنند زیرا پوست مرغ چربی فراوانی دارد.

عبداللهی با اشاره به اینكه در فرآورده‌های گوشتی مثل سوسیس و كالباس مقادیر زیادی نمك و مواد نگهدارنده افزوده می شود، تصریح كرد: توصیه می‌شود مصرف این غذاها را تا حد امكان كم كرده و سعی كنند مواد غذایی سالم را جایگزین آن‌ها كنند.

وی درباره مصرف انواع مغزها گفت: مغزها مانند گردو، فندق، بادام و پسته بهترین میان وعده محسوب می‌شود و برای تامین پروتئین، انرژی و برخی از مواد مغذی مانند آهن و روی مناسب هستند.

معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه ادامه داد: دانه‌های آفتابگردان، بادام و فندق غنی‌ترین منابع ویتامین E در گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها هستند كه بهتر است برای دریافت روزانه ویتامین E بیشتر از مغزدانه ها و دانه‌های روغنی استفاده شود.

به گفته وی، مصرف گوشت برای رشد نوجوانان لازم است و بسیاری از والدین به دلیل ترس از افزایش كلسترول و چربی اشباع، مانع از مصرف گوشت در نوجوانان می‌شوند كه این كار توصیه نمی‌شود.

عبداللهی درباره مصرف گوشت توصیه كرد: اگر بخواهند گوشت یخ زده را آب پز كنند باید بلافاصله بعد از خارج كردن از فریزر آن را بپزند و اگر به هر دلیلی می‌خواهند گوشت از حالت یخ زده خارج شود، آن را 24 ساعت قبل از طبخ از فریزر خارج كرده و در یخچال بگذارند.

وی خاطرنشان كرد: بعد از خرید گوشت قرمز، طیور و فرآورده‌های دریایی فوراً آنها را به خانه برده و در یخچال یا فریزر قراردهند و از نگهداشتن آنها در دمای اتاق به مدت طولانی اجتناب كنند و هرگز گوشت را نیم پز رها نكنند.

وی تأكیدكرد: حتماً برای بسته بندی‌ محصولات گوشتی از كیسه‌های پلاستیكی استفاده كنند كه نسبت به رطوبت و هوا نفوذ ناپذیر باشند زیرا وقتی گوشت در معرض هوا قرار می‌گیرد ویژگی‌های كیفی و ارزش غذایی آن كاهش پیدا می كند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره