وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برترین كتاب های ادبی و غیر ادبی از نگاه وودی آلن

برترین كتاب های ادبی و غیر ادبی از نگاه وودی آلن
وودی آلن نویسنده و كارگردان آمریكایی فهرستی از برترین رمان‌ها و كتاب‌های مورد علاقه‌اش را با معرفی رمان «ناتور دشت» به قلم «جروم دیوید سالینجر» معرفی كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، «وودی آلن» نویسنده و كارگردان آمریكایی فهرستی از برترین رمان‌ها و كتاب‌های مورد علاقه‌اش را با معرفی رمان «ناتور دشت» به قلم «جروم دیوید سالینجر» معرفی كرد. در این فهرست «وودی آلن» از 5 رمان نام برده است كه در صدر آنها «ناتور دشت» به قلم «سالینجر» دیده می‌شود.

«آلن» این كارگردان، نویسنده و بازیگر آمریكایی درباره این اثر می‌گوید: در زمان انتشار این اثر به قلم «سالینجر» من تنها 18 سال داشتم. مطالعه این اثر در آن سالها كه هنوز در حال و هوای درس و مشق بودم برایم جذابیت خاصی داشت. ضمن آنكه دوران مدرسه و همكلاسی‌ها را برایم یادآور می‌شود.
وی اضافه می‌كند: مطالعه رمان «ناتور دشت» موجب می‌شد تصورات و فانتزی‌هایی كه درباره زندگی در شهرهای بزرگ مثل «منهتن» یا «نیویورك» داشتم رنگ و بویی دیگر به خود بگیرد.
«ناتور دشت» به قلم «سالینجر» در سال 1951 درست زمانی كه «وودی آلن» هیجده ساله بود منتشر و روانه كتابفروشی‌ها شده است. پس از «سالینجر» نویسنده برزیلی «ماشادو دآسیس» دیگر نویسنده‌ای است كه «وودی آلن» از او یاد كرده است.
او «دآسیس» را با رمان «سنگ نوشته‌های قبر» می‌شناسد. وی می‌گوید: زمانی یك غریبه این رمان را برایم فرستاد و گفت؛ حجم آن اندك است، آن را بخوان از این اثر لذت خواهی برد. این كتاب را خواندم و اگر حجمش چندین برابر هم بود باز آن را می‌خواندم. این اثر یكی از بهترین آثاری بود كه عواطف و احساسات مخاطب خود را به هیجان در می‌آورد.
اما «وودی آلن» در این فهرست از كتاب دیگری با قلم مشترك 2 نویسنده و موسیقی‌دان با نام‌های «مز مزرو» و «برنالد وولف» نام می‌برد. این اثر كه با عنوان «بلوز واقعی» نامگذاری شده یكی دیگر از كتاب‌های موثر بر زندگی و آثارش می‌داند.
«وودی آلن» درباره این اثر می‌گوید: مطالعه این كتاب تاثیر عمیقی بر من داشت. با مطالعه این اثر بود كه تصمیم گرفتن نواختن یك ساز را آموزش ببینم و در آن زمان علاقه عجیبی به جاز داشتم.
وی اضافه كرد: اگر چه می‌دانم در بخش‌هایی این كتاب آن طور كه باید و شاید حق مطلب را ادا نكرده و ایرادهایی به آن وارد است اما هنوز هم می‌گویم كه این اثر تاثیر عمیقی بر زندگی من گذاشته است.
«بلوز واقعی» در سال 1946 و به قلم مشترك «مز مزرو» و «برنالد ول» منتشر شده است.
علاوه بر این آثار «جهان سی.جی پریلمن» از جمله دیگر آثار مورد علاقه «آلن» است. چرا كه او شخصت «پریلمن» را جذاب می‌دانست و آثار او را در حوزه نویسندگی و نمایشنامه نویسی دنبال می‌كرد.
«آلن» در آخر این فهرست از كتاب شرح حال «الیا كازان» به قلم «ریچارد شیكل» نام می‌برد و معتقد استكه این اثر تاثیر زیادی در فعالیت‌های او به عنوان یك كارگردان داشته است.