وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عکسی دلخراش از سوگواری انسان‌وار یک شامپانزه

عکسی دلخراش از سوگواری انسان‌وار یک شامپانزه
دانشمندان دریافته‌اند که شامپانزه‌ها مانند انسان‌ها برای جسد کودک خود سوگواری می‌کنند.
شامپانزه‌های مادر با فرزندان خود روابط بسیار نزدیکی برقرار کرده، تا دو سال آنها را حمل و تا شش سالگی از آنها نگه‌داری می‌کنند.
اما اکنون دانشمندان از سوگواری یک شامپانزه مادر که فرزند 16 ماهه‌اش مرده، فیلم‌برداری کرده‌اند. این فیلم تازه‌ترین گواه در مورد شباهت شامپانزه‌ها و میمون‌ها به انسان است.
در این فیلم تصاویری دلخراش از لحظات سوگواری شامپانزه مادر دیده می‌شود که جسد فرزند خود را پس از 24 ساعت حمل کردن به آرامی روی زمین قرار می‌دهد؛ سپس از فاصله‌ای نزدیک به تماشای فرزندش می‌پردازد. در ادامه، به سوی آن برگشته و با نگه داشتن دستان خود در برابر صورت و گردن جسد به مشاهده نزدیک آن می‌پردازد.

عکسی دلخراش از سوگواری انسان‌وار یک شامپانزه

شامپانزه مادر سپس جسد را نزد شامپانزه‌های دیگر می برد تا آنها نیز آن را ببینند. طبق گفته دانشمندان موسسه مکس پلانک، شامپانزه مادر روز بعد جسد را ترک کرده بود. بر اساس این گزارش هیچ نشانه‌ای در مورد چگونگی واکنش پستانداران به مرگ نزدیکان خود، فهم آنها از مرگ و چگونگی سوگواریشان در دست نیست؛ بنابراین ثبت این صحنه یکی از تنها شواهد این موضوع است.

 
به گفته دانشمندان چه این حرکات نشانه سوگواری شامپانزه مادر باشد و چه صرفا کنجکاوی وی در مورد جسد می‌توان هرگونه احتمالی را در نظر گرفت.
گزارش‌های پیشین مراحلی را ثبت کرده بود که در آن شامپانزه‌های مادر برای نشان دادن رابطه مادر و نوزادی، جسد کودک خود را روزها و هفته‌ها با خود حمل می‌کردند. مشاهدات جدید می‌تواند گامی جدید در درک میزان فهم حیوانات از مرگ و واکنش آنها در برابر آن باشد.
شامپانزه‌ها نزدیک‌ترین حیوانات به انسان در طبیعت هستند. به گزارش ایسنا، آنها می‌توانند مانند انسان از ابزار استفاده کرده، از میله برای گرفتن موریانه‌ها بهره ‌برده و به صورت گروهی به شکار پرداخته و برنامه‌ریزی ‌کنند.
آنها همچنین جزو معدود حیواناتی هستند که تصویر خود را در آینه تشخیص می‌دهند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره