وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ده کشوری که اگر در آنها مادر شوید، بدبختید!!

ده کشوری که اگر در آنها مادر شوید، بدبختید!!
در برخی از کشورهای جهان روز مادر متفاوت از روز جهانی مادر جشن گرفته می شود اما در بیشتر کشورهای جهان هفته دوم ماه می بویژه روز یکشنبه است که به عنوان روز جهانی مادر شناخته می شود. به همین مناسبت، سازمان غیر دولتی و بین المللی "کودکان را نجات بدهید" که برای کمک به کودکان نیازمند سرتاسر دنیا از سال 1919 میلادی فعالیت می کند، آماری از بهترین و بدترین مکانهای دنیا برای زندگی مادران تهیه کرده است.
این آمار بر اساس میزان امید به زندگی زنان، میزان مرگ و میر زنان هنگام زایمان، کیفیت اقتصادی و میزان استقلال مالی زنان، میزان مرگ و میر کودکان و شرایط محیط کار زنان تهیه شده اسبهترین مکان دنیا برای زنان و برای تولد کودک، نروژ به خاطر کسب استانداردهای بالا برای سلامتی زنان و کودکان شناخته شده است.

کشورهای شمال اروپا به اضافه آمریکا در لیست 10 کشور برتر دنیا برای زندگی مادران شناخته شده اند اما این لیست بُعد سیاه و ناراحت کننده ای نیز دارد. 10 کشور در ته لیست قرار دارند که مکانهای خطرناکی برای زندگی مادران و کودکان هستند و نسبت مرگ و میر مادران هنگام زایمان به نسبت میانگین جهانی بسیار بالاست و برخی از نوزادان نیز بعد از تولد در سالهای اولیه زندگی به علت نبود بهداشت و فقر گسترده هیچ گاه به بزرگسالی نمی رسند.

ده کشوری که در لیست مذکور به عنوان مکانهای پرخطر با میزان مرگ و میر بالا قرار گرفته اند، نیازمند اقدام فوری و کمک های بین المللی هستند. ممکن است کودکی در این شرایط بزرگ شود و هیچ گاه نیز نمیرد اما تاثیرات عمیق روانی زیستن در مکانهای پرخطر همراه با سوءتغذیه تا آخر عمر همراه فرد باقی می ماند و او نیز به نوبه خود روی کودکانش این تاثیرات مخرب را منتقل می کند.

1- افغانستان
افغانستان بدترین مکان دنیا برای سلامت زنان و کودکان است. میانگین سالهای تحصیل زنان فقط پنج سال است و میانگین عمرشان از 45 سال فراتر نمی رود. تنها 16 درصد زنان از امکانات جلوگیری کننده از بارداری استفاده می کنند و از پنج کودک یکی قبل از رسیدن به سن پنج سالگی می میرد. به طور میانگین هر مادری در افغانستان یکی از کودکان خود را به علت شرایط بد زندگی از دست داده است. میزان دسترسی زنان به امکانات بهداشتی با تسلط بنیادگران افراطی طالبان و القاعده کمتر نیز شد. سازمان ملل احتمال روسپی شدن بسیاری از زنان در این کشور را به علت نداشتن سرپناه مناسب و نیاز شدید اقتصادی بالا ذکر کرده است. میزان دسترسی زنان این کشور به پزشک نیز بویژه در روستاها بسیار پایین است.

2- نیجر
هر زن نیجری به طور متوسط فقط چهار سال به مدرسه می رود و از هر سه زایمان فقط یکی از آنها توسط پزشک یا ماما صورت می گیرد. نیجر دارای بیشترین نرخ تعداد نوزادان مرده به دنیا آمده است. اخیرا یونیسف در این کشور برنامه های مراقبتی برای تغذیه زنان باردار و رساندن ویتامین لازم به مادر و جنین را اجرا کرده است. هر زن به طور میانگین در نیجر صاحب هفت فرزند میشود که تمامی آنها نیز اغلب از دسترسی به امکانات بهداشتی دور هستند.

3- گینه بیسائو
یک نفر از هر سه دختر در گینه بیسائو در این کشور آفریقایی هیچ گاه به مدرسه نمی رود. این کشور یکی از توسعه نیافته ترین و فقیرترین کشورهای دنیا است. تنها 6 درصد از زنان از وسایل جلوگیری کننده از بارداری استفاده می کنند. ازدواج زنان در سنین 13 تا 14 سالگی بسیار معمول است و یک سوم مردان این کشور نیز بیش از یک همسر دارند و اکثر زنان باردار این کشور مجبورند تا هنگام زایمان کار کنند.
 
4- یمن
زنان در کشور عربی یمن یکی از پایین ترین نرخ های میزان مشارکت در حیات اقتصادی و اجتماعی را دارند و زنان این کشور به طور میانگین تنها 25 سنت در روز درآمد دارند. در این کشور سن خاصی برای رسیدن به سن ازدواج وجود ندارد و دختران در سن 8 سالگی هم عروس می شوند و مادران قدرتی برای عروس نشدن دخترانشان در سنین پایین ندارند زیرا تمام حقوق مدنی طرفدار مردان و خواسته های آنان است.
 
5- چاد
در کشور آفریقایی چاد مادر شدن به معنای بیمار شدن است. تنها 15 درصد از زایمان ها تحت نظر پزشک و در شرایط بهداشتی صورت می گیرد و از هر 14 زن یکی هنگام زایمان می میرد. در سال 2007 میلادی 18 هزار زن باردار مبتلا به ایدز و 19 هزار کودک با این بیماری بدنیا آمدند. بالاترین احتمال ابتلا کودکان به بیماری ایدز در این کشور از هر کشوری دیگری در دنیا بالاتر است.

6- جمهوری دموکراتیک کنگو
در کشور آفریقایی جمهوری دموکراتیک کنگو بیشترین میزان تجاوز جنسی به زنان صورت می گیرد. تنها در فاصله سالهای 1998 تا 2004 میلادی حدود 40 هزار مورد تجاوز جنسی به زنان گزارش شده است و با توجه به ممنوعیت سقط جنین در این کشور تعداد کودکان بدون والد پدر بسیار بالاست و این کودکان و مادرانشان به خاطر جرم انجام نداده، مورد تبعیض های شدید اجتماعی هستند.

7- اریتره
در کشور آفریقایی اریتره خشونت علیه زنان بویژه خشونت جنسی امری رایج و طبیعی است. بسیاری از زنان از دسترسی به دادگاه ها برای شکایت محرومند و زنانی که در اثر تجاوز شبه نظامیان و مردان متجاوز بچه دار شوند از حق زندگی اجتماعی و فعالیت در محیط اجتماعی محروم می شوند و باید خانه نشین شوند. سازمان ملل متحد وضعیت زنان را در این کشور فقیر وخیم گزارش کرده است.

8- مالی
بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت 85 درصد زنان بین 15 تا 49 سال به نوعی از قطع عضو رنج می برند. میانگین عمر زنان از 50 سال فراتر نمی رود و 70 درصد کودکان مالی زیر پنج سال از سوءتغذیه شدید رنج می برند. اخیرا دولت این کشور با حمایت سازمان های بین المللی زنان را تشویق کرده تا در دوران بارداری از حمایت های پزشکی برخوردار شوند.
 
9- سودان

در سودان همه چیز برای زندگی بد است. تنها 42 درصد از جمعیت به آب پاکیزه دسترسی دارند و اوضاع بویژه در جنوب سودان نیز از این بدتر است. میزان مرگ و میر نوزادان بسیار بالاست و تنها پنج درصد از زایمان ها تحت نظر پزشک و ماما انجام می شود و وضعیت زندگی بویژه زندگی زنان بحرانی گزارش شده است.

10- آفریقای مرکزی
طول عمر متوسط زنان در جمهوری آفریقای مرکزی تنها 49 سال است و به طور میانگین زنان در این کشور تنها پنج سال به مدرسه می روند. سازمان عفو بین الملل گزارشهای بسیاری از موارد تجاوز به زنان در طول جنگ داخلی بین سالهای 2002 تا 2003 گزارش کرده است. 42 درصد دختران بین 15 تا 19 سال ازدواج کرده اند یا طلاق گرفته اند و یا بیوه شده اند.  زنان حقوق بسیار کمی برای کفالت فرزندان و شکایت علیه خشونت های خانگی دارند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره