وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برنامه ریزی باور نکردنی مغز آقایان در برابر خانم ها

برنامه ریزی باور نکردنی مغز آقایان در برابر خانم ها
مغز مردان برای خیره‌شدن به زنان برنامه‌ریزی شده است !!!!
 
آیا درک چیزهایی که در ذهن شوهرتان می‌گذرد، برایتان سخت است؟ این کار برایتان ساده‌تر خواهد شد اگر این 10 نكته را که دانشمندان در مورد مغز مردان كشف کرده‌اند، بدانید. مغز مرد در طول زندگی‌اش تغییر وتحول پیدا می‌کند.
هر زنی برای انتخاب جفتی برای ادامه زندگی،‌ باید این چیزها را بداند.

1. مردان احساساتی‌ترند
گرچه تصور عمومی این است که زنان احساسی‌تر از مردان هستند، اما پژوهش‌ها نشان داده است که نوزادان پسر نسبت به نوزادان دختر واکنش‌‌های عاطفی بیشتری از خود نشان می‌دهند. یک بررسی در سال 2008 نشان داد که مردان در بزرگسالی نیز واکنش‌های عاطفی را با شدت بیشتری بروز می‌دهند. البته پیش از آنکه از عواطفشان در موردی آگاه شوند.

2. مردان در برابر تنهایی حساس‌ترند
گرچه تنهایی می‌تواند برای سلامت مغز هر کسی زیانبار باشد، اما مردان سالمند نسبت به آن خیلی آسیب‌پذیرترند. مردان نسبت به زنان کمتر برای برقراری ارتباط تلاش می‌کنند،‌ در نتیجه تنهایی‌ آنها تشدید می‌شود و این تنهایی اثر آسیب‌رسانی را بر مدارهای اجتماعی مغزشان باقی می‌گذارد.

3. مردان بر حل مسائل متمرکزند
با اینکه بسیاری از بررسی‌ها نشان می‌دهند زنان نسبت به مردان احساس همدلی بیشتری از خود بروز می‌دهند اما ممکن است قضیه به این سادگی نباشد؛ ممکن است سیستم همدلی مغز مردان هنگامی که شخصی تحت استرس قرار دارد یا مشکلی را ابراز می‌کند، به سرعت عمل نكند، اما بخشی از مغز که مسوول «حل مسائل» است، ‌به سرعت عكس‌العمل نشان می‌دهد و باعث کمک رساندن مردان به دیگران می‌شود.

4. مغز مردان برای خیره‌شدن به زنان برنامه‌ریزی شده است
هورمون تستوسترون را به پرخاشگری و خصومت ارتباط می‌دهند اما این هورمون مسوول میل جنسی هم هست و مردان نسبت به زنان 6 برابر بیشتر از این هورمون در خونشان دارند. دانشمندان دریافته‌اند این هورمون بخش تسلط بر رفتارهای تکانه‌ای و غریزی را مختل می‌کند. گرچه این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد، اما می‌توان گفت مردان درست مثل هواپیمایی كه روی دستگاه «خلبان خودکار» قرار گرفته باشد، به زنان خیره می‌شوند و در عین حال وقتی زن از میدان دیدشان خارج ‌شد،‌ او را فراموش می‌کنند.

5. مردان از قلمروشان دفاع می‌کنند
بخشی از غریزه مردانه، دفاع از قلمرو‌ است. گرچه در مورد انسان‌ها باید پژوهش‌های بیشتری انجام شود، اما در پستانداران مذکر، بخشی از مغز که مسوول «دفاع از قلمرو» است، از بخش مشابه در پستانداران مؤنث بزرگ‌تر است. با اینکه زنان نیز دارای حس مالکیت هستند، اما مردان با احتمال بیشتری ممکن است هنگامی که زندگی عشقی یا قلمرو‌شان در معرض تهدید قرار می‌گیرد، پرخاشگری كنند.

6. مردان از سلسله مراتب فرماندهی استقبال می‌کنند
مردان هنگامی كه سلسله مراتب قدرت حالت ناپایداری دارد، احساس اضطراب می‌کنند اما سلسله مراتب فرماندهی ثابت و پایدار، مانند نیروهای نظامی یا محیط‌های کاری، تستوسترون آنها را کاهش می‌دهد و پرخاشگری‌شان را مهار می‌کند.

7. مغز مردان واقعا در طول زمان بالغ می‌شود
اشتغال خاطر با سلسله مراتب قدرت که از سنین بسیار پایین (حدود 6 سالگی) آغاز می‌شود، برانگیزاننده رقابت میان مردان است و به همین دلیل مدام به هم متلک می‌گویند. البته بروز پرخاشگری کلامی بسیار بهتر از نمود عملی بیرونی آن است. بررسی‌های روان‌شناختی نشان داده‌اند که با افزایش سن، علاقه مردان به برتری‌طلبی کاهش می‌یابد و در عوض توجه بیشتری به رابطه‌هایشان و بهبود روابط اجتماعی پیدا می‌کنند. احتمالا این تغییر مردان، تا حدی به کاهش تدریجی میزان تستوسترون با افزایش سن مربوط است.

8. مغز مردان برای پدر شدن آمادگی پیدا می‌کند
مغز مردان چند ماه پیش از اینکه پدر بشوند، برای همکاری با همسرشان آمادگی پیدا می‌کند. یک بررسی در سال 2000 نشان داد که پدران آینده تغییراتی هورمونی را پشت سر می‌گذارند؛ هورمون پرولاکتین‌شان بالا می‌رود و هورمون تستوسترونشان کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب احتمالا رفتار پدرانه در آنها تقویت می‌شود.

9. شیوه بازی مردها با بچه‌ها‌یشان فرق می‌کند
شیوه بازی پدرها با بچه‌ها خاص خودشان است. شیوه آنها در انجام بازی‌های مبارزه‌جویانه، دارای خودانگیختگی بیشتر و برانگیزاننده، به یادگیری بهتر کودکان کمک می‌کند، به آنها اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و آنها را برای دنیای واقعی آماده می‌کند. بررسی‌ها نشان داده احتمال بروز رفتارهای پرخطر جنسی در كسانی كه پدرهایشان توجه زیادی به آنها داشته‌اند، كمتر است.

10. مغز مردان و مسأله ازدواج
زنان می‌خواهند استقرار پیدا کنند و مردان می‌خواهند خانواده‌دار و بچه‌دار شوند. نتایج یک بررسی كه در سال 2007 انجام شد، نشان می‌دهد خیانت‌های مردان با احتمال بیشتری پیش از 30 سالگی رخ می‌دهد. پس از این سن، آنها معمولا بر تامین نیازهای خانواده‌شان متمرکز می‌شوند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره