وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا سم زدایی بدن در کاهش وزن مؤثر است؟

آیا سم زدایی بدن در کاهش وزن مؤثر است؟
نویسنده : بریرلی رایت،  سردبیر بخش تغذیه مجله EatingWell
 اکنون در آستانه تابستان هستیم، فصل  لباس های کمتر( شورت، تاپ، لباس های تابستانی و لباس شنا) و  در معرض دید قرار گرفتن بیشتر بدن. به عنوان سردبیر بخش تغذیه و  یک متخصص تغذیه ،  به کرات در مورد هزاران روش تناسب اندام سریع و رژیم های مد روز ،چیزهایی می شنوم. اما یک سوال که این اواخر خیلی از من پرسیده شده، پرسش درباره رژیم های سم زدایی است. این سوال اغلب بدین شکل است:

"آیا یک رژیم غذایی سم زدایی  به من در کاهش وزن کمک می کند؟"
من  از این که  دلتان را بشکنم، نفرت دارم اما پاسخ من "نه" است. یک رژیم سم زدایی، خواه  فقط شامل مایعات باشد یا بر مبنای مکمل ها یا اینکه در آن فقط از تعداد محدودی غذا استفاده بشود، در حقیقت یک نام  تجملی است برای یک رژیم  غذایی سخت که بر طبق مطالعه ای که در دسامبر 2010 در مجله نوروساینس چاپ شده، می تواند سبب ترشح  بیش از حد هورمونهای استرس  شده و شما را با احتمال بیشتری  به افراط  های بعدی در غذا خوردن دچار سازد.

 
البته با کاربرد این رژیم ، ممکن است شما احساس  پف کردگی کمتر و سبکی کنید چون  این رژیم ها سبب  تخلیه و پاکسازی دستگاه گوارش شما می گردد. اما این  کار می تواند به کم آبی بدن  منجر گردد-  چون بیشتر وزن از دست داده شده را آب تشکیل می دهد. پس از پایان دوره رژیم، وقتی که شما به عادات معمول خود بازگشتید، به احتمال زیاد  کیلوهای  کم کرده را دوباره اضافه خواهید کرد.

در اینجا  اسطوره  دیگری  هم  باید شکسته شود:
  در حقیقت رژیم سم زدایی  سموم  را از بدن شما  بیرون نمی کند. کبد و کلیه های شما  همین حالا هم به صورت طبیعی  سموم را از خون شما حذف می کنند.

با این حال ، رژیم های سم زدایی می توانند از نظر روانی برای شما خوب باشند. کریستینه گربشتادت، نویسنده کتابی در این باره به نام  Doctor’s Detox Diet(2011)می گوید: رژیم سم زدایی به مردم خوشبینی می دهد. "آنها  با دست کشیدن از غذا،  چیزی را فدا می کنند" . شما می توانید منافع سم زدایی را به صورت ایمن  به دست بیاورید:

گربشتادت  می گوید: " برای اینکار می توانید با خوردن سه وعده  ی کوچک – مایعات یا چیز دیگر- همراه با برش میوه شروع کنید" . اصل قضیه این است که  تعداد کالری مصرفی خودتان را محدود کنید و مطمئن بشوید که  آنها  را از غذاهای  مغذی   به دست می آورید.

 
سطح کالری مصرفی خود را جوری انتخاب کنید که بتوانید فعالیت فیزیکی کافی داشته باشید- حداقل 12000 تا 15000 کالری کوچک در روز. بدین ترتیب می توانید با روشی مطمئن  هم می توانید استارت کاهش وزن را بزنید و هم اعتماد لازم  به یک رژیم خوراکی سالم و بهداشتی  همراه با ورزش  را به دست آورید.