وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شش كلید طلایی برای ممتاز بودن

شش كلید طلایی برای ممتاز بودن
هرگز خودم را به دلیل شكست سرزنش نمی‌كنم. چرا كه دقیقا می‌دانم چگونه دوباره به برتری دست یابم. مهارت و استعداد را مانند ماهیچه‌های بدن می‌توان قوی كرد.

بیش از دو دهه، اریكسون بر این باور بود كه تنها استعداد ذاتی تعیین‌كننده‌ی میزان موفقیت در كار نیست، بلكه بیش از آن، تلاشی است كه از خود نشان می‌دهیم. به گفته‌ی اریكسون این تلاش «تمرین برنامه‌ریزی شده و مطالعه» است. در حال حاضر، بسیاری از محققان  معتقدند كه انجام چنین تمریناتی به حداقل 1000 ساعت وقت نیاز دارد تا مهارت‌های لازم جهت كار در محیط‌های كاری سخت، كسب شود.

این دیدگاه، فوق‌العاده است. با استناد به آن می‌توانیم به طرز قابل توجهی بر نتایج كارمان تاثیر بگذاریم. اما از طرف دیگر، نگرانی‌هایی هم به دنبال می‌آورد. یكی از مهم‌ترین نكاتی كه اریكسون متوجه شد، این بود كه تمرین، به عنوان اساسی‌ترین پارامتر كسب موفقیت می‌تواند سخت و خسته كننده باشد.

اگر واقعا مصمم هستید كه ممتاز باشید، باید سرسختانه مبارزه كنید و تنبلی را كنار بگذارید. ناامیدی، كشمكش‌های بیهوده، عقب‌نشینی و كم‌كاری، در این مسیر جایی ندارند.

حالا زمان آن رسیده كه این 6 كلید طلایی و موثر را با هم مرور كنیم:

1- فعالیتی را دنبال كنید كه دوست دارید و از انجام آن لذت می برید: علاقه، موجب افزایش انگیزه، تقویت تمركز، انعطاف‌پذیری و پشتكار می‌شود.

2-ابتدا، دشوارترین كار را انجام دهید: بیشتر ما به طور معمول، ابتدا به سراغ فعالیت‌های خوشایند و لذت‌بخش می‌رویم و از رنج و زحمت فراری هستیم. اریكسون و همكارانش به این نتیجه رسیدند كه اكثر افراد موفق و كارا، كارهای مورد علاقه‌ی خود را به تاخیر می‌اندازند و در آغاز روز، فعالیت‌های سخت را انجام می‌دهند. زیرا در شروع كار‌، بیشترین انرژی را داریم.

3-در انجام كارها، سخت گیر باشید:  90 دقیقه، بدون وقفه كار كنید و سپس به خودتان استراحت دهید. به نظر می‌رسد كه نود دقیقه، بهترین زمانی است كه می‌توان حداكثر تمركز را در انجام هر نوع فعالیت داشته باشیم. شواهد نشان می‌دهد، افراد كارا، فعالیت‌‌های سخت را بیش از 5/4 ساعت در روز  انجام نمی‌دهند.

4-گه‌گاه بازخورد افراد متخصص را بررسی كنید: هر چه بازخورد ساده و مختصرتر باشد، شما هم در اعمال تغییرات مورد نظرتان موفق‌تر هستید. بازخوردهای طولانی و پی‌درپی، در یادگیری اختلال ایجاد كرده، اضطراب‌آور هستند.

5-درفواصل منظم به خودتان زنگ تفریح بدهید: پس از انجام هر نوع فعالیت سخت، تمدد اعصاب و كمی استراحت لازم است تا تجدید قوا كرده متابولیسم بدنتان برای یادگیری و تلاش مجدد تنظیم شود. افزون بر این، در زمان استراحت نیم كره‌ی راست مغز متعادل‌ شده، خلاقیت ایجاد می‌كند.

6- برای كار با خود قرارداد ببندید:
نظم و اراده اهمیت زیادی دارد اما ما آن را جدی نمی‌گیریم. بهترین روش برای اینكه از عهده وظایف سخت برآیید، این است كه بر مبنای پاره‌ای تشریفات و قراردادهای مذهبی‌، زمان‌های مخصوصی را به انجام هر كار اختصاص دهید تا نظم و قانون به طور جدی وارد زندگی شما شود. بعد از مدتی، متوجه می‌شوید كه دیگر بدون اتلاف انرژی، قادر به انجام فعالیت‌هایتان هستید. 

هرگز خودم را به دلیل شكست سرزنش نمی‌كنم. چرا كه دقیقا می‌دانم چگونه دوباره به برتری دست یابم.
 
مهارت و استعداد را مانند ماهیچه‌های بدن می‌توان قوی كرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره