وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

3 اشتباه بزرگ کسانی که می خواهند لاغر شوند

3 اشتباه بزرگ کسانی که می خواهند لاغر شوند
اگر شما تمام روش های ممکن لاغری را امتحان کرده و ناکام مانده اید، در طول چند دقیقه ی آتی دلیل بی نتیجه یا کم اثر بودن آن روش ها را در خواهید یافت، بعلاوه یاد خواهید گرفت که چگونه از همین امروز نگرش و برخورد جدیدی با مشکل اضافه وزن خود داشته باشید تا تضمین کننده ی لاغری آسان و دائمی باشد.

۱) به دنبال راضی کردن فوری خود هستند. انسانها به طور کل دنبال راه حلی فوری و میانبر برای مشکلشان هستند، حتی اگر نهایتاً به قیمت جانشان تمام شود. افرادی که اضافه وزن دارند به راحتی تحت تاثیر تبلیغات قرص های لاغری، رژیم هایی لاغری، کمربند لاغری و از این قبیل قرار می گیرند.

 
چون وعده ی لاغری فوری به راحتی آنان را وسوسه می کند. از آنجا که ما میل شدیدی به وزن کم کردن در ۲ روز یا حتی کمتر داریم، بازاریابان این گونه محصولات به خوبی فکر ما را خوانده و آنچه را که می خواهیم به ما می دهند: یک قرص لاغری (با کلی ویتامین و چیزهایی که خوب به نظر می رسند) که ظرف ۳ روز اشتهای ما را کشته و باعث لاغری می شود.
 
اما آیا لاغری با استفاده از دارو در ۳ روز نتیجه ی پایدار دارد؟ آیا بدون مصرف مرتب دارو لاغر باقی خواهید ماند؟ آیا از عوارض جانبی دارو مطلع هستید؟ آیا دستکاری میزان اشتهای طبیعی بدن خطرناک نیست؟ وقتی که تمام این دلایل را کنار هم می گذارید می بینید که شاید ترجیح دهید اضافه وزن داشته باشید اما از این گونه قرص ها استفاده نکنید.
 
اما بازاریابان محصولات لاغری “فوری” به دنبال ارضای فوری نیاز شما هستند، نه راه حل سالم، موثر و حتی دائمی. اگر آنها بتوانند اثبات کنند که ما بتوانیم ظرف ۳ روز لاغر شویم، من و شما بلافاصله کیف پولمان را باز خواهیم کرد و به احساس “راضی کردن فوری” خود تن در خواهیم داد. نیاز به “راضی کردن فوری خود” یکی از بزرگترین موانع پیشرفت روحی و جسمانی شما است.
 
به طور مثال تمام انسانها می خواهند که پولدار شوند. در راه رسیدن به این هدف عده ای زحمت یادگیری یک مهارت و ارائه ی آن به دیگران را به خود می دهند، اما عده ای دیگر به دنبال راه میانبر هستند… مثلا کسی که دزدی می کند…یک دزد به دنبال “راضی کردن فوری” خود است اما بقیه حاضرند که کمی صبر بیشتری برای رسیدن به هدف خود داشته باشند.
 
از همین روست که آقای دزد نهایتاً مجبور می شود که هر چه دزدیده پس دهد و عاقبت در وضعیتی بدتر از روز اول قرار گیرد، اما دیگران که راه حل سالم و تدریجی را انتخاب کرده اند، تمام پول و ثروت خود را برای خود نگه می دارند و یک عمر لذتش را می برند!
 
اگر در گذشته شما نیز روش های به اصطلاح “فوری” لاغری را آزموده و نهایتاً حال و روزتان بدتر از قبل شده است، لازم نیست که خود را مقصر بدانید. تمام انسانها میل به “ارضای فوری” نیازهای خود دارند و شما استثنا نیستید، مهم این است که بعد از فهمیدن این حقیقت چه می کنید. آیا باز هم به دنبال چاره ای فوری هستید، یا کمی بیشتر صبر کرده و قبل از تصمیم گرفتن وقت بیشتری به مطالعه و یاد گرفتن اختصاص می دهید؟

۲) فکر می کنند که چاره ی مشکل بیرون از خودشان است! چند بار شده که خود را در برابر غذاهای رنگارنگ ناتوان بیابید؟ آیا می توانید به خاطر بیاورید آخرین بار کی بود که بی اختیار در یخچال را باز کرده و به دنبال شیرینی و شکلات گشته اید…. در حالیکه حتی گرسنه هم نبودید! حال اجازه دهید که عقب تر برویم…. دقیقاً قبل از اینکه به سمت شیرینی و شکلات بروید، چه احساسی داشتید؟ آیا خوشحال و سرحال بودید… یا غمگین، کسل و بی حوصله یا حتی مضطرب و عصبی؟

 
به احتمال زیاد احساس خوبی نداشتید… شاید احساس تنهایی می کردید و ناگهان بی اختیار به سمت یخچال رفته اید تا چیزی برای خوردن بیابید… شاید احساس کرده اید که میزان قند خونتان پایین آمده و یا بهانه هایی از این قبیل… اما درنهایت مشکل شما این است که به محض احساس عواطف واحساسات منفی، به غذا خوردن پناه می برید… و این را خود می دانید. اما نمی توانید جلوی خودتان را بگیرید.
 
به نظر می رسد که به محض عصبی شدن برای چند لحظه کنترل خود را از دست می دهید و شروع به خوردن می کنید… تنها پس از خوردن است که کمی به هشیاری عادی بر می گردید و حال باید با عذاب وجدان و احساس گناه کنار بیایید چون دست به خوردن چیزی برده اید که می دانستید برایتان خوب نیست و باید از آن اجتناب کنید.
 
می توانید تصور کنید که اگر دوستانتان دوروبر بودند و شما را در حال خوردن می دیدند، با خود چه فکر می کردند. احتمالاً با خود می گفتند که شما قدرت کنترل اشتهای خود را ندارید و به آسانی به سمت غذاهای خطرناک کشیده می شوید. شاید با خود فکر می کردند که شما به همین دلیل هیچ شانسی برای لاغر شدن نخواهید داشت و به احتمال زیاد حتی چاق تر نیز خواهید شد.
 
چون به باور اکثر مردم برای وزن کم کردن باید غذای روزانه ی خود را کنترل کنید و به نظر می آید که شما هرگز نتوانید از عهده ی این کار بر بیایید. و وقتی که خود را ناتوان تصور کنید، به دنبال راه حل در بیرون از خود می گردید، مثلاً قرصی که بتواند اشتهای شما را پایین بیاورد…. یا چایی که شما را لاغر کند… یا کمربند لاغری که چربی ها را آب کند و شاید یک دستگاه کِشِش و نرمش ویژه که به طورجادویی در چند حرکت ساده چربی ها را از بین ببرد.
 
اگر فکر می کنید که هر کدام از روش های بالا راه حل دائمی مشکل شما می تواند باشد، همین الان به نفعتان است که به جای صرف وقت خود برای خواندن این مطلب، شروع به امتحان کردن آن روش ها کنید و من ۶ ماه بعد سراغتان خواهم آمد تا نتایج فعالیت شما را ببینم! اما اگر به احتمال زیاد یکی یا چند روش اشاره شده را استفاده کرده باشید، می دانید که نتایج دائمی به دنبال ندارند. شما روشی برای لاغر شدن نیاز دارید که آسان و خود به خود باشد، بدون آنکه نیاز داشته باشید سبک زندگی خود را عوض کرده و کارهای سخت انجام دهید.
 
واقعیت این است که کنترل “خوردن” در دراز مدت ممکن نیست. همانطور که کنترل میزان “خوابیدن” ممکن نیست. این قبیل فعالیت های حیاتی توسط بخشی از مغز کنترل می شود که وظیفه ی استمرار بقای ما را به عهده دارد و به هیچ عنصر خارجی اجازه ی دخالت نمی دهد! به عبارت دیگر اگر به دنبال راه حلی خارجی می گردید که به جنگ بدن شما رفته و مشکل چاقی را حل کند، مهمان من باشید.
 
بدن شما به هر حال برنده خواهد شد… و باید نیز اینگونه باشد. پس تنها راه حلی دائمی و موثر خواهد بود که در درون شما شکل گیرد. چگونه؟ فرض کنید که من تکنیکی را به شما یاد دهم که در زمان احساس غم، بی حوصلگی و استرس، ناگهان احساستان را به طور کلی عوض کند و ظرف یک دقیقه حس آرامش عمیق کل وجودتان را پر کند.
 
فکر می کنید باز هم میلی به خوردن خوراکی و شکلات داشته باشید؟ و البته چنین تکنیکی وجود دارد ومن آن را در طی مقاله های آینده کاملاً رایگان به شما خواهم آموخت. اما دقت کنید که من از شما نخواستم که میل و هوس خود را کنترل کنید! من به شما نگفتم که چی باید بخورید و یا نخورید!
 
من فقط احساسات و عواطفی که شما را مجبور به خوردن می کردند را عوض کردم.همین…. واین همان راه حل ریشه ای وعمیق است که به جای جستجو در بیرون، برنامه ریزی و عادت های رفتاری شما را در درون عوض می کند. و وقتی که این قدم ساده به سمت درست را برداریم… بدن شما بدون جنگ و خونریزی از آن استقبال خواهد کرد. چون شما اول از همه به نیازهای وی توجه کرده اید، بدون اینکه راه حلی خارجی را به وی تحمیل کنید. اکنون بدن شما دوست شماست.

۳) رژیم لاغری می گیرند یا به نحوی غذای خود را کنترل می کنند. این اشتباه سوم، بحث کاملاً مورد علاقه ی من است! اکثر مردم رژیم گرفتن را راه موثر لاغری می دانند، اما تحقیقات ومشاهدات علمی من ثابت می کند که رژیم گرفتن راه موثر چاق شدن است!!!

 
چند واقعیت ساده را در نظر بگیرید:· در یک مطالعه ی آماری از میان کسانی که رژیم گرفته اند مشخص شد که فقط ۱۰% آن ها موفق شده اند و ۹۰% دوباره چاق شده و حتی سنگین تر از قبل گشته اند! · سالانه میلیون ها دلار صرف چاپ کتاب های مختلف رژیم می شود اما هر سال میلیون ها نفر از خوانندگان آن کتاب ها بیشتر از قبل چاق می شوند.
 
· خیلی از افراد ظرف چند روز اول قوانین رژیم خود را می شکنند و باید با عذاب وجدان آن کنار بیایند. · از معدود افرادی که موفق به ادامه ی رژیم می شوند، زمانیکه رژیم غذایی را رها می کنند، دو برابر سریعتر از قبل به وزن قبلی خود بر می گردند و حتی چاق تر نیز می شوند. اگر پس از خواندن این چند مورد هنوز در ناباوری به سر می برید، عجله نکنید! من درمقاله ای جداگانه به طور کامل تر به خطرات جدی رژیم گرفتن اشاره خواهم کرد.
 
حتماً مقالات بعدی را مطالعه کنید تا ببینید که من چگونه رژیم های غذایی مختلف را کالبد شکافی خواهم کرد تا پس از دیدن حقایق، خودتان بتوانید تصمیم بگیرید که آیا رژیم گرفتن راهی است که بخواهید امتحان کنید یا نه. اما اگر عجله دارید که هر چه زودتر به دنیای درونتان پا گذاشته و عادت های چاق کننده ی خود را بدون توسل به قرص، رژیم و عوامل خارجی عوض کنید، توصیه می کنم که از همین الان درباره ی لاغری برای همیشه فکر کنید.