وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بزرگترین شکارچی دریایی پیش از عصر دایناسورها

بزرگترین شکارچی دریایی پیش از عصر دایناسورها
دیرینه شناسان آمریکایی و بلژیکی فسیلهایی از بزرگترین شکارچی دریایی که در دوره پیش از عصر دایناسورها می زیسته است را کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه گنت در بلژیک و موزه تاریخ طبیعی ییل، فسیلهایی را از بزرگترین شکارچی دریاهای ماقبل تاریخ در مراکش کشف کردند.

فسیلهایی که تاکنون از این جانور که anomalocaridid نام دارد در دسترس بودند، این فرضیه را مطرح می کردند که طول این شکارچیان دریایی می توانست به حدود 60 سانتیمتر می رسد. همچنین، اعتقاد بر این بود که این بی مهرگان عجیب دارای پاهای پشتی بلندی بودند که از آنها برای شکار کرمها و سایر شکارهای کوچک استفاده می کردند.

از سویی دیگر، تاکنون تصور می شد که این جانوران تا پایان دوره کامبرین منقرض شده اند. این درحالی است که اکنون با استفاده از این فسیلهای جدید که در شرایط محافظت شده خوبی به سر می برند دانشمندان دریافتند که anomalocaridid تا دوره "اوردویسین" نیز که پس از کامبیرین آمده وجود داشته است.

این بدان معنی است که این جانداران 30 میلیون سال بیشتر از آنچه که تاکنون تصور می شد زندگی کرده اند.

براساس گزارش دیسکاوری نیوز، در دوره کامبرین، بین 540 تا 500 میلیون سال قبل پدیده ای با عنوان "انفجار کامبیرینی" رخ داد و بیشتر گروههای جانوری و اولین اکوسیستمهای پیچیده ایجاد شدند. دیرینه شناسان در تحقیق جدید خود، فسیل یک anomalocaridid غول پیکر را که طول آن حدود یک متر بود و یک سری رشته در هر یک از حلقه های بلند پشت خود داشت کشف کردند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: " anomalocaridids در میان جانورانی قرار دارند که در دوره کامبیرین وجود داشتند. این بی مهرگان غول پیکر که شکارچی و مردارخوار بودند در اولین خطوط تکاملی خود به صورت چند گونه مختلف پدیدار شدند. این جانوران پس از ایجاد موجودات دریایی مدرن منقرض شدند. اکنون می دانیم که فرایند انقراض آنها 30 میلیون سال دیرتر از آنچه که تصور می شد انجام شده است."

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره