وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آشنایی با محصولات ضد آفتاب و برنزه

نور خورشید به 3 صورت تابش گرمایی، نور مرئی و اشعه ماورای بنفش به زمین می رسـد. اشـعـه مـاوراء بـنفش بر حسب طول موج به دو وع UVA و UVB تقسیم میگردد. درمعرض نور خورشید قرار گرفتن بتدریج به بافت پوست شما آسیب میرساند كه ترتیب این آسیب به این شرح میباشد:

 

1_ آفتاب سوختگی

 

2 _ التهاب و پوست پوست شدن پوست

 

3_ چین و چروك

 

4_ آسیب به بافت پوست

 

5_ سرطان پوست

 

بنابراین برای حفاظت از پوست زیر نور خورشید باید اقدامات لازم را بعمل آورید. برای این كار دو محصول وجود دارد.

 

1_  محصولات ضد آفتاب: در انواع لوسیون، پماد، ژل، اسپری و كرمهای موضعی موجود می باشند. همچنین انـواع استیك STICKS آن نیز وجود دارد كه مخصوص لبها، بینی و پلكها است. قدرت این محصولات بر اساس SPF فاكتور حفاظت از خورشید بوده و نشانگر میزان اثر بخشی یك ضد آفتاب در محافظت از پوست در برابر اشعه های ماوراء بنفش خورشید می بـاشد. به عبارتی عدد SPF مدت زمانی را كه پوست طول میكشد تا دچار آفتاب سوختگی گردد را مشخص می كند. این مدت زمان برای افراد گوناگون متفاوت است.

برای مثال اگر فردی پـس از گـذشـت 10 دقـیـقه زیر نور خورشید دچار آفتاب سوختگی میشـود و از ضد آفتاب با درجه 20 SPF استفاده كرده باشد مدت زمانی كه پوست وی آفتاب سوخته می گردد، بـه 200 دقیقه افزایش می یابد. بنابراین برای آگاهی یافتن از مدت زمان اثر بخشی این محصولات كافی است درجه SPF آن را در مدت زمانی كه پوست بدنتان دچار آفتاب سوختگی میگردد ضرب كنید.

سعی كنید هنگام خرید این محصولات آنهایی كه دارای برچسبBROAD SPECTRUM طیف گسترده میباشد را انتخاب كنید. زیرا آنها هم UVA و هم UVB را فیلتر میكنند. خود این محصولات به دو دسته تقسیم بندی میگردند:

 

ضد آفتابها با تركیبات مات و كدر: این ضد آفتاب ها از اكسید روی استفاده كرده كه نور خورشید را باز می تابانند.

ضد آفتابها با تركیبات جاذب اشعه ماوراء بنفش: شامل ANTHRANILATE BENZOPHENONE ،OXYBENZO CINNEMATES بوده و اشعه UV را جـذب خود میكنند.

 

2_ لباسهای محافظ: این لباسها كه مخصوص محافظت از پوست در برابر نور خورشید طراحی شـده انـد مـعمولا دارای بافت تنگ و تیره رنگ می باشند. این لباسها دارای برچـسب UPF فاكتور حفاظت از اشعه ماوراء بنفش بوده كه سطح حفـاظت این لباسها در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید را مشخس میكـنند. درجـه UPF نشانگر آن است كه چه میزان از اشعه UV توسط لباس جذب می گردد. برای مثال لباس با درجه UPF 20 تنها 1/20 اشعه ماوراء بنفش از لباس عبور كرده و به پوست میرسد.

 

 

نكات بسیارمهم برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید و روش صحیح استفاده از ضد آفتابها

 

1_ مدت زمان در معرض قرار گرفتن زیر نور خورشی را به حداقل برسانید به ویژه بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، زیرا تابش خورشید به حداكثر میرسد.

 

2_ در صورتی كه در مكان سر باز میباشد تا حد امكان در زیر سایه درختـان و ســایبانها رفته و یا از چتر استفاده كنید.

 

3_ در آفتاب از عینك های آفتابی معتـبر استـفاده كنید تـا از آسیب دیدن چشمایتان و بروز بیماری آب مروارید جلوگیری كرده باشید.

 

4_ زیر نور خورشید از كلاه با لبه پهن و دراز استفاده كنید كلاهی كه سایه حاصل از آن گوش و چشمها و گردن شما را پوشش دهد.

 

5_ از پیراهن های آستین بلند و شلوارهای پاچه بلند استفاده كنید.

 

6_ از ضد آفتاب با حداقل درجه 15 و بـالاتر استفاده كرده و هر 2 ساعت یكبار آنها را تجـدید كرده و مجددا به پوست خود بزنید. همچنین پـس از حمام، شـنا و تعریق زیاد می باید مجددا آنها را به پوست بدن زد.

 

7_ هنگام استفاده از ضد آفتابها سعی كنیـد یك لایه نازك از ضد آفتاب روی پوست شما باقی بماند آن را مالش ندهید تا به خورد پوست برود.

 

8_از محصولات لباسشویی حاوی مواد حـفاظت كننده UV استفاده كنید تا لباسهایتان حفاظت بیشتری را برای شما ایجاد كنند.


9_حتما از ضد آفتاب در هوای ابری همانند هوای آفتابی استفاده كنید.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره