وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افزایش و تقویت حافظه با مصرف تخم مرغ

افزایش و تقویت حافظه با مصرف تخم مرغ
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌های گروه B است و برای ارتقای نیروی حافظه مناسب مفید است.

به گزارش سلامت نیوز احمد رضا درستی مطلق در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: تغذیه مناسب علاوه بر اثر بر عملکرد جسمی، تأثیر فوق العاده‌ای بر عملکرد روانی و مغزی انسان دارد.

وی گفت: کمبودهای تغذیه‌ای می‌تواند بیماری‌های روانی و روحی را ایجاد و یا تشدید کند و به همین ترتیب ناراحتی‌های روحی نیز با تأثیر بر مقدار دریافت مواد غذایی اثرات جسمی را بر فرد تحمیل می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بیوتین یا ویتامین B1 از جمله ویتامین‌هایی است که در تمام مواد غذایی یافت می‌شود و در صورتی که غذای افراد به طور عمدی کمبود داشته باشد، علائم کمبود شامل بی‌حالی شدید، افسردگی و پرخوابی ظاهر می‌شود.

درستی گفت: منابع غذایی آن از قبیل تخم‌مرغ، جگر، گل کلم، قارچ، موز، هندوانه، توت‌فرنگی، بادام زمینی هستند. در سفیده تخم مرغ نپخته ماده‌ای به نام آویدین وجود دارد که از جذب این ویتامین جلوگیری می‌کند و لازمست تخم مرغ بخوبی پخته و سپس مصرف شود.

وی اضافه کرد: تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌های گروه B است و برای ارتقای نیروی حافظه مناسب است و باعث تمرکز بهتر حواس می‌شود. ضمنا بهتر است تخم مرغ با نان سبوس دار خورده شود، زیرا این نان به فراوانی ویتامین‌های گروه B را دارا بوده و باعث تقویت قوای ذهنی می‌شود.