وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تهیه ماسک های زیبایی از مواد غذایی دور ریختنی

تهیه ماسک های زیبایی از مواد غذایی دور ریختنی
مواد غذایی زیادی روزانه در سطل زباله جای می گیرند. موادی که تاریخ انقضای آنها به پایان رسیده است یا باقیمانده خیلی از مواد غذایی که در آشپزی استفاده نشده اند. مثلاً زرده تخم مرغ جداشده از سفیده، پوست لیموترش، تکه هایی از سبزیجات و… این مواد می توانند در ماسک های زیبایی یا بطور مستقیم جهت زیبایی پوست و مو استفاده شوند.
● جواهری درخشان!
دستورات غذایی زیادی وجود دارند که در آنها بایستی تنها از سفیده و یا تنها از زرده تخم مرغ استفاده کرد. معمولاً از باقیمانده تخم مرغ استفاده نمی شود. زرده تخم مرغ را روی موهای مرطوب ریخته و به آرامی پوست سر را ماساژ دهید. سپس با آب سرد یا ولرم موها را شست و شو دهید.
اگر سفیده تخم مرغ باقی مانده است با زدن سفیده آن را به صورت برفک درآورده و به عنوان ماسک صورت استفاده کرده و پس از ۱۵دقیقه پوست را با آب ولرم شست وشو دهید. برای پوست های چرب و حساس باید یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق سوپخوری پودر جو دوسر به سفیده اضافه کرد.
● نتیجه
تخم مرغ باعث درخشندگی موها شده و پوست صورت را نرم کرده و رنگ پوست را بازتر می کند.
● نرم کننده
گاهی تاریخ شیر می گذرد و دیگر در آشپزی قابل استفاده نیست. اگر شیر فاسد نشده است یعنی بوی آن تغییر نکرده و تنها تاریخ آن گذشته است می توان آن را در آب وان خالی کرده و داخل وان رفت. این کار را با پودر شیر خشک نیز می توان انجام داد و پس از آن پوست را شست وشو داد.
 
از آنجا که شیر خاصیت پراکنده کردن بوی روغن های خوشبو را دارد می توان ۵ قطره روغن اسانس گل رز نیز به وان شیر اضافه کرد تا هم بوی خوش و حالت آرامش و رلکسیشن داشته هم این که پوست خوشبو شود.
● خاصیت شیر
گاهی آب بسیار پررسوب است. در این زمان شیر چاره ملایم کردن اثر آب روی پوست بوده و باعث تسکین پوست های خشک و ملتهب می شود.
● نگهبان پوست
آووکادو دارای خاصیت آنتی اکسیدان زیادی است. به همین دلیل پس از پوست کندن میوه باید آن را به سرعت مصرف کرد وگرنه سیاه می شود. در صورتی که در ماسک های زیبایی پوست و مو نیز استفاده شود می تواند بسیار مفید واقع شود.
▪ دستور
می توان قسمت آووکادو که خراب و سیاه نشده است را پوست گرفته با چنگال له کرده و به عنوان ماسک مو یا پوست صورت استفاده کرد و پس از ۱۵ دقیقه آب کشید. همچنین هنگامی که ماسک خشک شد می توان با انگشت آن را روی صورت ماساژ داد تا لایه مرده پوست نیز از بین برود.
● خواص آووکادو
آووکادو مرطوب کننده بوده از لایه سطح پوست محافظت می کند. پروتئین و روغن های طبیعی، ویتامین آ،ب و ای باعث حفاظت از پوست و مو در مقابل عوامل خارجی است.
● پاکیزگی پوست دست
لیمو باعث پاکیزگی و درخشندگی و زیبایی دست ها است.
▪ دستور
پس از آن که آب لیمو گرفته شد، پوست آن را به دست ها مالیده تا پاک شوند. همچنین دست ها را نسبت به لکه های پیری مقاوم تر می کند.
لیموترش ناخن هایی را که به دلیل لاک زدن یا هنگام کار زرد شده اند، سفید می کند. یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق سوپخوری عرق گل پرتقال یا بهارنارنج را مخلوط کرده سپس از آن با پنبه برای پاک کردن ناخن ها استفاده کنید. آب لیموترش باعث درخشندگی موها می شود. اما باید توجه داشت لیمو در مقابل نور خورشید مو یا پوست را دچار سوختگی می کند بنابراین نباید هنگام استفاده از لیمو در مقابل نور شدید خورشید قرار گرفت.
● مرطوب کننده قوی
روغن زیتون علاوه بر خواصی که در آشپزی دارد روغن خوبی برای ماساژ دادن است. همچنین در مرطوب کردن و بازسازی لایه پوست بسیار مؤثر است.
▪ دستور
یک قاشق سوپخوری روغن را روی پا ریخته و پاها را ماساژ دهید. سپس آنها را در حوله ای به مدت ۱۶دقیقه پیچیده پس از آن روغن را با کاغذ جذب کننده پاک کنید.
روغن زیتون نرم کننده، آنتی اکسیدانی قوی و محافظ پوست است. همچنین پوست را جوان و زنده می کند. و جذب پوست نمی شود بنابراین پوست را چرب نمی کند در عین حال آن را به خوبی نرم و مرطوب می کند. برای سلامت بیشتر پوست باید به تاریخ روغن و این که سالم و تازه بوده در شرایط بهداشتی و استاندارد روغنگیری شده است توجه کرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره