وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رژیم غذایی طلایی برای زیبایی پوست و مو

رژیم غذایی طلایی برای زیبایی پوست و مو
اگر همیشه در مجلات و سایت‌های گوناگون در جستجوی راه كاری برای حفظ سلامت و زیبایی پوست و موی خود هستید، می‌توانید با یك منوی ویژه از سبزی‌ها و میوه‌ها با روشی سالم و مطمئن به هدف خود دست پیدا كنید.
 
در این مقاله كارشناسان پوست و تغذیه چند راز مهم را از قلمرو غذاهای مختلف آشكار ساخته‌اند كه می‌توانند به حفظ زیبایی پوست و سلامت موهای شما كمك كنند و از هر گونه لوازم آرایشی و بهداشتی حاوی عصاره‌های گیاهی رها سازند.

سایت تخصصی مدگورو در مقاله‌ای در این باره آورده است كه این خوردنی‌ها هر چند نمی‌توانند مشكلات شدید پوستی و ریزش مو را به سرعت درمان كنند اما در واقع یك راهنمای تغذیه‌ای هستند برای این كه زیباتر و با پوستی شفاف‌تر به نظر برسید. این خوردنی ها عبارتند از:

– تخم مرغ: تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و آهن است كه رشد موها را تقویت می‌كند. هم چند به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی سولفور موها را نرم و صاف نگه می‌دارد. به گفته كارشناسان خوردن تخم مرغ به هر شكلی كه طبخ شده باشد برای سلامت موها مفید است.

– موز: این میوه به پوست حالت انعطاف پذیری و ارتجاحی می‌دهد. پوست با بالا رفتن سن انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد و پتاسیم موجود در موز می‌تواند این خاصیت را كه به نرمی و شادابی پوست كمك می كند، افزایش دهد.

– كلم قرمز: كلم قرمز غنی از ید و سولفور است و به همین خاطر از بدن سم زدایی می‌كند كه بلافاصله روی پوست تاثیر می‌گذارد و موجب شفافیت و درخشش پوست می‌شود. هم چنین برای درمان آكنه نیز بسیار مفید است.

– میوه گویاو: این میوه كه بومی مناطق گرمسیری آمریكا است غنی از آنتی اكسیدان‌هایی است كه با مولكول‌های مضر رادیكال‌های آزاد مقابله می‌كنند. این مولكول‌ها به پوست آسیب می‌رسانند و موجب می‌شوند شما پیرتر به نظر برسید. این میوه هم چنین سرشار از ویتامین C است.

-عدس: حبوبات و بنشن منابع مغزی بسیار مفیدی برای موها هستند. عدس، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی حاوی تركیبات مفیدی برای مراقبت از موها هستند. پروتئین‌های فراوان در این گروه مواد غذایی به همراه عناصر حیاتی مثل آهن، روی و بیوتین زیاد به تقویت موها كمك می كند.

– چغندر: این سبزی حاوی یك ماده زیست فعال موسوم به «بتائین» است كه به تجزیه چربی كمك می‌كند. آب چغندر نیز برای هضم غذا بسیار مفید است.

– اسفناج: سبزی‌ها و میوه‌های سبز رنگ مثل اسفناج منبع غنی از آهن هستند. آهن هم چنین غنی از كاروتنوئیدها، لوتئین و زئاگزانتین است كه همگی موجب شفافیت و درخشش چشم‌ها می شود چون می‌توانند چشم را از عفونت‌ها پاك كنند.

– مركبات: این میوه‌ها نیز به دلیل این كه سرشار از ویتامین c هستند به جذب بهتر آهن كمك می‌كنند و در نهایت رشد موها را تقویت می‌نمایند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره