وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دختری ایرانی در فهرست خلاق ترین های دنیا+عکس

دختری ایرانی در فهرست خلاق ترین های دنیا+عکس
باید روی واژه خلاق در اینجا تأکید کنم. ما خیلی از افرادی را که در این لیست معرفی شده اند نمی شناسیم ولی کار آنها در دنیای فناوری و زندگی عادی مردم، تأثیرگذار بوده اند.
مثلا ما «واداح خانفار» شبکه الجزیره را که نقشی مهمی در پوشش خبری تظاهرات مردم مصر علیه دیکتاتوری مبارک نداشت نمی شناسیم، یا نمی دانیم مغز متفکر iOS، «اسکات فورستال» بوده است، یا اصلا به نام «الکس کیپمن»، که نقش اساسی در ساخته شدن کینکت مایکروسافت داشت، برنخورده ایم.

فهرست جالب فست کمپانی، چنین افرادی خلاقی را به معرفی می کند، این فهرست به ما می گوید که اینستاگرام یا اپ فلیپ بورد با تلاش چه کسانی در اختیار ما قرار داده شده است و شما را با «میکائیل هد»، رئیس شرکت Rovio که با بازی پرندگان خشمگین، ساعت ها همگی ما را سرگرم کرده است، آشنا می کند.

در این فهرست چشمم به نام «شهرزاد رفعتی» برخورد، فست کپمانی در مورد او توضیح داده است که:

شهرزاد رفعتی در سال ۲۰۰۰ برای تحصیل در علوم کامپیوتری از تهران به ونکوور رفت و در آنجا شرکتی به نام broadbandtv را تأسیس نمود، شرکتی که به دوره هراس شرکت های بزرگی مانند برادران وارنر، سونی، EA و یا NBA از اینترنت خاتمه داد. همه آنها از اینترنت به خاطر نقض کپی رایت می ترسیدند.

 
اما فناوری ای که شرکت broadbandtv فراهم آورده است، محتوای مشمول کپی رایت را نه تها در یوتیوب بلکه در هر فضای دیگری که امکان آپلود ویدئو در ان باشد، تشخیص می دهد. بر این اساس، برای مثال در عرض دو سال گذشته، هزاران ویدئو از مسابقات ورزشی که قانونا تحت مالکیت NBA یا اتحادیه بسکتبال آمریکا بودند، و بدون اجازه آپلود شده بودند، تشخیص داده شدند.