وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افراد مشهوری كه در اثر ابتلا به ایدز از دنیا رفته‌اند !

افراد مشهوری كه در اثر ابتلا به ایدز از دنیا رفته‌اند !
بسیاری از هنرمندان و افراد شناخته شده به دلیل بیماری ایدز از دنیا رفته اند.
هر روز، انسان‌های بسیاری به دلیل بیماری ایدز از دنیا می‌روند در این میان هنرمندان و بازیگران نیز از این گروه جدا نبوده اند. در این مقاله قصد داریم به این افراد بپردازیم:
1- رابرت رید:
رابرت در 19 اکتبر سال 1932 به دنیا آمد و در تاریخ  12 می‌1992 به دلیل مبتلا به بیماری ایدز در گذشت. وی یک فرد پرکار بود، بازیگر تلویزیون، سینما، مجری برنامه‌ها.
 وی در خانه شخصی خودش در 2 می‌1992 در کالیفرنیا درگذشت. رابرت شش ماه با بیماری که هر روز بیش از پیش در بدنش پخش می‌شد زندگی کرد. جواب آزمایش ایدز او مثبت ارزیابی شد اما بعد از مرگ، تمام رسانه‌های امریکائی اعلام کردند که رید بر اثر بیماری ایدز فوت نشده است. گفته می‌شود  جسد او بعد از مرگش سوزانده شد.
 
2- ریان وایت:
ریان وایت جزو یکی از پسر بچه‌هایی در دنیا است که ایدز گرفت و به دلیل این بیماری از مدرسه اخراج شد.
ریان در 6 دسامبر  سال 1971 به دنیا آمد و در 8  آپریل  سال 1990 از دنیا رفت. وی در ایندینا،  ایالتی در آمریکا و یکی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا به‌شمار می‌رود. پایتخت و شهر مهم آن ایندیناپولیس است، زندگی می‌کرد.
بعد از تشخیص بیماری، پزشکان به وایت گفتند که نهایت شش ماه دیگر زنده است. اما آوازه این پسر در همه جا پیچید، مایکل جکسون و افرادی مثل التون جان از او حمایت کردند و با حمایت این افراد مشهور، وایت پنج سال دیگر نیز بیش از زمانی که پزشکان گفته بودند زنده ماند اما در 19 سالگی درگذشت. مایکل جکسون یک آهنگ زیبا را برای وایت نوشت.
 
3- آیزاک آسیموف:
نویسنده امریکائی روسی تبار که در 2 ژانویه 1920 به دنیا آمد و در 6 آوریل 1992 درگذشت. آسیموف، کلارک و‌ هاین ‌لاین به عنوان سه نویسندهٔ بزرگ گونهٔ علمی-تخیلی شناخته می‌شوند. او از ابتدا نبوغ خود را در آموختن نشان داد. او چند کلاس را یک مرتبه بالا رفت و در ۱۵ سالگی دیپلم گرفت.
 
او در ۱۹۳۹ از دانشگاه کلمبیا فارغ التحصیل شد و به سال ۱۹۴۸ دکتری بیوشیمی‌اش را اخذ کرد. آیزاک آسیموف در ششم آوریل سال ۱۹۹۲ درگذشت. مدتی بعد از مرگ وی اعلام شد که مرگ وی در اثر بیماری ایدز بوده‌است، این طور اعلام شده که وی در اثر انتقال خون در یک عمل جراحی مبتلا شده بود .
 
4. آرتور اش:
اش متولد 10 ژوئیه سال 1943 و در تاریخ 6 فوریه 1993 در گذشت.
تنیس باز مشهور و برجسته امریکائی بود که در ریچموند ایالت ویرجینیا بدنیا آمد و رشد کرد
او در دوران فعالیت و مسابقات تنیس سه بار به عنوان قهرمان مسابقات گرند اسلم شد. ارتور نیز یکی دیگر از قربانیان بیماری ایدز بود و بیماری ایدز از طریق خون آلوده ای که به او تزریق شد، انتقال یافته بود.

5. فردی مرکوری:
وی در 5 سپتامبر سال 1946 میلادی به دنیا آمد و در 24 نوامبر سال 1991 در گذشت. ترانه سرا و خواننده گروه کوئین بود. به بیماری ایدز مبتلا شد و در 45 سالگی درگذشت.

اجرای متفاوت موسیقی مرکوری در سبکهای مختلفی مانند  راک، هوی متال و دیسکو غیر قابل توصیف است.

6. رابرت مپل‌تورپ
 عکاس امریکائی که در 4 نوامبر 1946 به دنیا آمد و در 9 مارس  1989 در گذشت. او بدلیل سبک خاصی که در طراحی پرتره‌ها با اندازه و ابعاد بزرگ و همین طور عکاسی از گلها شهرت بسیار داشت. وی در سن 42 سالگی به دلیل بیماری ایدز در شهر بوستون در ایالت ماساچوست درگذشت.

7. راک ‌هادسن:
راک‌ هادسن یکی از چهره‌های محبوب بازیگری در‌هالیوود در دههٔ پنجاه و شصت به حساب می‌آمد. در 1954  با بازی در «وسواس باشکوه» به اوج محبوبیت رسید و اندکی بعد در «غول» در برابر جیمز دین و الیزابت تیلور ظاهر شد و نامزد دریافت اسکار شد.‌

 
هادسن در سال 1955 ازدواج کرد، ولی بعدها نزدیکانش افشا کردند که ازدواج کاملا برای حفظ ظاهر بوده است و راک دارای روابط نامشروع بوده است و از همین راه نیز به بیماری ایدز مبتلا شده است.