وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ده روش برای رهایی از حساسیت به لوازم آرایشی

ده روش برای رهایی از حساسیت به لوازم آرایشی
1) در قوطی ها را ببندید: پس از استفاده از لوازم آرایش تان، در قوطی های آن را محکم ببندید. هیچ وقت کرم پودرها، پنکیک ها و سایه ها را با درهای باز روی میز آرایش رها نکنید.
۲) دست هایتان را بشویید: پیش از آرایش کردن، دست هایتان را با آب و صابون خوب بشویید. پاکیزه بودن دست ها میکروب کمتری را به پوست صورت شما می رساند.
۳) قرض ندهید: لوازم آرایش یک وسیله کاملا شخصی است مانند مسواک و شانه بنابراین لوازم آرایش تان را به کسی قرض ندهید. استفاده از ریمل و سایه و حتی کرم پودر مشترک ممکن است موجب حساسیت پوستی شود.
۴) آرایش، ممنوع: اگر شما به یک سایه و یا ریمل و یا هر ماده آرایشی دیگر حساسیت دارید، آن را کنار بگذارید و تا برطرف شدن کامل علایم حساسیت، مواد آرایشی دیگری را استفاده نکنید.
۵) قدیمی ها را کنار بگذارید: نیم نگاهی به لوازم آرایش قدیمی تان بیندازید. آنهایی را که به مرور زمان کهنه شده و تغییر رنگ داده اند و تاریخ مصرف شان گذشته است را کنار بگذارید.
۶) بدون بوها را مصرف کنید: بهتر است لوازم آرایشی را مصرف کنید که بدون بو باشد. لوازم آرایشی که دارای عطر است اغلب موجب حساسیت پوستی می شوند.
۷) گاهی به چشم هایتان نگاه کنید: اگر چشمان شما قرمز شده است و یا اگر پلک هایتان ورم کرده و قرمز شده است، از سایه چشم استفاده نکنید چون این مواد آرایشی شدید، حساسیت چشم و پلک شما را تشدید می کند.
۸) دور از آفتاب نگه دارید: بهتر است لوازم و مواد آرایشی تان را دور از تابش نور خورشید نگه دارید بنابراین اگر روی میز آرایش شما آفتاب می افتد لوازم و مواد آرایشی خود را از روی آن جمع کنید. اشعه آفتاب موجب تغییر شیمیایی مواد آرایشی شده و ممکن است شما به این مواد جدید حساسیت نشان دهید.
۹) اسپری ها را دور از حرارت نگه دارید: قوطی اسپری های مو و ضدعرق و حتی عطرها را دور از تابش آفتاب،شوفاژ و یا سایر منابع حرارت قرار دهید. حرارت می تواند موجب انفجار این قوطی ها شود و در عین حال با تغییر مواد شیمیایی، این محصولات حساسیت زا می شوند.
۱۰) به برچسب وزارت بهداشت دقت کنید: مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آرایشی وزارت بهداشت اعلام کرده است که برای ورود هر ماده آرایشی بهداشتی به کشور، ثبت شرکت تولیدکننده خارجی و وزارت بهداشت الزامی است. دکتر هدایت حسینی می گوید: «هنگام خرید این محصولات به برچسب مجوز بهداشتی واردات این کالاها توجه کنید.» شما می توانید این برچسب ها را به رنگ سفید و با نوشته های فارسی مشکی رنگ پشت محصولات آرایشی با مجوز وزارت بهداشت پیدا کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره