وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بدترین دشمن لب ها را بشناسید !!

بدترین دشمن لب ها را بشناسید !!
وقتی صحبت از لب‌ها و سلامت آن‌ها می‌شود معمولا خود ما بدترین دشمن آن‌ها هستیم. بسیاری از عادت‌های ما علت اصلی خشکی، گاهی سوزش و دردناکی لب‌هاست.
 
وقتی با زبان‌تان لب‌های‌تان را مرطوب می‌کنید در همان لحظه احساس خنکی و رهایی از خشکی می‌کنید اما باید بدانید، این کار مشکل شما را حادتر می‌کند، چون بزاق روی لب‌ها به سرعت تبخیر می‌شود و در نتیجه آن لب‌ها خشک‌تر از قبل می‌شوند، علاوه‌بر این‌ها بزاق شما آنزیم‌های مهمی دارد که کارکرد آن‌ها تمیز کردن دهان و هضم غذاهاست؛ این آنزیم‌ها می‌توانند برای لب‌های شما مضر باشند.
 
نکته دیگر این‌که سعی کنید تا حد امکان با دهان باز نفس نکشید، این نوع نفس کشیدن اصلا درست نیست. چون می‌تواند باعث تغییر قیافه شما بشود، فرض کنید تمام هوای مورد احتیاج ریه‌های شما قرار باشد از میان لب‌های ظریف و ضعیف شما عبور کند، در این حالت با هر نفسی لب‌ها مقدار زیادی از رطوبت خود را از دست می‌دهند‌‌.
 
وقتی سعی کنید تنفس‌تان را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که تمام دم‌وبازدم‌های‌تان از راه بینی باشد، در واقع لب‌های‌تان را از هوای خشک‌کننده و پرضرر محافظت می‌کنید. بهتر است سعی کنید با هر کسی هم روبوسی نکنید چون قارچ‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها به‌راحتی از طریق ترک‌های پوست نازک لب‌ها وارد می‌شوند.
 
عامل بیماری تب‌خال و ویروس‌های سرماخوردگی به‌راحتی از همین طریق منتقل می‌شوند. اکنون متوجه شدید که چرا باید هر عامل خارجی را از لب‌های‌تان دور نگه دارید و این نخستین قدم در سلامت لب‌های شماست. حتی کشیدن سیگار نیز می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست اطراف لب‌های شما شود.
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره