وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انتخاب پودر، عطر، کرم و ماتیک

با توجه به عدم تحمل یا ناسازگاری پوست با کرم، پودر و عطر به دلیل وجود مواد تحریک کننده، رعایت نکاتی چند در حفظ سلامتی پوست ضرورت دارد.

شناخت ناسازگاری مواد بهداشتی – آرایشی مذکور بسیار آسان است. برای این منظور می توان مقدار کمی از کرم، پودر یا عطر را روی پوست پشت بدن مالید چنانچه ناسازگاری وجود داشته باشد، حساسیت پوست به صورت یک اگزمای خفیف بروز می کند. البته همواره باید از پودر، کرم و عطری استفاده نمود که با پوست سازگاری داشته باشد. مثلا نباید از یک پاک کننده مخصوص پوست های چرب، برای پاک نمودن پوست های خشک استفاده کرد.

  • پودرها

پودرها، حالت براق پوست را ثابت می نمایند و پوست را در مقابل تغییرات آب و هوا محافظت می کنند. پودرها که تا اندازه ای خشک هستند، بیشتر برای پوست های چرب مناسب می باشند. از پودر هنگامی  می توان در پوست خشک استفاده نمود که قبلا پوست با ماده ای چرب پوشیده شده باشد.

پودر حاوی تالک می باشد و ضمن جذب عرق، حالت روغنی پوست را نیز تخفیف می دهد. املاح پودرهای سفید خیلی سبک بوده همچنین نشاسته برنج موجود در پودرها تاثیر مفیدی بر پوست دارند. از سوی دیگر، "کائولن" موجود در پودرها ، شفافیت و براقی پوست را از بین می برد. پودرهای حاوی پودرابریشم، خاصیت جذب کنندگی دارند و رطوبت پوست را می گیرند. البته در برخی موارد رنگ ها و عطرهای موجود در پودرها ، حساسیت در پوست ایجاد می کنند که به تدریج و طی چند هفته التیام می یابند.

  • عطرها

عطرهای طبیعی یا مصنوعی همواره می توانند بر روی پوست ایجاد حساسیت نمایند. این حساسیت ها به صورت یک اگزمای خفیف همراه با تورم پوست بروز می کند که با عدم استفاده از عطرها، از بین می رود.

  • کرم ها

کرم ها به ندرت ایجاد حساسیت می نمایند. البته کرم هایی که منافذپوست را مسدود می سازند، گاهی پوست را تحریک و ملتهب می نمایند. با این حال باید از کرم های قابل تحمل پوست که فاقد مواد تحریک کننده باشند، استفاده نمود.

  • ماتیک ها

ماتیک ها که علاوه بر ایجاد رنگ درخشان، نرمی مخاط لب و اصولا  حفاظت لب ها را به عهده دارند از یک ماده روغنی، مواد رنگی، عطر و یک ماده ضدعفونی کننده تشکیل یافته اند. برخی از ماتیک ها که دارای گلیسرین و آب می باشند، خشک بوده و از روی لب ها دیرتر محو می شوند.

البته این نوع ماتیک ها بیشتر از انواع دیگر ایجاد حساسیت می نمایند و باعث ایجاد حالت تورم در لب ها می شوند. حساسیت به ماتیک که با خارش، تورم و پوسته پوسته شدن غیرعادی لب ها پدیدار می شود، با عوض کردن ماتیک، ضمن تست آن بر روی پوست پشت بدن از بین می رود .

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره