وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توصیه هایی مهم برای حفظ وزن دلخواه

توصیه هایی مهم برای حفظ وزن دلخواه
● آرامش، تحرک کافی و برنامه غذایی مناسب
فرقی نمی کند که همیشه وزن مناسبی داشته اید یا مدتی است وزن خود را کاهش داده و می خواهید وزن دلخواه خود را حفظ کنید. با رعایت توصیه های زیر بدون نیاز به پیروی از رژیم غذایی، وزن خود را کنترل کرده و اندام متناسب خود را حفظ کنید.
از استراحت و خواب زیاد پرهیز کنید. عموماً هشت ساعت خواب در شبانه روز کافی است. در ساعت معینی بخوابید و غذای خود را هر روز در وقت مشخصی صرف کنید. داشتن نظم در تغذیه و استراحت به کنترل وزن کمک می کند.
زندگی کم تحرک، عامل چاقی است. روزانه نیم تا یک ساعت فعالیت جسمانی مانند پیاده روی داشته باشید و در زمان پیاده روی و تا دو ساعت پس از آن به جز آب هیچ گونه ماده غذایی مصرف نکنید (نوشیدن آب مفید است و توصیه می شود).
خوردن ته دیگ، شربت، نوشابه، غذاهای چرب، شیرینی، شکلات، تنقلات و نظایر آنها چاق کننده است. از مصرف آنها بپرهیزید یا به مقدار کم مصرف کنید. مصرف آب میوه، بیسکویت، نان خشک و نان سوخاری نیز وزن را افزایش می دهد اما می توانید در حد متعادل از مواد غذایی گفته شده استفاده کنید.
 
مصرف نوشابه های رژیـمی و آجیل و بستنی به مقدار متعادل و گاه به گاه بلامانع است. لبنیات مصرفی نظیر ماست، پنیر و شیر باید کم چرب (چربی کمتر از ۵/۲ درصد) باشد.
از روغن مایع مخصوص سرخ کردن استفاده کنید. این روغن ها حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند و برای سلامت قلب و عروق مفیدند. بهترین روغن ها به ترتیب روغن زیتون، کانولا، سویا، آفتابگردان، هسته انگور و ذرت هستند.
سعی کنید همه روزه از انواع میوه به مقدار متعادل استفاده کنید. خوردن قند و شکر و سایر مواد قندی توصیه نمی شود. مصرف آنها را کاهش دهید. مواد قندی و میوه را در طول روز تقسیم کرده و از مصرف آنها در یک نوبت خودداری کنید.
برای کاهش یا تعدیل اشتها یکی از تعدیل کننده های اشتها (دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، آب گریپ فروت، آب پرتقال، آبلیمو یا یک قاشق غذاخوری پر سبوس نرم شده گندم یا برنج را در یک لیوان آب بریزید) را نیم ساعت قبل از ناهار و شام میل کنید.
مصرف روزانه سالاد و سبزی بسیار مفید است، اما از ریختن سس های چرب (مثلاً مایونز) بر روی سالاد خودداری کنید. در عوض می توانید از مخلوطی از ماست کم چرب و آبلیمو به عنوان سس سالاد استفاده کنید.
مصرف نان های ضخیم و سبوس دار مانند نان جو، چاودار، سنـگک و نان گندم کامل توصـیه می شود. نان های سبوس دار اشتها را کم کرده، کلسترول خون را کاهش می دهند و از یبوست جلو گیری می کنند.
نوشیدن آب برای کاهش وزن و سلامتی مفید است و در صورتی که منع طبی وجود نداشته باشد باید به مقدار زیاد (حداقل شش تا هشت لیوان در روز) نوشیده شود.
در صورت وجود یبوست باید به رفع آن اقدام کرد زیرا درمان یبوست به کنترل وزن کمک می کند. از استرس و فشارهای عصبی و روحی پرهیز کنید زیرا استرس و اضطراب به ایجاد چاقی کمک می کند. داشتن نظم در زندگی به کاهش اضطراب کمک می کند.
غذای روزانه خود را در پنج یا شش وعده (صبحانه، ناهار، شام، میوه صبح، میوه عصر و غذای سبک قبل از خواب) تقسیم کرده و در فاصله وعده ها فقط آب مصرف کنید زیرا هم حذف وعده های غذایی و هم ریزه خواری چاقی را تسهیل می کنند.
از وزن کردن مکرر خود بپرهیزید. در عوض هر دو هفته یک بار بر روی ترازو بروید و آن را کنترل کنید. چنانچه میزان افزایش یا کاهش وزن از یک کیلوگرم بیشتر شود با تغییر میزان و نوع غذا و مدت ورزش آن را به حالت اول برگردانید.
به یاد داشته باشید آرامش، تحرک کافی و برنامه غذایی مناسب، رمز سلامتی و کاهش وزن شماست.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره