وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اولین دختری که قانون ازدواج را زیر پا گذاشت

اولین دختری که قانون ازدواج را زیر پا گذاشت
رسانه‌های «عربستان سعودی» اعلام كردند: یك دختر موفق شد با جدا شدن از شوهر 80 ساله خود اولین فردی باشد كه قانون ازدواج در سن پایین را در این كشور نقض كند.
 
چآلانود الهجالین» ـ یكی از وكلای كمیسیون حقوق بشر دولت عربستان ـ در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این كشور، تصریح كرد: این دختر 12 ساله در نهایت با تلاش وكلای مجرب و حمایت حقوقدانان موفق شد از شوهر 80 ساله خود طلاق بگیرد.
این اولین باری است كه چنین اتفاقی در این كشور به وقوع می‌پیوندد و می‌توان نتیجه گرفت كه با این رخداد شاهد اجرایی شدن قانون ازدواج از سن 16 سالگی برای دخترانه باشیم. این وكیل در ادامه خاطر‌نشان كرد: من امیدوارم دولت با حمایت خود از این طرح و تصویب آن مانع از ازدواج كودكان با مردان و پیرمردان سن و سال‌دار شود، چرا اكه ازدواج در سنین كودكی دختران را از تمامی حق و حقوق شان نظیر تحصیل، استفاده از دوران كودكی و حضور مفید در اجتماع محروم و دور می‌كند.
 
در گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آمده است كه این دختر 12 ساله سال گذشته به اصرار پدر و بنا به مصلحت خانوادگی با پسرعموی پدرش و در قبال جهیزیه‌ای به ارزش 85 هزار ریال، معادل 23 هزار دلار ازدواج كرد. گفتنی است، ازدواج كودكان كمتر از 16 سال در اكثر كشورهای آفریقایی، یمن و عربستان و میان افراد قبایل یك امر عادی تلقی می‌شود و دختران در ازای بهای كمی به پیرمردان واگذار می‌شوند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره