وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ناخنهای شکننده

همه ما خواهان ناخنهای محکم و خوش فرم هستیم. ناخنهای بلند، محکم و زیبا نقش مهمی در زیبایی و خوش حالت شدن دست دارند. اما در بسیاری از موارد ناخنها توانایی ایجاد یک نمای زیبا و دلنشین در دستها را ندارند و فرد مشکلات فراوانی با ناخنهای خود دارد. در این موارد ناخنها کمی پس از رشد ترک میخورند، میشکنند ویا سطح آنها پوسته پوسته و یا لایه لایه میشود. همچنین در برخی از خانمها، ناخنها بسیار نرم هستند و دارای استحکام مورد نظر نمی باشند.ناخن نیز مانند سایر اعضاء بدن میتواند دچار طیفی از بیماریها  شود. از بیماریهای عفونی و خودایمنی (autoimmune) گرفته تا کمبود انواع ویتامینها و نیز برخی مواد معدنی. این بیماریها عمدتا ساختار ناخن را تغییر می دهند و ایجاد انواع گوناگونی از ناخن های بد شکل (deformed) می نمایند. تشخیص این موارد صرفا به عهده پزشک است. در این صورت با درمان صحیح و به موقع مشکل برطرف میشود

 

اما در بسیاری از افراد که دارای هیچ گونه بیماری نیستند و یا از کمبود ویتامین رنج نمیبرند، ناخنها کماکان نرم و شکننده هستند. مشکل شکنندگی ناخن نسبتا شایع است و به کرات در کلینیک مشاهده میشود. تخمین زده میشود در ایالات متحده چهل میلیون نفر دچار این مشکل میباشند در ایران آمار دقیقی وجود ندارد.

 

ناخن از لایه هایی از جنس شاخی (corny) تشکیل شده است که این لایه ها خود نیز به یکدیگر اتصال دارند. دراین لایه ها عناصر معدنی و آلی متعددی وجود دارند. ساختار ناخن در افراد مختلف با توجه به زمینه ژنتیک اندکی با یکدیگر متفاوت است. که همین امر موجب تفاوت در میزان استحکام و مقاوت ناخنها میشود. از آنجایی که ناخن یک عضو بیرونی است براحتی در معرض بسیاری از عوامل قرار میگیرد. این عوامل میتوانند موجب تغییر در خواص فیزیکی و یا مواد متشکله لایه ها شوند. که به این ترتیب زمینه ساز شکنندگی و نرمی ناخن خواهند بود.

 

با ناخنهای نرم و شکننده چه کنیم؟ اگر ناخنی ضعیف و شکننده است هیچ چیز نمیتواند آن را برای همیشه تغییر دهد. بلکه فقط میتوان با مصرف مداوم برخی محصولات آنها را تقویت کرد ترکیبات متعددی با مارکهای مختلف وجود دارند که هر یک به نوعی عمل میکنند.

انواع قدیمی تر حاوی فرم آلدئید هستند، که موجب سخت شدن سطح ناخن میشوند. اما بدلیل عوارضی که دارند کمتر مورد استفاده قرار میگیرندبرخی دیگر که مشهور به برق ناخن هستند همانند یک لایه عمل میکنند. یعنی در حقیقت یک لاک بی رنگ هستند که با افزودن ضخامت ناخن ظاهرا آنرا تقویت میکنند و چنین به نظر می آید که ناخن محکم شده است. این روش توصیه نمی شود چون در حقیقت یک بار اضافی به ناخن های ضعیف تحمیل میکند. ضمنا به هنکام پاک شدن نیز موجب تضعیف بیشتر میشود.

 

برخی دیگر دارای ترکیبات رزینی با فرمولهای مختلف هستند که هر چند مضرات گروه دوم را کمتردارند اما این گروه نیز عمدتا لایه ای ازمحصول بر روی ناخن بجای میگذارند.
 
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره