وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش جدید و جالب اخاذی از دختران

روش جدید و جالب اخاذی از دختران
پلیس اینترپل در تعقیب یك ایرانی مقیم انگلیس است كه با برقراری رابطه دوستانه از طریق چت‌روم دختران را در تهران فریب می‌دهد و از آنان اخاذی می‌كند.
 
اولین برگ از این پرونده زمانی تنظیم شد كه دختری جوان به دادسرای جرایم رایانه‌ای رفت و مدعی شد یكی از دوستان اینترنتی‌اش با تهدید انتشار تصاویر خصوصی‌اش از او اخاذی كرده است. دختر جوان به نام سارا در این‌باره به دادیار این دادسرا گفت: من از دوران نوجوانی به چت كردن علاقه زیادی داشتم و بیشتر اوقات فراغتم را در اینترنت می‌گذراندم.
 
در این سال‌ها دوستان مجازی زیادی پیدا كردم كه هیچ كدام از آنها را ندیدم و رابطه‌ام با آنها فقط از طریق چت در اینترنت بود. یكی از دوستانم جوانی به نام پویا بود كه با او بیشتر از بقیه دوستانم چت می‌كردم. چند سال چت كردن ما را به دو دوست صمیمی تبدیل كرده و تقریبا او از تمام اسرار زندگی‌ام باخبر بود. حتی گاهی اوقات از طریق وب‌كم در ارتباط بودیم.
 
پویا به من گفته بود در منطقه زعفرانیه تهران زندگی می‌كند و مدیر بازرگانی یك شركت بزرگ تجاری است. من هم به خاطر حرف‌های جذابی كه می‌زد به دوستی‌ام با او ادامه دادم تا اینكه یك روز او چند تصویر خصوصی برایم فرستاد كه مرا در وضعیت زشت و زننده‌ای نشان می‌داد. او كه تا آن زمان بهترین دوست مجازی‌ام بود از من مبلغی پول خواست و گفت اگر خواسته‌اش را عملی نكنم تصاویرم را منتشر و آبروریزی می‌كند. ا
 
بتدا فكر كردم پویا می‌خواهد با من شوخی كند اما وقتی دیدم تهدیدهایش جدی است مجبور شدم به حساب بانكی كه اعلام كرده بود مقداری پول واریز كنم. دختر جوان ادامه داد: فكر می‌كردم با این كار تهدیدهای پویا تمام می‌شود اما مدتی بعد در شرایطی كه من هنوز در شوك اخاذی اینترنتی او بودم دوباره از طریق چت‌روم پیامی برایم فرستاد و من را به انتشار تصاویر خصوصی‌ام تهدید كرد.
 
نمی‌دانستم باید چه‌كار كنم اما چون از انتشار تصاویر خصوصی‌ام در اینترنت و آبروریزی می‌ترسیدم باز هم به خواسته‌اش تن دادم و به حسابش پول واریز كردم. مدتی گذشت و وقتی فهمیدم اخاذی پویا همچنان ادامه دارد تصمیم گرفتم از او شكایت كنم.
 
با ثبت اظهارات شاكی، دادیار پرونده به افسران پلیس فتا دستور داد در این‌باره تحقیق كنند. با وجود اینكه باج‌گیر اینترنتی مدعی شده بود در تهران زندگی می‌كند و ساكن منطقه زعفرانیه است اما ردیابی‌های اینترنتی متخصصان ویژه پلیس نشان می‌داد او از خارج كشور با طعمه‌اش ارتباط برقرار می‌كند.
 
از این رو تجسس‌ها با حساسیت بیشتری ادامه یافت تا اینكه كارآگاهان مكان دقیق سكونت متهم را در حومه شهر لندن شناسایی كردند. در این میان، بررسی چند پرونده مشابه دیگر با موضوع اخاذی اینترنتی كه شاكیان آنها دختران جوان بودند ماموران را به این ایرانی مقیم انگلیس رساند.
 
اظهارات شاكیان كه حدود 30 نفر بودند نشان می‌داد جوان شیاد دام گسترده‌ای برای طعمه‌هایش گسترده و از این راه میلیون‌ها تومان به جیب می‌زند. یكی از شاكیان كه بعد از این ماجرا دچار مشكلات روحی- روانی حادی شده به ماموران گفت: من مدت‌ها قبل با پویا چت می‌كردم اما ماه‌ها بود كه دیگر وارد اینترنت نشده بودم تا اینكه چند روز قبل پیامی از پویا دریافت كردم كه من را به انتشار تصاویر خصوصی‌ام تهدید كرده بود.
 
من به تازگی در رشته مهندسی صنایع فارغ‌التحصیل شده‌ام و یك خواستگار دارم اما وقتی این ماجرا برایم پیش آمد دچار مشكلات زیادی شدم و نمی‌دانم چه پاسخی به خواستگارم بدهم. در چنین شرایطی دادیار دهستانی طی مكاتبه‌ای با پلیس اینترپل از پلیس بین‌الملل خواست ماموران ایرانی را در دستگیری جوان اخاذ كمك كنند. بر اساس این گزارش، هم اكنون ماموران اینترپل در تلاشند مخفیگاه متهم را شناسایی و او را دستگیر كنند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره