وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ارتباط مواد غذایی با داشتن ناخن های سالم

از رژیم غذایی که حاوی 50% میوه و سبزیجات تازه می باشد که دارای ویتامین های ضروری، مواد معدنی و آنزیم ها می باشد استفاده نمایید.

از مواد غذایی که سرشار از سولفور و سیلیکن می باشند مانند کلم بروکلی، ماهی و پیاز استفاده کنید. همچنین از غذاهایی که دارای یک نوع ویتامین B هستند مانند سویا ، ماءالشعیر و از تمام انواع دانه ها و غلات می توانید در این راه بهره بگیرید.
 

 

 

آب و مایعات زیاد بنوشید.
 

می توانید با استفاده از غذاهای دریایی که سرشار از سیلیکا، روی و انواع ویتامین B هستند ناخن های خود را استحکام بخشید.
 روزانه از آب هویج تازه استفاده کنید که میزان کلسیم و فسفر بالای دارد و در استحکام بخشیدن به ناخن ها فوق العاده عمل می کنند.
 

کمبود ویتامین A و کلسیم باعث خشکی و ورقه ورقه شدن پوست می شود. کمبود پروتئین فولیک اسید (ویتامین B که برای رشد سلولها و احیای سلولهای مرده ضروری می باشد) و ویتامین C موجب افتادن ناخن ها می شود .
کمبود پروتئین باعث ایجاد راه راه های سفید بر روی ناخن ها می شود. یک نوع کمبود اسید هیدرولیک ممکن است باعث ترک خوردن و دو نیم شدن ناخن ها شود. دریافت ناکافی ویتامین B12 می تواند ایجاد خشکی ، تیره گی و گرد شدن در ناخن ها را بکند.
 کمبود روی می تواند باعث ایجاد لکه های سفید بر روی ناخن ها شود. شکستگی ها در ناخن ها ممکن است نشانه این باشد که بدن شما به آب و مایعات بیشتری نیاز دارد.  وجود قرمزی در پوست اطراف ناخن و کوتیکل شما می تواند به واسطه فقر یا ضعف متابولیسم اسیدهای چرب در بدن شما باشد.
 
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره