وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درمان کجی، شکنندگی و گوشه نمودن و ترکیدن ناخن

ناخن نیز مانند هر عضو دیگری احتیاج به مراقبت و تغذیه دارد، مخصوصا که ناخن دست و پا مسئولیت مراقبت از نوک انگشتان ما را دارند و زمانی که ما ناخن های مقاوم و سالمی داشته باشیم، بهتر و راحت تر می توانیم کارهایمان را انجام دهیم.

به علاوه داشتن ناخن های مقاوم و سالم به زیبایی انگشتان ما به خصوص دست، کمک می کند و داشتن نوع مقاوم آن به خصوص برای کسانی که به کارهایی با ظرافتی خاص، مشغول هستند و یا کسانی که موسیقی کار می کنند، بسیار ارزشمند می باشد. در این میان ، نقش ویتامین ها در سلامت این عضو، بسیار مهم می باشد و ویتامین های A,B,D از جمله این ویتامین ها بوده، کلسیم ، ید و پتاسیم نیز از املاح مورد نیاز ناخن ها هست که باید در برنامه غذایی به این مواد توجه لازم بشود.

راه هایی که برای درمان بیماری ناخن و تقویت آن می توانیم پیشنهاد کنیم از قرار زیرند:

 دانه های بلال به علت داشتن گوگرد، سیلیس، آهن، کلسیم و به علت سرشار بودن از ویتامین "B" ، برای ناخن بسیار مفید می باشد. بنابراین استفاده از آن چه به صورت خوراکی و چه به صورت ژله مفید است. برای درست کردن ژله ی دانه های بلال ، آنها را از میوه شان جدا کرده و سپس خوب له می کنید و مقدار کمی شیر به آن اضافه کرده و می گذارید تا حدود 1 ساعت بماند و بعد آنرا با فشار، از صافی رد کرده ، ژله بدست آمده را بر روی ناخن ها می مالید. این ژله از ترکیدن و گوشه کردن ناخن ها نیز جلوگیری کرده و باعث تقویت آنها می شود.
شنبلیله را ریز نموده و خوب آنرا له کنید. آب این سبزی باعث می شود تا ناخن های شما کج نشوند.استفاده از مشتقات جو ، برای تقویت ناخنها بسیار مفید می باشد. برای این کار بهتر است جو را خیس کرده و حدود 20 دقیقه در آب بجوشانید و بعد ناخن را با آن شست و شو دهید.

خوابانیدن ناخن در آبلیمو از شکنندگی ناخن و پوسته پوسته شدن کناره آن  جلوگیری می کند. مالیدن زرده تخم مرغ روی ناخن ها باعث تقویت آنها و جلوگیری از شکسته شدن و بریدگی های کنار آن می شود.
اگر به درد ناخن مبتلا شده اید، یک پیاز سفید را در خاکستر داغ آتش بگذارید تا خوب پخته شود، سپس آنرا از وسط دو نیم کنید و انگشت خود را وسط آن بگذارید. اگر هر روز ، روزی 2 بار این عمل را تکرار کنید به زودی ناخن درد شما برطرف می شود.  به علت این که سوژا یا لوبیای ژاپنی، حاوی ویتامین
A می باشد، خوردن آب این میوه برای ناخن بسیار مفید است.
جوشانده یک مشت برگ باقلا، در 500 گرم آب، جهت درمان در نوک انگشت و ناخن به صورت قرار دادن انگشت در جوشانده گرم آن به مدت 2 ساعت اثر شفابخش دارد.  ضماد گرد فلفل سیاه با زفت، برای رفع برص ناخن مفید است.
برای تورم چرکی ریشه ناخن، چنانچه شیره تره را در آرد ، مخلوط نموده و به صورت خمیری درآورید و یا شیره را با قسمت نرم درون نان، مالش داده و بر روی ناحیه متورم قرار دهید، باعث رسیدن و گشوده شدن کانون چرک دمل می شود.
هر گاه ناخن، خشک و پوسیده شود و پوسته هایی از آن جدا شود به خصوص از بیخ آن، روزی چند بار مغز قلم گاو، یا پیه مرغ یا موم را که در روغن کنجد ذوب کرده اید را بر روی آن بمالید.
 

برای رفع درد ناخن، برگ گل سرخ، با برگ سرو را کوبیده با سرکه، خمیر کرده، ضماد به دست آمده را بر روی ناخن ها بمالید.  اگر رنگ ناخن زرد شده باشد ، تخم تره تیزک را کوبیده با سرکه خمیر کرده بر روی ناخن بگذارید.

برای رفع لک های سفید روی ناخن ، زفت را گرم کرده و بر روی آن بگذارید یا زرنیخ و سرکه را خمیر نموده  و بر روی ناخن بمالید و یا شنبلیله و تخم کتان کوبیده را با سرکه به صورت خمیر درآورده و روی ناخن بگذارید. اگر این کار را موقع شب که می خوابید ، انجام دهید و ببندید و صبح بشویید، بهتر است.
برای درمان ورم و چرک گوشه یا بیخ ناخن، در ابتدا که هنوز چرک نکرده ، باید انگشت را در برف یا آب بسیار سرد که مانند برف باشد قرار داده؛ اگر دو سه روز بر او گذشته باشد، باید مازو را کوبیده با زنگ آهن و سرکه بگذارید. اگر درد شدید بود بیخ با تریاک بگذارید. اگر هنوز تحلیل نرفته باشد، باید روغن زیتون را خوب گرم کنید و انگشت را در آن بگذارید و مدتی نگه دارید تا رفع شود. هرگاه چرک کرده باشد، تخم کتان و تخم سرو را کوبیده ،با آب گرم خمیر کرده و ضماد اندازید تا سرباز کند.
 

ضماد فلفل سیاه نیز، برطرف کننده اختلالات ناخن می باشد.  ضماد سیب زمینی، باعث می شود تا گوشه کردن ناخن درمان شود.  سیب، تقویت کننده پوست مخاط ها و ناخن می باشد.  ضماد مغز هسته زیتون ، ناهنجاری های ناخن را برطرف می سازد.  خرما برای تقویت ناخن مناسب می باشد.

ضماد آب تره توام با آرد گندم، عفونت های اطراف ناخن را برطرف می سازد.  مالیدن روغن بنفشه، برای بهداشت و سلامتی ناخن مفید می باشد.  برای این که ناخن ها سالم و مرتب باشند و فوری شکسته نشوند، باید روزی 5 دقیقه ناخن ها را در روغن زیتون گرم و سرکه قرار داد تا مقاوم شوند.

 

 

برای دوام بخشیدن به ناخن ها می توان از مخلوط زیر استفاده کرد:

به مقدار مساوی عسل، روغن بادام ، زرده تخم مرغ  و نمک دریا را مخلوط کنید و ناخن ها را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید.

 

 

راه دیگر مستحکم نمودن ناخن ها استفاده از مخلوط زیر می باشد:

دو قاشق سوپخوری آب آناناس تازه را با دو قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ و نصف قاشق چایخوری سرکه انگور ، مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت ناخن ها را در آن قرار دهید.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره