وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونگی استفاده از گیاهان دارویی برای تهیه ماسک

گیاهان دارویی معمولا به تنهایی و یا همراه دو یا چند گیاه دارویی دیگر، دردرمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. در هر حال رعایت نکاتی چند در استفاده از گیاهان دارویی ضروری است تا تاثیر گذاری آنها نمایان شود.

بهتر است کلیه گیاهان دارویی قبل از استفاده خرد شوند تا حلال مورد نظر که معمولا آب می باشد، بتواند در سلولهای گیاهی نفوذ کرده و مواد موثر و درمانی گیاه را در خود حل کرده و قابل استفاده برای درمان نماید.

برخی از دانه های دارویی مانند دانه اسفرزه، بدون خرد کردن مصرف میشود. از سوی دیگر، چون داروهای گیاهی به صورت جوشانده، دم کرده و یا خیسانده تهیه می شوند، بهتر آن است که برای یکبار مصرف تهیه شوند و روزانه دو تا سه بار مورد استفاده قرار گیرند. اما می توان مصرفی یک روز را تهیه کرد و در جای خنک نگهداری نمود و زمانی که مصرف دارو به صورت عصاره، تنطور یا اسانس تجویز می گردد، بهتر است که در تهیه آنها دقت نظر بیشتری توسط فرد صورت گیرد. زیرا تهیه این داروها مستلزم داشتن صبر و دقت بیشتر می باشد. کلیه داروهایی که برای درمان زخم ها، سوختگی ها، ناراحتی های پوستی و به طور کلی برای استعمال خارجی تجویز گردیده، باید از محل های معتبر و شناخته شده تهیه شده باشد و در تهیه و تجویز دارو باید سعی شود که همواره گیاهانی مورد استفاده قرار گیرند که از لحاظ تجربی، خواص درمانی آنها به ثبت رسیده باشند و در حدی تجویز گردد که درمان، کامل گردد.
 

علت عمده تحقیق بر روی گیاهان که از قرن ها پیش صورت گرفته است اثرات درمانی و بی ضرری آنها می باشد، که در طول سالهای متمادی به اثبات رسیده است. از سوی دیگر اهمیت دوچندان این گیاهان ، در این است که همراه با ماده موثر اصلی درمان، در گیاه مواد موثر دیگری که دارای اثرات درمانی  می باشند نیز وجود دارد، که اثر معالجه را تشدید نموده و حتی در بسیاری از موارد از سموم و اثرات ناخواسته آن جلوگیری می نماید.

استفاده از گیاهان دارویی به عنوان یک عامل عملی تجربه شده می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها و گسترش و عواقب وخیم آن بکاهد و به عنوان یک عامل درمانی طبیعی و بی ضرر، مورد توجه باشد. آنچه که در طب سنتی و گیاه درمانی مورد نظر می باشد استفاده صحیح و دقیق و بجا از گیاهان است. که امیدوارم شما عزیزان در این مورد دقت لازم را به عمل بیاورید تا نه تنها بیماری درمان شود بلکه همیشه سالم و سلامت بمانید.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره