وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ارائه جدیدترین روش برای درمان سیاه زخم

ارائه جدیدترین روش برای درمان سیاه زخم
محققان آمریكایی با استفاده از فناوری نانو موفق به تولید آشكارساز قابل حملی شدند كه قادر است در طول پانزده دقیقه سلول‌های مشكوك به سیاه زخم را شناسایی كند.

به گزارش ایرنا و به نقل از سی ان ان ، آشكارساز ساخته‌شده قادر است تمام پروتئین‌های DNA مربوط به سیاه‌زخم موجود در نمونه را تقویت كند تا به‌راحتی شناسایی شوند.

میكروب B. anthracis كه معمولاً به عنوان سیا‌ه زخم شناخته می‌شوند یك میكروب كشنده است كه معمولاً از طریق آب و غذای آلوده وارد بدن فرد می‌شود و جان او را می‌گیرد.
این دستگاه كوچك به اصطلاح آزمایشگاه روی یك تراشه است كه حاوی شبكه‌های سه‌بعدی میكروفلوییدی با ساختارهای نانو است.
این دستگاه كوچك و قابل حمل دارای یك ورودی برای اضافه‌كردن نمونه، تصفیه DNA و از بین‌بردن آلودگی است و تقویت DNA هدف با استفاده از سیستم واكنش زنجیر پلیمرها ( PCR ) انجام می‌شود. علاوه بر آن تراشه حاوی یك موجبر برای شناسایی مبتنی بر فلورسانس است كه تشخیص را به مراتب ساده‌تر می كند.
سیاه‌زخم نوعی بیماری كشنده باكتریایی است كه از گوسفند و گاو به انسان منتقل می‌شود و به‌طور معمول پوست و ریه را مورد تهاجم قرار می‌دهد.
همانطور كه گفته شد زمان لازم برای آشكارسازی سلول های سیاه‌زخم پانزده دقیقه بوده و این زمان با تشخیص و بررسی نهایی یك ساعت است.
به طور یقین تشخیص كامل یك بیماری‌كشنده درطول یك ساعت تحول بزرگی در علم پزشكی محسوب می‌شود.