وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماسک هایی برای حفاظت و تغذیه پوست های خشک

برای پوست های خشک از ماسک های  گوناگونی از جمله ماسک صمغی  و ماسک دانه های روغنی استفاده می شود. طریقه استفاده از ماسک دانه های روغنی در پایان همین مطلب گفته می شود. اما ماسک های  صمغی که باعث پاکی و طراوت پوست صورت می شوند اگر خوب تهیه شوند زود خشک شده و استفاده از آنها راحت تر می باشد ولی برای کسانی که پوست صورتشان سرخی دارد مفید نبوده و بهتر است از آنها استفاده ننمایند.

در این نوع ماسک چون از زرده تخم مرغ به اضافه لعاب دانه گیاهان استفاده می شود که دارای صمغ می باشند پوست را مکیده و چربی آنها را تعدیل می نمایند و سمومی را که باعث خشکی شده اند خارج می کند. باید دانست که پوست های خشک آمادگی زیادی برای چین و چروک دارند اما امتیاز این نوع پوست ها این است که مستعد جوش زدن نیستند بنابراین برای سالم نگه داشتن این نوع پوست ها باید به آن رطوبت داد و از ویتامین های A,B,C,E برای شادابی آن کمک گرفت.

سفیده تخم مرغ را آنقدر زده تا کف کند و کاملا سفید شود و بعد به آن لعاب بهدانه یا چهارتخمه و صمغ عربی و بهار نارنج اضافه نموده و کمی به هم زده و بلافاصله آنرا روی صورت که خشک است می مالید. این ماسک هم زود خشک می شود . بعد از حدود 40 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. از این ماسک فقط هفته ای یکبار استفاده کنید.

 مقداری سریش را در اندکی آب نیم گرم کاملا حل کرده و بعد از 15 دقیقه به آن اسانس نعناع و آب لیموترش را اضافه کرده این ماسک را بر روی  پوست بمالیدباید مواظب باشید که این مخلوط دور چشم ها مالیده نشود. بعد از 20 دقیقه صورت را با آب گرم بشویید. صمغ عربی را با آب میوه مخلوط کرده و آنرا به صورت مالیده و پس از حدود یک ربع استراحت، پوست را با آب نیم گرم بشویید. این ماسک برای روشنایی پوست نیز مفید است. زردآلوی خشک خیس شده و زردآلوی تازه را با مقداری روغن زیتون به نحوی مخلوط کنید که بتوان از آن خمیری  روان و چسبنده درست کرد، سپس آنرا به صورت خود بمالید. چند برگ تازه گل ماهور را در شیر بپزید و به صورت مرهم روی پوست قرار دهید. این عمل برای پوست خشک و شکننده بسیار مفید می باشد و پس از 30 دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید. مقداری گل گاوزبان 2گرم را در نیم لیتر آب جوش حدود 15 دقیقه بجوشانید و سپس این محلول را به طور مستقیم به صورت بمالید و یا می توانید به صورت کمپرس ولرم به مدت 10 دقیقه از آن استفاده نمایید.
 

یک مشت ریشه سنفیتون را در یک لیتر آب جوش دم کنید. پس از گذشت 15 دقیقه، لوسیونی برای پوست شما فراهم می شود که پس از صاف نمودن باید حدود 20 دقیقه بر روی پوست ثابت شود. این ماسک خاصیت مرطوب کنندگی دارد و برای پوست های خشک و حساس بسیار مفید می باشد.

در تابستان پوست های خشک با آب زردآلوی تازه و کاملا رسیده جان می گیرند و اگر در طی این مدت پوست را ماساژ دهید اثر آن چند برابر می شود. از تنطور بابا آدم جهت استعمال خارجی در پوست های خشک استفاده می شود. برای این منظور 2 گرم از ریشه آن به ازای 50 گرم الکل به کار برده می شود. کنجد تقویت کننده پوست و درمان کننده خشکی و خارش های پوستی می باشد. ضماد خیار توام با عسل و موم، درمان کننده خشکی پوست می باشد. مالش پوست بدن با روغن دانه انگور، برای خشکی پوست مناسب است و موجب طراوت پوست می گردد و در ضمن از پوسته پوسته شدن آن نیز جلوگیری می کند. روغن آراشید از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

زرده تخم مرغ را خوب زده با کمی گلاب مخلوط نموده و بعد لعاب قدومه و صمغ عربی را به آن اضافه کرده  و به هم زده و فورا آن را روی صورت که کمی مرطوب می باشد می گذارید این ماسک را روی صورت خشک شده، به همین دلیل در هنگام استفاده از آن می توانید کارهایتان را انجام دهید. بعد از 1 ساعت صورت را با اب گرم می شویید.

 

تذکر: به طور کلی اگر پوست خشکی دارید، عسل و موز، روغن تخم کتان، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن ذرت، روغن بادام زمینی،لائولین، زرده تخم مرغ، شیر، بلغور، جو دو سر، آب سیب، آب هلو، آب هندوانه مواد خوبی برای لطیف نمودن پوست شما می باشد، که از آنها می توانید در تهیه ماسک و کرم های پوست استفاده کنید.

 

ماسک های روغن های دانه های گیاهی

این ماسک بیشتر برای پوست های خشک می باشد. این گونه روغن های گرم برای به جریان انداختن روغن طبیعی پوست نیز بسیار موثر است. پس از سالها تحقیق و تجربه متخصصین زیبایی پی برده اند که روغن های دانه های نباتی نه فقط مکمل روغن های طبیعی موجود در پوست می باشد، بلکه به علت جذب آن سبب تحریک تولید روغن خود پوست می شود و آنرا به حالت طبیعی باز می گرداند.

طریقه استفاده از روغن دانه های گیاهی: ابتدا صورت را کاملا تمیز کرده  و در صورت امکان 5 الی 10 دقیقه آن را بخار دهید تا منافذ آن باز شود. روغن زیتون و یا روغن های دیگر نباتی مانند روغن فندوق و بادام را به حد کافی گرم کرده و تمام پوست صورت و گردن را با آن ماساژ دهید. سپس پارچه نخی بسیار نرم و لطیفی را با آب گرم مرطوب کرده و تمام پوست صورت  را با آن بپوشانید و به مدت 10 الی 12 دقیقه  استراحت کنید. برای شست و شو بار دیگر پارچه فوق را با آب گرم بشویید و روغن های باقیمانده روی پوست صورت را به آرامی پاک کنید.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره