وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماسک هایی برای برطرف کردن کک و مک پوست

بعد از نازک نمودن پوست صورت، آن را با ورقه های نازک پوست گوجه فرنگی کاملا می پوشانید و می گذارید تا یک ساعت روی صورت بماند و بعد صورت را با آب گرم می شویید. این عمل را روزی دوبار تکرار کرده و خواهید دید هر روز که می گذرد از کک و مک صورت شما کاسته می شود.

بعد از نازک کردن پوست صورت، آب تمشک یا آلبالو را گرفته و آن را  به مدت یک ساعت،روی پوست صورت خود بمالید. این عمل را روزی 2 بار تا زمانی ادامه دهید که کک و مک شما از بین برود، بعد از استفاده از این ماسک ف صورت را با آب گرم بشویید. (اگر قبلا به پوست خود لیموترش تازه نیز بمالید روش های درمانی فوق موثرتر خواهند بود)

یکی دیگر از راه های درمان ، استفاده از روش زیر می باشد:
پیاز نرگس را کاملا له کنید و سپس سرکه را به آن اضافه کرده و حدود یک ساعت بگذارید بماند، بعد این مخلوط را به مدت 30 دقیقه روی صورت ثابت نگه دارید. مقداری عسل را روی بخار آب قرار داده تا حالت مایعی روان را پیدا کند. و بعد به آن مقداری دارچین کوبیده شده، که در مقدار اندکی آب حل کرده اید اضافه نموده (به جای آب بهتر است از سرکه استفاده کنید)

پوست نارگیل را پس از جدا کردن از میوه اش می سوزانید و خاکستر حاصل را بر روی کک و مک صورت بمالید، اجازه دهید این ماسک خشک ، حدود 1 ساعت بر روی صورت بماند و پس از آن صورت را خشک می شویید. (قبل از استفاده از این ماسک لازم نیست پوست را نازک نمایید همچنین این ماسک برای درمان خارش مفید بوده و رنگ رخسار را نیز باز می کند)مقداری برگ اسفناج تمیز و شسته شده را ، در ظرفی با کمک چاقو، ساتوری نموده تا کاملا ریز و له شود و سپس به آن مقداری  روغن زیتون اضافه می کنید و به مدت 24 ساعت می گذارید، بماند. پس از آن مدت 30 دقیقه در روی حرارت قرار داده ، بعد آنرا صاف کرده و حالا این مایع را روی کک و مک صورت بمالید، بقیه آنرا می توان در جایی نگهداری کرده و به تدریج از آن استفاده نمود.

میوه موز را له نموده، سپس آن را با مغز تخم خربزه مخلوط کرده این ماسک را روی کک و مک صورت مالیده و پس از گذشته 20 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.
 

استفاده از روغن گندم برای از بین بردن کک و مک صورت بسیار مفید است.  طرز تهیه روغن گندم: ابتدا مقداری گندم همراه با سبوسش را در مقداری روغن زیتون خیس نموده و پس از گذشت 24 ساعت این مخلوط را روی حرارت قرار داده تا بجوشد و پخته شود (در حدود 1 ساعت) و بعد این مایع را صاف کرده  به صاف شده آن روغن گندم می گویند. ضماد مغز تازه گردو را تهیه نموده و آن را به مدت 30 دقیقه روی صورت بمالید.

این ضماد نیز باعث از بین رفتن کک و مک و همچنین جوش های عصبی می شود. پس از نازک کردن پوست صورت، برگ شاهی را کوبیده و کوبیده آن را بطور یکنواخت بر روی پوست قرار می دهید و یا اینکه تخم شاهی را کوبیده و در مقدرای آب خیس نموده و روزی یک بار بر روی لکه ها بگذارید و آن قدر این عمل را تکرار کرده تا لکه ها برطرف شوند. شنبلیله را کوبدیه و بعد آن را به روی صورت بمالید این ماسک به مرور زمان باعث از بین رفتن کک و مک می شود.

تخم تره را له کرده و با مقداری آب ولرم مخلوط کنید، پس از گذشت 30 دقیقه لعاب ایجاد شده را بر روی صورت بکشید. آب اسفناج را با سفیدآب مخلوط کرده و سپس آنرا بر روی کک و مک بکشید و پس از گذشت 30 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. رازیانه را کوبیده با عسل یا زرده تخم مرغ مخلوط کرده و به صورت ماسک بر روی لکه های صورت مالیده و پس از یک ساعت آن را شسته و پاک نمایید. این عمل را هفته ای یکبار انجام دهید . شیرابه سفیدی که هنگام کندن انجیر از درخت آن خارج می شود دارای آنزیم های اکسید کننده می باشد و مالیدن این شیرابه رنگ لکه های پوستی را از بین می برد.
 

مقداری گل ختمی سفید را کوبیده و نرم کرده  و با ماست ترش مخلوط کنید روزی چند بار آن را بر روی کک و مک بمالید. پس از خشک شدن روی آن دست بکشید تا جرم آن ریخته شود. این عمل را روزی چند بار تکرار کنید. استفاده از خمیر پخته برنج (به صورت کته ای و بدون نمک) و مالیدن این خمیر بر روی کک و مک و تکرار این عمل به مدت یک هفته و روزی چند بار باعث برطرف شدن کک و مک می شود.

اضافه نمودن مقداری پوست چلتوک به این خمیر اثرات آنرا چندین برابر می کند. گرد سوخته جو را به تنهایی یا مخلوط با کمی عسل بر روی کک و مک بمالید اثر شفا بخش دارد. ضماد جوشانده میوه و برگ سماق بر طرف کننده کک و مک می باشد.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره