وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماسک هایی برای حفاظت و تغذیه پوست های چرب

برای پوست های چرب از ماسک های گوناگونی از جمله ماسک خاک رس استفاده می شود. این نوع ماسک باعث از بین رفتن چربی های اضافی صورت و یکنواختی پوست می گردد و آلودگی ها را از سطح پوست پاک نموده و پوست را شفاف می کند و جلا می بخشد.

این نوع ماسک دیر خشک شده و لازم است که در مواقع استفاده بیشتر مواظب باشیم. دوام این ماسک ها در حدود 24 ساعت می باشد. خاک رس یا خاک چینی را با مقداری سفیدآب مخلوط کرده و بعد مقداری گلاب به آن اضافه کنید، آب هلو یا هلوی له شده را نیز به این مخلوط بیافزایید، سپس این ماسک را بر روی پوست خود مالیده و بعد از 40 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

تذکر: قبل از استفاده از این ماسک پوست صورت ، باید خشک باشد و از مالیدن آن به دور چشم جلوگیری نمایید. همچنین از این ماسک نباید بیشتر از هفته ای دوبار استفاده کرد . گل سرشور و سفیدآب و آب بهارنارنج و آب گل مریم را در آب جوش ریخته و رویش را با یک در بپوشانید تا دم بکشد، آن را صاف کرده و گلبرگ ها را خوب فشار دهید تا اسانس آن خارج شود. برای استفاده از این ماسک نیز دقیقا مثل ماسک شماره 1 عمل کرده و نکاتی که درآن مورد گفته شده در اینجا نیز رعایت نمایید. مقداری گوجه را از پوست جدا کرده و آن را له نمایید. ابتدا پوست آنرا به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت قرار داده و بعد با آب سرد بشویید. سپس به مدت 15 دقیقه دیگر گوجه له شده را همراه تخمش بر روی صورت قرار دهید و بعد با آب نیمه گرم صورت را بشویید. این ماسک چربی اضافی پوست را می گیرد.

مغز بادام را ساییده و با مقدار کمی آب به صورت خمیر درآورید . ابتدا با مقدار کمی ازآن پوست را ماساژ داده و سپس ورقه نازکی از این ماسک را بر روی پوست مالیده و به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست ثابت نگه دارید. در پایان مدت فوق ابتدا پوست را با آب گرم و سپس با جریان آب سرد صورت را شستشو دهید. خامه تازه را با ماست کم چرب به نسبت های مساوی مخلوط کرده و مانند ماسک های دیگر روی پوست صورت و دست ها بمالید و پس از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید. استفاده از آرد برنج راه دیگری  برای از بین بردن چربی صورت می باشد. زیرا آرد فاقد چربی بوده و جاذب آن است آرد چربی صورت را کشیده و آن را معمولی می کند.
طرز تهیه آرد برنج : برنج را دو شبانه روز بدون نمک در آب خیس کنید و بعد روی یک پارچه پهن نمایید تا آب آن کشیده شود سپس آنرا کوبیده یا آسیاب نمایید. پودر را نیز پهن کرده و بگذارید خشک شود. در موقع استعمال باید صورت کمی خیس باشد تا آرد به آن بچسبد . اگر  در اثر استفاده از آرد برنج پوست صورت شما خشک شد، آنرا با زرده تخم مرغ چرب نمایید. مقدار کمی میوه ولیک را در نیم لیتر آب جوش بریزید و شب ها، پس از پاک کردن کامل صورت (از آرایش و آلودگی ها) آنرا بر روی پوست بمالید. مقداری گل و برگ نعناع را به مدت 15 دقیقه در آب جوش دم کنید سپس محلول را صاف نموده و بگذارید تا سرد شود و بعد آنرا بر روی پوست صورت بمالید بدین ترتیب نسوج پوست بسته شده و منافذ باز شده بشره تنگ می شود.

 

مقداری از گل های مرزنگوش وحشی را در مقداری آب بجوشانید و بگذارید تا حدود 10 دقیقه دم بکشد . این لوسیون را پس از صاف و سرد کردن به صورت کمپرس روی پوست قرار دهید.

استفاده از گوشت له شده گیلاس و قرار دادن آن روی پوست گردن و صورت برای پوست های چرب بسیار مفید است؛ به شرط اینکه پوست کاملا پاکیزه باشد. مقداری گلبرگ گل شقایق و مریم گلی را در نیم لیتر آب جوش دم کنید . پس از گذشت 30 دقیقه محلول را صاف کرده و به صورت لوسیون سرد از آن استفاده نمایید. 20 تا 25 گرم برگ تمشک وحشی را به مدت 10 دقیقه بجوشانید این جوشانده را صبح و شب به صورت محلول بر روی پوست خود بمالید. برش های نازک پرتقال را تهیه کرده و بر روی پوست چربتان به مدت نیم ساعت قرار دهید . توت فرنگی میوه ای است که در از بین بردن چربی اضافی پوست بی نظیر می باشد. این ماسک به تنهایی باعث ویتامینه شدن پوست شده و به آن زیبایی می دهد. مقداری بگر و جوانه بادرنجبویه را در یک لیتر آب جوش به مدت 10 دقیقه فراهم کنید. پس از دم کشیدن آن را صاف و سرد کنید . این محلول برای پوستهای چرب بسیار مفید است.

تذکر: خیار، سفیده تخم مرغ، بابونه، بومادران، توت فرنگی ، بادام، عرق کافوری، پودر زاج، سرکه، کاهو، بلغور، جوی دو سر، صمغ عربی، گوجه فرنگی ، لیمو ترش و ماست برای پوست های چرب بسیار نافع است. یادآوری: برای متعادل کردن چربی پوست صورت و در نتیجه جلوگیری از جوش زدن آن بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

از خوردن چربی های سفت و جامد خودداری کنید و به جان آن از روغن مایع و سیال به مقدار کم استفاده کنید . از خوردن قند و شکر سفید اجتناب کنید. از خوردن شیرینی های خامه ای خودداری کنید. از خوردن ادویه های گرم به خصوص دارچین پرهیز کنید. از خوردن انواع شکلات ها و آجیل ها بپرهیزید.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره