وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آراستگی را با میوه وسبزی به خانه بیاورید

كسانیكه به دنبال زیبایی و جوانی جاودانی اند، همیشه آرزو داشته اند كه زیبایی خود را با موادی حفظ كنند كه اثرات جانبی نداشته باشند. برای كمك به این افراد، فهرستی از میوه جات و سبزیجات قابل دسترسی را به شما معرفی می كنیم تا بتوانید با استفاده از آنها به عنوان مواد آرایشی بهداشتی گیاهی استفاده كنید.

سیب: از آب سیب مخلوط با سركه جوی سبز شده می توان برای موها استفاده كرد. این كار سبب می شود كه موهای خاكستری، رنگ طلایی به خود بگیرد. یك سیب را به شكل خمیر درآورید و آن را روی صورت بگذارید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید بماند، سپس صورت خود را بشویید، علاوه بر این، این خمیر را در صورتی كه آب دار باشد، می توان روی چشم ها نیز قرار داد. پوست سیب را روی دست و پا بمالید تا نرم شود.

زردآلو: زردآلو به سبب اینكه حاوی ویتامین A است در بازگرداندن جوانی به پوست بسیار مؤثر است از طرفی چون حاوی چربی های چند وجهی اشباع شده است برای كرم های مخصوص پوست بسیار مفید است. زردآلو سبب می شود كه اثرات انبساط پوست كمرنگ شده و چروك ها را برطرف می كند. از زردآلو می توانید در كرم های مخصوص دست و بدن استفاده كنید. زردآلو یكی از چند مواد اصلی در تهیه كرم های صورت است.

موز: خمیری از موز به همراه ماست و یا به تنهایی ماسك بسیار مؤثری برای برطرف كردن لك صورت است. برای از بین بردن لكه های دستانتان، یك تكه موز كال را روی آن بمالید. به علاوه می توانید چند قطره روغن نارگیل یا زیتون و یا كمی عسل روی خمیر موز رسیده بریزید و كرم مناسب دست یا صورت تهیه كنید.

جو: از آرد جو می توان برای از بین بردن لك صورت استفاده كرد و ماءالشعیر نیز لوسیون مناسبی برای شفاف نمودن مو می باشد.
 

هویج: هویج سرشار از ویتامین A است و به عنوان یكی از مهمترین اجزای تولید كرم و ماسك صورت مورد استفاده قرار می گیرد. كمی شیر یا خامه به آب هویج اضافه كنید و قبل از حمام آن را روی پوستتان بمالید. هویج را به صورت خمیر درآورید و كمی شیر به آن اضافه كنید. این خمیر در زدودن تورم اطراف چشم ها بسیار مؤثر عمل می كند.

كرچك: كرچك گیاهی است كه استفاده خارجی از روغن آن بسیار مفید است. كمی روغن كرچك به سرتان بمالید. یك حوله بزرگ را در آب داغ فرو برید و آب آن را كامل بگیرید. سپس حوله را چند دقیقه دور سرتان بپیچید. این عمل سبب می شود كه روغن كرچك بهتر و سریع تر در عمق پوست سر شما نفوذ كند. از روغن كرچك برای تیره نمودن و ضخیم تر كردن مژه ها نیز استفاده می شود.

میخك: میخك یك ضدعفونی كننده قوی است و گیاه پوست های پرجوش یا زخمی را بسرعت بهبود می بخشد. از میخك در ساخت كرم ها و پمادهای طبی استفاده می كنند.

خیار: خیار ماده ای تمیزكننده، نرم كننده و جمع كننده ملایم پوست است. خیار را رنده كنید و با كمی شیر روی پوست بمالید. این ماسك برای تازگی و طراوت بخشیدن به پوست صورت مؤثر است. مالیدن یك تكه خیار روی پوست، برای پوست های چرب بسیار مفید است.

تخم مرغ: از تخم مرغ می توان برای جمع كردن منافذ پوست و رساندن مواد مغذی به پوست برای احیای آن استفاده كرد. سفیده تخم مرغ یك تمیزكننده قوی است. اگر یك ساعت قبل از حمام سفیده تخم مرغ را روی موهایتان بمالید مانند یك نرم كننده موهای شما را نرم و براق و خوش حالت می كند.

عسل: عسل یكی از بهترین مرطوب كننده های طبیعی برای پوست است و برای داشتن پوستی نرم، شاداب و خوش رنگ می توان از ماسك عسل استفاده كرد.

اسطوخودوس: یكی از گیاهانی است كه در ساخت مواد بهداشتی آرایشی از آن استفاده می شود. جدای از رایحه طبیعی، شیرین و ملایم آن، اسطوخودوس پوست را سفت و شاداب می كند و یكی از مواد اولیه تهیه شامپوی بچه است.

 

لیمو: لیمو یكی از بهترین تمیزكننده های طبیعی پوست است و پوست صورت را بدون آسیب رساندن به لایه های آن پاك می كند. از طرفی لیمو یك جمع كننده پوست است و به جمع شدن منافذ پوست كمك می كند. از لیمو در ساخت كرم ها، لوسیون ها قبل از حمام، تمیزكننده های پوست و ماسك استفاده می شود.

پرتقال: پوست پرتقال را در آفتاب خشك كنید. سپس آن را بكوبید و به عنوان ماسك صورت مورد استفاده قرار دهید. پوست پرتقال اثر فوق العاده ای روی سفتی پوست دارد. وست خشك شده پرتقال را در آب جوش خیس كنیدو بگذارید یك شب بماند، صبح آن را صاف كنید و به عنوان تمیزكننده صورت مورد استفاده قرار دهید.

هلو: از جمله میوه هایی است كه برای پوست بسیار مفید است. هلو را به صورت خمیر درآورید و آن را به عنوان ماسك روی صورت بمالید. این ماسك برای پوست های خشك بسیار مفید است.

سیب زمینی: سیب زمینی از بین برنده لك های صورت است. سیب زمینی را رنده كنید. آب آن را بگیرید و روی پوست بمالید. آب سیب زمینی اثر جمع كنندگی دارد و پف اطراف چشم را از بین می برد. كمی خامه یا شیر و اندكی زردچوبه را به سیب زمینی له شده اضافه كنید و مخلوط كنید. سپس این ماده را مانند كرم روی صورت بمالید. یك سیب زمینی خام له كنید و در یك تكه پارچه بپیچید و روی چشم هایتان بگذارید. این كار سبب از بین رفتن كیسه های زیر چشم می شود.

گل رز: از گلبرگ های گل رز برای ساخت گلاب استفاده می شود. این محلول بهترین تونیك تمیزكننده پوست است. گلاب پوست های خشن را نرم كرده و منافذ بزرگ و عمیق پوست را جمع می كند و می بندد. از گلاب به عنوان نرم كننده در ساخت لوسیون ها، كرم ها و پمادهای صورت استفاده می شود.

مریم گلی: خاصیت شفابخش این گیاه مشهور است. در عهد باستان از این گیاه برای معالجه اختلالات و بی نظمی های بدن استفاده می كردند. از مریم گلی در ساخت تونیك های گیاهی تقویت كننده و شامپو برای تحریك پوست سر استفاده می كنند و گفته شده موی سر را نیز تیره می كند.

نمك: شستن چشم با آب ولرمی كه اندكی نمك در آن است، به درخشندگی چشم ها كمك می كند.

چای : یك تكه پنبه را در چای سرد فرو كنید و آن را روی چشم ها بگذارید. این كار سبب از بین رفتن خستگی چشم ها می شود.

آویشن : آویشن به عنوان ضدعفونی كننده قوی شناخته شده است و برای ضدعفونی و بهبود زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

گوجه فرنگی : از آب گوجه فرنگی می توان به عنوان لوسیون سفت كننده صورت استفاده كرد. یا آن را با كشك یا شیر دلمه شده مخلوط كرد و به عنوان كرم صورت مورد استفاده قرار داد. این كرم برای پوست چرب بسیار مفید است. یك گوجه فرنگی را دو نصف كنید و دو نیمه را با حركتی دایره وار روی صورت بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورتتان را بشویید. یك قاشق غذاخوری آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری خامه و ۳ قاشق آب گوجه فرنگی را با هم مخلوط كنید و نیم ساعت قبل از حمام آن را روی بدنتان بمالید.

ماست: ماست خواص فراوانی دارد زیرا دارای آنزیم های متعدد و مفیدی است. ماست یك تمیزكننده طبیعی عالی است و از طرف دیگر در حفظ سلامتی پوست و مو بسیار مؤثر است.

 

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره